Gå til innhold

Rc heli Tråden


Beyeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jeg skal bygge meg en 600 og har allerede en Scorpion 4025-630 som skal gå på 12 sellers oppsett så for min del er det i høyeste grad relevant.

Skulle egentlig bygge den i sommer men innkjøp av Amcar satte det hele litt på hold.

 

Når da den gamle 600E takler et slikt oppsett men ikke 600ESP så er det noe fundamentalt feil et sted.

Trodde oppgraderte modeller skulle være bedre men igjen er det samme grunnen til at det er en 600E jeg vil ha som utganspunkt.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd det men flere i flyklubben her jeg bor har prøvd samt mange i både Norge og USA som kommer med positive tilbakemeldinger så det er ikke noe dårlig heli det der.

Men det er ikke heliet som koster men elektronikken du putter i det så noen lapper blir det fortsatt og koste til slutt.

Lenke til kommentar

Ja da er det jo bare og kjøpe.

Ramma er for øvrig i aluminium og rotorhode og haleboksen er i plast og rotorblarne er vist ikek så mye å skryte av.

Mange som kjøper dette oppgraderer det senere med CopterX hode og hale ettersom dette er relativt billig for en metalloppgradering.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hallo, bestilt et CopterX CX 450AE V2 Kit på impuls siden det kostet bare 400kr :D Men det er uten elektronikk såklart :roll:

Noe som har noen tips til noe billig fra hobbycity jeg kan sette det opp med?

Har hørt mye bra om denne gyroen.

 

Jeg trenger vell dette:

- Gyro

- Haleservo

- 3 stk.Cyclic servoer

- ESC

- Motor

- Batteri

 

Har nylig bygd et Trex 450 PRO og har fått hovret litt med det, men har ødelagt et TT tannhjul nå da siden jeg er litt ivrig på å lande :roll:

Er vant med Big Lama som bare daler ned om jeg drar tilbake på throttle-stikka, i motsetting til Trex-en som skyter fart både opp og ned :hmm:

 

Tenkte dette Copter heliet kunne vere et greit "søndags" heli!

Jeg er ganske fersk på heli enda så dere trenger ikke og komme med forslag med noe "hardcore 3D elektronikk" om dere skjønner, bare det er stabilt og "lettflydd" så blir det bra :yes:

Lenke til kommentar

Prøvde meg i "Den store R/C tråden" med dette spørsmålet uten å få svar, men siden det teknisk sett er en helikoptermotor så prøver eg her også :)

 

Eg er litt redd for at eg kan ha skrudd i en glødeplugg litt skjevt. Glødepluggen sitter litt vanskelig til horisontalt under helikopteret og når batteriet henger på så kommer eg kun til pluggen litt skjevt med pipa(som også er litt kort). Eg merket at eg var kommet skjevt inn og hadde da allerede skrudd litt hardt til da eg tok den ut igjen. Så tok eg av batteriet, byttet plugg igjen og skrudde den nye i. Den var litt vanskelig å få inn, og eg merker at det er litt ujevn motstand når eg skrur inn. Men eg får pluggen helt inn og det virker som om det er god kompressjon(motoren starter også).

 

Snakker vi om at det er store skader eg har gjort her? Eller kan eg la det være slik det er nå?

Lenke til kommentar

Ok. Eg kan vel egentlig konstantere at dette medfører problemer. Motoren starter ja, men svikter ved øking av turtall og lekker noe olje/fuel. Men eg kan fly, men er usikker på hvor bra dette er for motoren. Eg konkluderer derfor med at det er lurest å bytte denne delen.

 

Men, to spørsmål. Motoren eg har heter OS 50SX-H. Men eg vet ikke om det er en Hyper eller ikke-Hyper. Noen som kan hjelpe? Bilder av motoren:

 

3729677313_d797966597.jpg?v=0

3729677629_292d8f2b51.jpg?v=0

3730475516_5e29fcfa11.jpg?v=0

 

 

 

Når eg har søkt rundt på nettet så ser eg at ikke-Hyper modellen kun har grått topplokk, mens Hyper modellen er metallic blått topplokk. Eg tipper derfor at modellen eg har er Hyper modellen, dvs OS 50SX-H Hyper. Noen som kan bekrefte?

 

Og så er spørsmålet om eg trenger to deler eller bare en. OS 50SX-H er en utgått modell men delelisten for denne sier at eg trenger delenummer OSMG2740(Heat Sink Head .50SX-H). Men på Hyper modellen(som fortsatt er i salg) står både den delen over OG OSMG2734 (Hyper Head 50SX-H) i delelisten. Den sistnevnte står som optional på Hyper modellen. Betyr dette at dersom eg har Hyper modellen så trenger eg begge disse delene, eller skal eg kun ha sistnevnte på Hyper og kun den første dersom det ikke er Hyper?

 

Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Ok. Eg kan vel egentlig konstantere at dette medfører problemer. Motoren starter ja, men svikter ved øking av turtall og lekker noe olje/fuel. Men eg kan fly, men er usikker på hvor bra dette er for motoren. Eg konkluderer derfor med at det er lurest å bytte denne delen.

 

Men, to spørsmål. Motoren eg har heter OS 50SX-H. Men eg vet ikke om det er en Hyper eller ikke-Hyper. Noen som kan hjelpe? Bilder av motoren:

 

3729677313_d797966597.jpg?v=0

3729677629_292d8f2b51.jpg?v=0

3730475516_5e29fcfa11.jpg?v=0

 

 

 

Når eg har søkt rundt på nettet så ser eg at ikke-Hyper modellen kun har grått topplokk, mens Hyper modellen er metallic blått topplokk. Eg tipper derfor at modellen eg har er Hyper modellen, dvs OS 50SX-H Hyper. Noen som kan bekrefte?

