Gå til innhold

AVR-kontrollere i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å finne butikker for AVR-kontrollere i Norge. Jeg har sjekket hos Elfa, Farnell og RS-components, men alle har et begrenset utvalg. Jeg er konkret på utkikk etter ATTiny25. Tidligere har jeg henvendt meg til distrubitørene som Atmel oppgir på sine sider uten å få svar. Atmels norske sider tilbyr bare jobb til den som er interessert i det. Er det noen som kjenner til noen som kan tilby et større utvalg av AVR i Norge? Da spesielt Tiny25. Det er jo litt spesielt å oppleve at amerikanere og tyskere har bedre tilgang til prosessoren enn meg som bor ca ti minutter unna der den ble funnet opp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du bor 10 min unna Atmel i Norge, om du er student på NTNU så finner du Omega verksted i kjelleren på Gamle Elektro. De klarer nok å få tak i ATtiny25 til deg.

 

Har du prøvd å kontakte [email protected]? De store distributørene vil nok vite litt om volum før de selger, og de selger vel typisk i 1k-størrelse og opp.

Lenke til kommentar

Jeg er dessverre ikke student noe lengre. AVRene skal kun brukes til DIY hjemmeprosjekter så mengder i tusenvis blir vel drøyt. Det ser ut for meg som om Elfa har fjernet en del av utvalget som de tidligere hadde av AVR, og dette til tross for at jeg aldri før har sett en slik interesse for prosessorene for hobbybrukere på f.eks. makezine og instructables. Skal prøveAatmel igjen for å høre om de har noen tips. Hvis ikke kan jeg vel prøve meg på å be om noen samples.

Lenke til kommentar

Hvor mange ATtiny25-brikker er det snakk om? Om du spør pent og tar turen ut til Tiller selv så kan de sikkert legge en liten gavepakke i resepsjonen til deg :)

 

Edit: Ganske sprekt å ta 2$+ for en ATtiny25 som selges på ebay, de koster vel omtrent nada ;)

Endret av hce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...