Gå til innhold

Kan noen vurdere henvendelsen min?(arbeidskonflikt


Anbefalte innlegg

Dette har jeg skrevet hittil:

 

Vedrørende arbeidsforholdet mitt hos *sensur*

 

Per dags dato føler jeg at forholdet til min overordende er meget anstrengt. Dette skyldes flere ting, blant annet måten jeg føler meg behandlet på generelt, måten mitt arbeid blir vurdert og måten min overordnede er ovenfor meg.

Jeg startet i stillingen hos *biP* i januar 2007. I perioden etter oppstart jobbet jeg en god del mer enn hva mitt vanlige kontrakt tilsa.

I februar opplevde jeg at min overordnede tok meg inn til medarbeidersamtale. Dette kom helt uventet, og jeg føler i ettertid at måten den ble utført på var heller uheldig.

Kritikken jeg opplevde under denne samtalen baserte seg i stor grad på misforståelser, og subjektive meninger fra mine kollegaer, samt min overordnede.

Jeg fikk mye tilsnakk for å ha nektet å utføre en beskjed en kveldsvakt leder hadde gitt, og når jeg prøvde å forklare at dette da skyldtes en misforståelse, fikk jeg følelsen av at min side ikke ble hørt, og direkte sett bort i fra.

Videre fikk jeg mye kritikk for at jeg ved anledninger gjorde mer enn forventet, blant annet ringte Netcom i en sak der jeg slet med dekningen til en husstand. Jeg presenterte meg som privatperson og spurte kort om alt var ok i området rundt husstanden som hadde problemer.

I tillegg kom en del kritikk om at jeg ikke ble oppfattet som ydmyk nok av de andre, at jeg ved en anledning sa noe til sjefen som jeg følte var viktig, men hvor hun følte seg avbrutt.

Jeg skal være den første til å beklage om mine kollegaer har opplevd meg slik som min overordnede beskrev meg, men jeg følte at utfrysningen, baksnakkingen fra kollegaene mine til min overordnede, og måten dette ble håndtert på, hvor jeg praktisk talt følte at jeg ble truet med å miste jobben, ble heller uheldig håndtert.

Siden den tid har jeg opplevd at min overordnede nærmest overser meg, eller gjennom kroppsspråk signaliserer at jeg ikke er ønsket.

I april ble det innkalt til informasjonsmøte for kveldsvaktene i forbindelse med det nye utstyret.

Før dette ble det holdt et informasjonsmøte av min overordnede. Hun gikk igjennom flere ting, og nevnte flere ting på generelt grunnlag, men jeg følte hun gikk langt over streken når hun nærmest skjelte meg ut foran alle de andre kveldsvaktene i krass tone over feil jeg hadde gjort før.

Disse feilene var knyttet til en misforståelse om hvordan loggføringen skulle gjøres mhp. Ting frem i tid. I forkant av påsken hadde en annen av dagvaktene tatt dette opp med meg på en negativ måte, og jeg fikk til og med påprakning i hyllen min. Selv om dette ikke hadde blitt gjentatt siden da, så fikk jeg denne opplevelsen et par uker senere.

 

Per dags dato føler jeg at utelukkende blir gitt beskjed om det negative jeg gjør, at meldinger jeg legger til dagvakter og ber om hjelp til ikke besvares slik at jeg kan lære av det, samt at jeg er så fortvilet over arbeidssituasjonen og usikker at jeg ikke tørr å gjøre ting av frykt for måten jeg får tilbakemeldinger på. Dette er meget belastende for min del, og medfører at jeg føler meg usikker på om jeg gjør en god jobb og jeg vil få oppsigelse snart.

 

Jeg har ikke tatt opp situasjonen med min overordnede av de årsaker at jeg er redd det vil forverre min arbeidssituasjon, eller at jeg kan risikere å miste jobben min.

Slik situasjonen er per i dag, så føler jeg at jeg trenger råd for hvordan jeg kan håndtere situasjonen videre slik at arbeidsmiljøet blir bedre for min del, og at jeg kan utføre jobben min til *sensur* sin tilfredstillelse.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

 

Jeg har satt opp brevet med mottaker, avsender, dato og sted.

 

Jeg har heller ikke ønske om å si opp, men å løse situasjonen. Mine foreldre sier jeg burde si opp, men jeg vil prøve å løse situasjonen først, for makan har jeg ikke opplevd tidligere. (dette er resultatet av flere tråder her, og at jeg nå er så lei etter min sjef fjernet alle kveldsvaktene i kveld og lot meg sitte alene med ansvaret for alle utgående og inngående samtaler uten å si ifra på forhånd)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Life sucks and then you die ^^

 

Neida - men altså det skjer mye kjipt i arbeidslivet. Hvis du har en jobb du ikke liker vil jeg anbefale deg å finne deg en annen. Livet er for kort til å overbevise idioter..

 

Angående brevet så ville jeg kanskje ha kortet det ned endel, jeg tror ikke du tjener på å gå i detalnivå, men heller henvise til episoder i kortere trekk. Men forøvrig virker det som kommunikasjonen mellom deg og dine sjefer er dårlig, og husk da at det kan gå begge veier. Hvis de har misforstått deg, kan du også ha misforstått dem ..

