Gå til innhold

Planlegger Lian-Li cubecase med vannkjøling...


Anbefalte innlegg

... råd og tips mottaes med takk :w00t:

 

Som sagt, har tenkt å kjøpe meg ett Lian Li cubecase og sette vannkjøling i det. Har tenkt å ha to pumper og to radiatorer, men felles reservoar, og lurer på om noen har erfaring med ett slikt system, om det vil funke bra eller ikkje?

 

Har tenkt å lage plass til en aquatube vanntank på baksiden i kabinettet (motsatt av hovedkortet), og ha to pumper montert på skilleveggen under tanken.

 

Så vil eg ha en 240mm radiator på kvar side i fronten, montert i slike braketter, med enten Mist eller Silenx vifter montert i slike viftemoduler. Vannet fra den ene radiatoren skal kjøle prosessor og hovedkort, mens vannet fra den andre skal kjøle skjermkortet, før det går tilbake i tanken.

 

Er det noen stor forskjell på det forskjellige radiatorene man kan velge mellom? Regner med at byggekvaliteten på radiatorer er tilnærmet lik, og at man ikkje trenger frykte lekkasjer uansett hvilken radiator man velger. Eg har ett Mist Tsunami sett i PCen idag, og har aldri hatt problemer med det. Men er det noen radiatorer som er merkbart bedre enn andre ved samme temperatur/luftstrøm?

 

Er det noen merkbar forskjell på high-flow og low-flow utstyr? Her fulgt med på forumet her en stund, og leste Skrue's test der han fant ut at så lenge vannstrømmen var over ett minimum så var det veldig liten forskjell på temperaturene. Men eg har skjønt at om man har en kraftig pumpe så bør man velge andre komponenter enn dersom man har en svakere pumpe, uten at det nødvendigvis er så stor forskjell i effektiviteten på systemene. Så forslag til pumper/radiatorer/kjøleblokker som passer sammen setter eg pris på :)

 

Foreløpig så tenker eg å sette alt eg har i min PC idag (se profil) inn i det nye kabinettet, men på sikt skal det inn en firekjerne prosessor og ett DX10 skjermkort. Venter til eg ser skikkelige tester av Barcelona/C2Q-X38 opp mot kvarandre før eg bestemmer meg for om eg velger AMD eller Intel.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvilket system du vil ha, så er thermochill sin PA 120.3 den beste radiatoren på markedet for tiden(den vil sikkert være det en stund også ;)). Men husk at denne er veldig tykk!

 

D-tek fusion er et godt valg når det kommer til CPU kjøler! Hakke bedre enn swiftech sin apogee GTX.

 

Litt verre å velge vannblokker til HK siden det er forskjellige monterings design på de forskjellige plattformene, men swiftech har en vannblokk(husker ikke navnet :p) som passer det meste av design idag.

 

GPU fullcover block: Ekwaterblocks, sannsynligvis det beste du finner ;)

Hvis du ikke vil ha fullcover, så kan du velge en av typene til D-tek eller swiftech, har ikke sett noen tester der de sammenliknes enda dessverre.

 

Hvis du skal ha et loop med bare GPU så trenger du en middels kraftig pumpe.

Det andre loopet med CPU og HK bør du sannsynligvis ha en litt kraftigere pumpe siden Fusion, samt Apogee GTX yter best ved highflow.

 

Ninvec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...