Gå til innhold

Burde jeg levle min "glemte" prest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folket!

Når BC kom ut var jeg kjempespent, og gleda meg til å lvl'e shamanen min til 70 først, selv om jeg hadde spillt lite på han. Men ettersom jeg ble 70, og alt som var lovt meg var rein løgn. (tenker da på enhancement, som jeg hadde stor tro på)

Og ettersom jeg nesten må gå resto uansett(ikke noe press fra guildet, men jeg føler jeg bringer mer til raidet som resto siden enhancement ligger langt etter..) så lurer jeg da på om jeg burde prøve å "powerlevle" presten min som har vært 40 så lenge jeg kan huske?

Er priest en bedre healer enn en shaman i raids? Hvordan funker shadowbuild i PVP nå til dags? Hvordan er priest å levle?

Takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som DPS-warrior synes enhancement shamans er veldig bra!

Windfury, Unleashed Rage (eller hva det heter) og agility totems. De er veldig gode som backup for dps-warriors/rogue, selvom jeg ikke har sett mye av de, og vet hvor lenge de holder i lange fights.

I PvP blir jeg rett og slett EID av enhancement shamans, spesielt når de critter (som er ganske ofte?) de har en syk burst damage, og jeg har vel heller ikke det beste resilience gearet. :>

Synes du burde prøve litt forskjellig. Snakk med GM/Shaman-commander å spør om du kan få prøve litt forskjellige builds i raids, for å finne ut hva du synes er best, og/eller hva som er best for raidet. :)

Skrevet

syns også enchantment shamans er utrolig knalle, kanskje fordi jeg sjøl er dps warrior. Men han ene elemental shamanen i guildet mitt går også no sjukt skade. Men Ligtning bolt,Chain Lightning og shocksa skader ganske så bra.

Har egentlig ikke så stor erfaring med shamans som healer. Men de gangene jeg har vært i gruppe med de, har det gått helt fint

Skrevet

enchantment shamans er helt knall i 25mans ;) men de fleste "glemmer" dem bort i karazhan så de får ikke muligheten til å bli gearet opp som da igjen ikke gir dem gear nok til 25mans.

De fleste spiller vel resto å respeccer etter at dem har fått drops som ingen vil ha.

Skrevet

Tingen er at vi er flinke til å buffe andre, men det eneste du får av meg som enhancement shaman som du ikke får av en resto shaman er Unleashed Rage. Og 10% ap buff til de andre i gruppa gjør ikke opp for hvor mye mindre dps jeg gjør i forhold til andre dps klasser.

Jeg gir like god support til melee som resto og enhancement(hvis du ser bort ifra imp wf totem og unleashed rage) I resto builden min har jeg bedre agi/str totem.

Pvp, morsomt at du sier det..:p Ja, vi kan ha utrolig burst, men fy svarte å fort vi dør!

Men nok off-topic. Jeg vil gjerne høre litt om priest. Shaman er en lost cause for meg for øyeblikket. Kanskje det spillegleden blusser opp igjen seinere. Men akkurat nå lurer jeg på om priest er verdt å lvl'e:)

Skrevet

Har ikke en healing klasse som er så høy sjøl, bortsett fra en lvl 40 kosealt som er elemental. Men iallefall i heroics liker jeg forsåvidt best å ha med Paladiner, siden de har litt større overlevelses evne hvis de mot formoding skulle få aggro. Men Prayer of Fortitude er jo ikke å klimse av den heller;)

Skrevet

Ja jo ja:P Jeg har bare hørt en liten ting om at priest sin healing detter litt etter når det blir 25-man. Men skinner mest i 5-mans. Kan noen bekrefte det?:p

Uansett, noen som har erfaring med priest klassen her som vil rose den opp i skyene/slakte den som dødt elg kjøtt?:)

Skrevet

Kan du begrunne det her? Jeg bare lurer, vil vite om jeg gjør det riktige valget om jeg levler priesten min for å heale.

Skrevet

Problemet med priests som healers endgame (25 mans) er at man trenger bare en priest for å buffe hele raidet. Alle de andre healing klassene bringer noe mere til raidet (innervate/battle res, ekstra blessing/aura/DI, ekstra totems/heroism).

Når det er sagt, tror jeg ikke det er mange guilds som tenker sånn. Etter min erfaring er det bestandig stor etterspørsel etter healere av alle klasser.