 

Og så er spørsmålet om eg trenger to deler eller bare en. OS 50SX-H er en utgått modell men delelisten for denne sier at eg trenger delenummer OSMG2740(Heat Sink Head .50SX-H). Men på Hyper modellen(som fortsatt er i salg) står både den delen over OG OSMG2734 (Hyper Head 50SX-H) i delelisten. Den sistnevnte står som optional på Hyper modellen. Betyr dette at dersom eg har Hyper modellen så trenger eg begge disse delene, eller skal eg kun ha sistnevnte på Hyper og kun den første dersom det ikke er Hyper?

 

Setter stor pris på svar :)

Tipper du skal ha det blå hodet og du får sikkert med det du trenger der, pakning, skruer osv.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Lama V3 eller V4 blir tatt av vinden uansett men det er ting man kan gjøre for å motvirke dette noe.

Framtungt heli er viktig, det neste er en hale som ikke blir tatt av vinden så lett, noe V4 faktisk har fra før.

Problemet med halebytte fra V4 til V3 er at disse heleiene har forskjellig ramme så halen vil ikke passe.

Når du da har fått heliet opp mot vinden er neste problem "death roll", DVS at heliet legger seg over på sida uten at du har kontroll på det.

Dette er et problem relatert til den originale innerakslingem med plasttupp.

Denne gjør at flybaren har begrenset bevegelighet og når denne butter mot kanten får heliet en ukontolert vridning som det ikke kommer ut av og ender alltid med krasj.

Inneraksling med alutopp hjelper her da flybaren får mye større bevegelighet.

Problemet nå er at flybaren kan treffe det nederste rotorbladsettet under brå manøvre og man kan få TBE i tillegg.

Lengere inneraksling vil hjelpe på det.

 

Et tips for å få heliet opp mot vinden er å starte 90 grader mot for deretter å gi full gass samtidig som man foretar en høyresving opp mot vinden med full gass og elevator hele tiden.

Dersom du gjør dette rett vil heliet skyte fart mot vinden samtidig som det vil stige noe.

Denne nanøvren fungerer dåg ikke mot venstre.

 

Nå kommer V4 med avkappede servohorn så nye servohorn er å foretrekke slik at du kan få mere utslag på swashen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

For noen uker siden kjøpte jeg meg et E-SKY lama v4. Er kjempe artig å det. Det er mitt andre helikopter, før hadde jeg et storm 4 micro heli. men det var jo såpass lite at jeg ville ha et større. Har akkurat oppgradert lama v4.

 

 

-harde blader

-metal innershaft i lilla

-metal center holder

-blått canopy foran

 

post-208385-1263640452_thumb.jpg

 

 

 

vurderer å kjøpe kortere stabilisator. noen som vet hvor jeg kan kjøpe en billig..? :) kan bare kjøre inne med det nå, siden det er så kalt, og snø og sånn. gleder meg syyyykt til sommeren slik at jeg kan teste det ute :p

Endret av Perrix
Lenke til kommentar

Vil du ha kortere balansestang så kjøp en til original og noen hjulstoppere til fly, kutt av de originale vektene og prøv deg fram med vekt og lengde selv.

Bare husk at den blir mere ustabil med korter flybar og du får den lettere over i situasjopner du ikke kommer ut av.

Skal du ha noe viltert og stabilt som ikke er CP helikopter så skaff deg Blade MSR.

Den flyr i sirkler rundt en stakar lama.

Lenke til kommentar

okei. skjønte at det ikke kom helt riktig ut. v3 haler er jo ikke heldekkene, de er på en måte netting. v4 derimot er heldekkene og blir raskt tatt av vinden, og lurte dermed på om noen viste hvor du får tak i netting hale, slik som v3 bruker, til en v4. :) ble vel litt innviklet, men dere skjønte det sikkert :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvor du vil men det som blandt annet hindrer Lamaen i å legge seg skikkelig opp mot vinden er om halen for noe kraft som tvinger den nedover.

På halen til V3 står det horisontale finner som akkurat står i kanten til downwashen fra rotorene og presser halen ned mens V4 har ikke disse finnene.

I tillegg knekker V3 halen bare du ser hardt på den.

Men vil du ha V3 så kjøp ramme, landingsstell og halen så har du V3.

Går du den veien vil jeg anbefale Xtreme landingsstell og hale i "gummi" http://www.rcbutikken.no/product_info.php?...products_id=320 som tåler omtrent alt.

Xtreme landingsstellet gjør heliet mere framtungt og tåler mye mere en det originale.

Du kan jo titte litt på hva slags deler du vil ha her http://www.rcbutikken.no/index.php?cPath=56_57_64

 

Dette er da min lama da jeg holdt på med coaxial som værst.

post-49175-1263683090_thumb.jpg

Lenke til kommentar

okei, takk for tipset :) men hvis du skulle velge, hva ville du gjort? ville du ombygd det til et v3, eller latt det være som det er?

 

forresten, hvor får jeg tak i ramme til v3? de selger det ikke på elefun i hvertfall... :ermm:

 

EDIT: kan dette være rammen til v3?

Endret av Perrix
Lenke til kommentar
Jeg har faktisk et twister bell 47 :D Haha... Har blitt ganske god faktisk, men greier ikke fly "baklengs", prøvd mange ganger men ender bare i tusen knas :(

Er et bra helikoper det :) kjenner en som har det :p men med å fly baklengs, mener du da å fly med halen mot deg og rygge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...