Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc som ikke liker å ha lite å gjøre!


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikkeno. Hadde et AM2 HK fra Abit, som virka ustabilt, sendte det inn til SHG (Hvor jeg kjøpte det), og tenkte de skulle finne ut hva feilen var. Jeg fikk det tilbake og måtte betale for unødvendig arbeid, fordi alt funka...

Når jeg fikk det tilbake kjøpte jeg nytt ram og bytta ut skjermkort og harddisk. Den første mistanken var fra Ramen. Så jeg kjørte en test (Ultimate Boot CD), men endte opp med 0 feil. Så det kunne jo ikke være noe feil der.

 

Det rare med alt er at foreksempel nå, som jeg bare sitter på nettet og skriver, eller bare hører på musikk kan den plutselig klikke, og alt stopper opp helt, sekundviseren på tastaturer stopper, og det er ikke noen annen mulighet enn å ta en svensk en. Men når jeg spiller, og pcen jobber mer enn nå, klikker den ikke, men hvis jeg går ut av spillet og prossesoren ikke jobber så hardt, klikker den fort...

 

Noen som har noe idè om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt AKKURAT samme problem med min AM2 PC.

Men den klikket bare viss skjermspareren kom opp. Så jeg deaktiverte den.

 

Ellers så hjalp det og installere BOINC Manager på PC'en. Da gjorde PC'en noe nyttig arbeid for forskerne mens jeg er borte fra PC'en. Feks på natta når jeg sover mens PC'en nedlaster...

 

Men jeg aner egentlig ikke hva problemet mitt var. Hjalp og installere windows på nytt.

 

Prøv og deaktivere skjermspareren. Men tror ikke dette er problemløsningen for deg.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Regner med du har nye drivere til alle komponenter? Hvis du har mulighet ta backup av alle nødvendige dokumenter, formater og installer clean OS på nytt. Det er selvfølgelig SISTE utvei og ellers helt unødvendig.

Har du pirat OS? Dette kan skape problemer i enkelte tilfeller, er du helt sikker på at os fungerer 100%...?

 

edit: Ser at prosessoren er det eneste som ikke er byttet, prøv å stressteste den, hvilke tempteraturer har du?

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle ha sagt noe rett ut her hadde vel denne tråden blitt borte, men jeg har cr**ka oset... Men har også prøvd med en masselisens xp som heller ikke funka. Jeg har prøvd å innstalere Vista 64 bits versonen og 32 bits versonen. PÅ 32 biten får jeg ikke bluescreen før den loader windows etter installasjonen (jahoo...) og med 64 biten får jeg bluescreen når den er ferdig med å laste installasjonsfilene. Så jeg regner med at det ikke er oset når jeg har prøvd 4 forskjellige... Jeg har skjekka tempen i bios rett etter jeg har spilt, og da ligger det på rundt 30- maks 45. Dette er jo sånne greie temperaturer som ikke skal kunne stoppe prossesoren.

 

Hvis det er noe hjelp så har jeg en dobbeltkjerne prossesor...

 

Den har ikke noen spesielle steder den stopper hver gang, det er bare når jeg slutter med noe som krever litt mer...

 

Den pleier også å stoppe opp med skjermsparern så jeg kan jo prøve å gjøre så den ikke stopper mens jeg er borte... For å si det sånn så er rekorden 1 time før den klikker, og det er med full spilling...

Lenke til kommentar

Forsøkte du å deaktivere strømsparingsfunksjonen som du ble tipset om i et tidligere innlegg? Dette høres som meg ut som om du får problemer når prosessoren reduserer hastigheten for å spare strøm og redusere varmen.

 

Normalt er det ikke behov for disse funksjonene på en stasjonær maskin.

Lenke til kommentar

Vennligst les Retningslinjene punkt 8 om piratvirksomhet.

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Tråden er eit brudd på retningslinjene og blir stengt.

 

Reaksjoner på moderering tas ved å sende ein p_pm.gif eller bruke p_report.gif-knappen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...