Shadowpriests er også raid effektive nå, med Vampiric Touch (5% mana av damage done tilbake til hvert party member), Missery (5% ekstra magical damage) og Shadow Weaving (10% ekstra shadow damage).

Skrevet

Det frister jo på en måte det og da. Ha muligheten til å være en dmg dealer som ogå gir god support/lang levetid/meget god dps..

Skrevet

Tror du undervurderer enhancement shamans litt. De jeg har møtt (som dog har litt gear til det. Dvs. gladiator/honor-items, og ikke grønne quest items fra level 66-68) klarer seg ganske godt i BG's. De holder hvertfall lenge nok til å ta meg, heale seg, ta en ny en.

Eneste med enhancement shamans er vel uten mana er det bare auto-hit? Dere får ikke gjort særlig uten, vel? Men det går jo ann å bruke mana potions og mana totem (evt. shadowpriest) så burde det funke fint.

Som sagt ovenfor, snakk med GM/Offiser i guildet å si ifra at du vil prøve noen forskjellige builds for å se hva som passer deg å guildet best.

Skrevet
Tror du undervurderer enhancement shamans litt. De jeg har møtt (som dog har litt gear til det. Dvs. gladiator/honor-items, og ikke grønne quest items fra level 66-68) klarer seg ganske godt i BG's. De holder hvertfall lenge nok til å ta meg, heale seg, ta en ny en.

Eneste med enhancement shamans er vel uten mana er det bare auto-hit? Dere får ikke gjort særlig uten, vel? Men det går jo ann å bruke mana potions og mana totem (evt. shadowpriest) så burde det funke fint. 

Som sagt ovenfor, snakk med GM/Offiser i guildet å si ifra at du vil prøve noen forskjellige builds for å se hva som passer deg å guildet best.

8955398[/snapback]

Jeg må si pvp ikke er så viktig for meg. Nei, jeg har ikke gladiator settet, men det er fordi jeg ikke har muligheten til å få tak i det.

Hadde du gladiator sett når denna shamanen tok deg? var det mange wf på rad?

Ja, autoattack/stormstrike er det du kan gjøre i raids. (du dropper jo seff totems og shocker av og til, men skal du holde lenge burde du ikke shock spamme værtfall.)

Gearet mitt var ikke værst. Jeg hadde noe av det beste blå gearet du kunne få, ingen særlig upgrade i kara/t4 utenom våpen(seff..)

Fikk være enhancement, men jeg ville gi mer til raidet, ettersom jeg hang langt etter...

Skrevet
Jeg som DPS-warrior synes enhancement shamans er veldig bra!

Windfury, Unleashed Rage (eller hva det heter) og agility totems. De er veldig gode som backup for dps-warriors/rogue, selvom jeg ikke har sett mye av de, og vet hvor lenge de holder i lange fights.

I PvP blir jeg rett og slett EID av enhancement shamans, spesielt når de critter (som er ganske ofte?) de har en syk burst damage, og jeg har vel heller ikke det beste resilience gearet. :>

Synes du burde prøve litt forskjellig. Snakk med GM/Shaman-commander å spør om du kan få prøve litt forskjellige builds i raids, for å finne ut hva du synes er best, og/eller hva som er best for raidet. :)

8955109[/snapback]

Denne her måtte jeg neste quote^^

Hvordan klarer du å bli eid av en ench shaman som warrior? Shammys er jo kakemann for warriors....

Skrevet

Shamaner er veldig koselige å ha, og er like bra å ha i en gruppe som en priest. Det er det jeg har erfart iallefall.

Forresten, så heter det ENHANCEMENT (forbedring), og ikke ENCHANTMENT (fortryllelse).

Mange som skriver det riktig, men minst like mange som skriver det feil.

Skrevet (endret)
Forresten, så heter det ENHANCEMENT (forbedring), og ikke ENCHANTMENT (fortryllelse).

8960196[/snapback]

Sitter og irriterer meg over slikt selv:P

Respecca faktisk i går for å prøve litt enhancement igjen. Jeg må si det er ikke så værst ut i 5-man instancen i går. Men fortsatt lyst til å prøve en bedre healer. For i så fall kan jeg jo være enhancement med shamanen, holy med priesten.

Men er det ingen som har noe varmt å si om priest classen?:)

Dere som spiller priest, liker dere rollen som healere? Eller føler dere at dere mangler noe? Bruker dere alle healing spells, eller blir det til at man bruker den samme downranka GH'en og renew?

Og bare en side note, hvordan er shadow i pvp?:)

Endret av Sittman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...