Gå til innhold

Diskusjon rundt gratis Quake Wars beta!


Anbefalte innlegg

Du har de stedene der grafikken ser grei nok ut, men hvis du ikke direkte leter etter gode steder med "god grafikk", så ser resten svært dårlig ut.

 

Så du synes ikke bare grafikken er dårlig men 'svært' dårlig også? Finnes det noen spill som har bra grafikk da? Det bør jo være et kvante sprang mellom et spill som har 'svært dårlig' grafikk og et som har bra grafikk.

 

Å kalle dette for 'svært dårlig' faller jo på sin egen urimelighet:

 

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/79...26111755225.jpg

 

Mens et lignende bilde fra BF2 ser langt mindre imponerende ut (men heller ikke det vil jeg kalle 'svært dårlig'):

 

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/61...19064922665.jpg

 

 

Kan det tenkes at du ikke har riktige settings? Har du satt megaDrawMethod lik 0? Du kan også angi når du ønsker at ting og tang skal fade ut såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leifhv: Les over igjen det jeg skrev. jeg skrev at i noen tilfeller så er grafikken grei, f. eks det som du har hentet et bilde ifra. Det er ivhertfall langt ifra slik det ser ut til vanlig, og med riktige fargeinstillinger, og litt annen juksing så ser det bra ut i en slik heftig scene. BF2 bildet du har tatt derimot, er ikke engang kjørt på full grafikk... :innocent:

(ingen AA/AF) dog litt vanskelig å se om de har tatt på af eller ei, da vinkelen er lit t"kinky".

 

Sett i vanlig First-person view. (som de fleste sikkert kommer til å spille i 95% av tiden, så byttes rollene plutselig om, og jeg synes faktisk at BF2 tar ledelsen i grafikken)

 

Så langt så greit.

Grunnen til at jeg kaller det svært dårlig grafikk, er fordi det er mange steder som er svært så firkantet (på grunn av få polygoner?), og teksturene ser helt forjævelige ut. (jeg sier ikke at disse fortsetter in i det endelige spillet, men nå er det da BETAen som diskuteres)

 

BF2 har selvfølgelige sine mangler, men på den totale grafikkfølelsen, så vinner BF2 klart grafikkmessig.

 

Faktisk når vi er inne på det, så ser grafikken til tider (ikke alltid) ut som den i Wolf: ET

http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2004/08/na...met/6800-ET.png

 

Og guess what.... den er bassert på Quake 3 motoren. :whistle:

 

Hvis ikke det er veldig dårlig, så vet ikke jeg.

 

Og som ^Th0mas^ også sier, så er BF2 et "gammelt" spill, og at Quake wars faller så lang ttil bake er rett og slett en real skuffelse.

Lenke til kommentar
leifhv: Les over igjen det jeg skrev. jeg skrev at i noen tilfeller så er grafikken grei, f. eks det som du har hentet et bilde ifra. Det er ivhertfall langt ifra slik det ser ut til vanlig, og med riktige fargeinstillinger, og litt annen juksing så ser det bra ut i en slik heftig scene.

 

Vet ikke hva du mener med 'til vanlig'...hvis du setter kvaliteten opp så er det ganske nøyaktig slik det ser ut...? Har heller ingen idè om hva du mener med 'riktige fargeinnstillinger' eller 'juksing'? Bildet er ikke manipulert på noen som helst måte hvis det er det du mener?

 

BF2 bildet du har tatt derimot, er ikke engang kjørt på full grafikk... :innocent:

(ingen AA/AF) dog litt vanskelig å se om de har tatt på af eller ei, da vinkelen er lit t"kinky".

 

Det vet jeg ingenting om...jeg prøvde bare å finne et nogenlunde tilsvarende bilde på samme site.

 

Sett i vanlig First-person view. (som de fleste sikkert kommer til å spille i 95% av tiden, så byttes rollene plutselig om, og jeg synes faktisk at BF2 tar ledelsen i grafikken)

 

Luftfartøy er jo en vesentlig del av ETQW så jeg vil si at skjermbildet over er ganske typisk. Sjekk ut:

 

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/79...26111756475.jpg

http://www.enemyterritory.com/images/ss/fu..._spawn_host.jpg

http://www.enemyterritory.com/images/ss/fu..._water_rush.jpg

http://media.pc.ign.com/media/748/748377/img_3590217.html

 

Dog, smaken er som baken...helt greit at du foretrekker grafikken i BF2 men å dermed si at grafikken i ETQW er 'elendig' høres mere ut som et barneskoleutsagn.

 

Så langt så greit.

Grunnen til at jeg kaller det svært dårlig grafikk, er fordi det er mange steder som er svært så firkantet (på grunn av få polygoner?), og teksturene ser helt forjævelige ut. (jeg sier ikke at disse fortsetter in i det endelige spillet, men nå er det da BETAen som diskuteres)

 

Såvidt jeg vet er det ikke planlagt noen store endringer når det gjelder textures og detaljnivå på objektene. Det som kommer til å forbedre seg er framerate, animasjon og muligens kvaliteten på rendering (justering av shadere osv). Kan være enig at terrenget i utkanten av 'brettene' er litt kantete; men det er jo ikke der spillet foregår så det vil man normalt ikke merke noe til. Terrenget i fokusområdene ser forholdsvis bra ut synes jeg.

 

BF2 har selvfølgelige sine mangler, men på den totale grafikkfølelsen, så vinner BF2 klart grafikkmessig.

 

Faktisk når vi er inne på det, så ser grafikken til tider (ikke alltid) ut som den i Wolf: ET

http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2004/08/na...met/6800-ET.png

 

Og guess what.... den er bassert på Quake 3 motoren. :whistle:

 

Hvis ikke det er veldig dårlig, så vet ikke jeg.

 

Å vise et screenshot fra ET som eksempel på 'veldig dårlig' grafikk i ETQW er vel ikke rettferdig.

 

Det hadde vært mere interessant hvis du kunne produsere et ETQW screenshot (med høy-kvalitets innstillinger) som ser 'veldig dårlig' ut

Lenke til kommentar
Å vise et screenshot fra ET som eksempel på 'veldig dårlig' grafikk i ETQW er vel ikke rettferdig.

 

Det hadde vært mere interessant hvis du kunne produsere et ETQW screenshot (med høy-kvalitets innstillinger) som ser 'veldig dårlig' ut

8968082[/snapback]

? Det var ikke fra ETQW, men fra Wolf: ET.

 

Edit: At Quake Wars (som jeg har sett) ikke støtter 5:4 format. (1280x1024), gjør igjen at bidet blir blurry, noe som ikke akkurat drar inntrykket opp...

 

Og hvorfor bare 30FPS maks? (noe nandre osm har erfaring med lfere FPS?)

Lagger jo strengt tatt hele tiden.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Å vise et screenshot fra ET som eksempel på 'veldig dårlig' grafikk i ETQW er vel ikke rettferdig.

 

Det hadde vært mere interessant hvis du kunne produsere et ETQW screenshot (med høy-kvalitets innstillinger) som ser 'veldig dårlig' ut

8968082[/snapback]

? Det var ikke fra ETQW, men fra Wolf: ET.

8968735[/snapback]

 

 

Ja, ET er en vanlige forkortelsen for 'Wolfenstein: Enemy Territory', men jeg skulle vel ha skrevet 'Wolfenstein: Enemy Territory' i stedet for 'ET' da dette jo er et generelt spill forum.

 

Anyway, poenget mitt var at hvis du skal vise at grafikken i ETQW er 'veldig dårlig' bør du bruke et ETQW screenshot, ikke et screenshot fra 'Wolfenstein: Enemy Territory' og så si at 'så dårlig er det i ETQW'.

Lenke til kommentar

Å vise et screenshot fra ET som eksempel på 'veldig dårlig' grafikk i ETQW er vel ikke rettferdig.

 

Det hadde vært mere interessant hvis du kunne produsere et ETQW screenshot (med høy-kvalitets innstillinger) som ser 'veldig dårlig' ut

8968082[/snapback]

? Det var ikke fra ETQW, men fra Wolf: ET.

8968735[/snapback]

 

 

Ja, ET er en vanlige forkortelsen for 'Wolfenstein: Enemy Territory', men jeg skulle vel ha skrevet 'Wolfenstein: Enemy Territory' i stedet for 'ET' da dette jo er et generelt spill forum.

 

Anyway, poenget mitt var at hvis du skal vise at grafikken i ETQW er 'veldig dårlig' bør du bruke et ETQW screenshot, ikke et screenshot fra 'Wolfenstein: Enemy Territory' og så si at 'så dårlig er det i ETQW'.

8969088[/snapback]

Skulle gjerne postet screenshots, men dette er vel ikke lovlig å poste, ettersom det er closed beta? :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det er lov til å poste screenshot's siden dette er 'open beta' :) De har jo postet screenshots og videoer av ETQW på det offisielle ETQW forumet i fleng. Og forumet blir også moderert av ansatte i Splash Damage. Så det burde vel gå greit å poste her og da.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Synes folk burde vente til spillet er ferdig før man klager på grafikken.

8969117[/snapback]

 

Feil. Grafikken er ikke noe som forandres på kort tid. Som regel er grafikken nokså ferdig når et spill når beta stadiet. Det blir fikset på ting her og der, men det meste er ferdig og kommer ikke til å forandres, med mindre spillet blir forsinket for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-105082

Sluttet med beta'en etter 2 uker. Så har spilt ferdig, ja.

 

Edit: Vet du når beta 2 vil bli sluppet?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Husk at det er en tidlig beta. Det er litt dumt å komme med slike avgjørelsen på dette nivået. Uansett er BETA 2 like rundt hjørnet, og den vil komme med forbedret grafikk og fysikk.

9183978[/snapback]

Nope, liker ikke spillet.

Det er SELVE spillet jeg ikke liker, men liker at det er objectives

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...