 

Mye av det du beskriver er desverre ganske vanlig hersketeknikker i arbeidslivet, utfrysing, holde tilbake informasjon, rakke ned og kjefte på en i påhør av andre, for dårlig opplæring etc. Dette er noe du bør ta opp med tillitsvalgt, verneombud eller lignende.

Lenke til kommentar
Life sucks and then you die ^^

 

Neida - men altså det skjer mye kjipt i arbeidslivet. Hvis du har en jobb du ikke liker vil jeg anbefale deg å finne deg en annen. Livet er for kort til å overbevise idioter..

 

Angående brevet så ville jeg kanskje ha kortet det ned endel, jeg tror ikke du tjener på å gå i detalnivå, men heller henvise til episoder i kortere trekk. Men forøvrig virker det som kommunikasjonen mellom deg og dine sjefer er dårlig, og husk da at det kan gå begge veier. Hvis de har misforstått deg, kan du også ha misforstått dem ..

 

Mye av det du beskriver er desverre ganske vanlig hersketeknikker i arbeidslivet, utfrysing, holde tilbake informasjon, rakke ned og kjefte på en i påhør av andre, for dårlig opplæring etc. Dette er noe du bør ta opp med tillitsvalgt, verneombud eller lignende.

8924929[/snapback]

 

Satt egentlig og leste om det i dag. Kanskje tanken om at siden sjefen min og jeg allerde har et noe turbulent forhold siden jeg følte hun skjelte meg ut og bare ville høre det hun likte, så oppfatter jeg oppførselen hennes anerledes enn jeg ville om det ikke hadde skjedd?

 

uansett, skal ta en prat med personalsjefen/avdleingsleder som er over oss begge for å få råd:)

Lenke til kommentar

selv om du har prøvetid så kan du ikke sies opp sånn uten videre. skal er meget strenge regler for hvordan dette skal foregå. det skal være skriftlig advarsel som er signert av deg og arbeidsgiver, og før en evt oppsigelse skal det være drøftelsesmøte med arbeidsgiver og tillitsvalgt (hvis dere er organiserte). de kan altså ikke gi deg fyken bare fordi du ikke kommer overens med dine overordnede.

 

hvis de henviser til den gangen du gjorde noe feil og grunnlegger en evt oppsigelse med dette så vil de måtte dokumentere at du fikk tilstrekkelig opplæring til å skjønne hvordan dette skulle gjøres riktig.

Lenke til kommentar

Snakket med avdelingsleder nå. han hadde tydeligvis hørt noe om meg, men var ikke noe negativt i særlig grad, og han ville ikke utdype dette før vi tok møte på førstkommende tirsdag.

Selv er jeg veldig nervøs, jeg liker de jeg jobber med, men jeg føler sjefen behandler meg urettferdig, for jeg føler ikke at jeg er så drittsekk som hun vinkler det.

 

Uansett så blir den en konfidensiell prat først, og så får vi se hva vi gjør. Mitt aller største problem er at jeg føler hun overser meg i veldig stor grad, behandler de andre hyggelig, men ungår meg, skjelte meg ut på det møte osv.

 

En annen ting er en klage jeg fikk på meg. Der fikk jeg bare klagen i hånden, og selv om episoden er over 2 mnder gammel så er det eneste som har skjedd at jeg fikk beskjed om at "ja...xxx skal ta en prat med deg", og det var det jeg hørte.

 

Siden da har jeg vært veldig bekymret for hvorvidt jeg får enda mer problemer på jobben, og i det siste har det vært mye press (føler jeg) siden sjefen har tatt ut kveldsvakter uten å erstatte dem med nye, noe som gjorde at vi på kvelden fikk ekstra å gjøre.

Jeg ble for min del plassert alene på en fredag uten forvarsel, da sjefen hadde fjernet den andre vakten uten å gi beskjed.

Heldigvis støttet to kollegaer opp om meg og vi kom igjennom etter et godt lagarbeid.

Men ja, jeg begynner å bli lei alt dette, føler snart at noen prøver å dytte meg ut herfra...

Lenke til kommentar

Dette gir inntrykket av at de prøver å presse deg ut ved å få deg til å si opp jobben selv. Såvidt jeg vet så er det vanskeligere for arb.giveren å sparke deg enn om du skulle slutte frivillig. Kanskje det har en sammenheng her.

 

Personlig syns jeg slik lederstil er forkastelig. Er det sånn at det er bare ho kjerringa som vil ha deg vekk eller? Jeg tror den beste måten er å vise flest mulig at du ikke er slik ho prøver å fremstå deg som.

 

Jeg føler at hvis du slutter så "vinner" ho på en måte... Jeg ville gitt beng i henne, siden ho overser deg ikke sant? Gjør en bra jobb og folk vil se det selv.

 

Håper det går bedre :)

Lenke til kommentar
Dette gir inntrykket av at de prøver å presse deg ut ved å få deg til å si opp jobben selv. Såvidt jeg vet så er det vanskeligere for arb.giveren å sparke deg enn om du skulle slutte frivillig. Kanskje det har en sammenheng her.

 

Personlig syns jeg slik lederstil er forkastelig. Er det sånn at det er bare ho kjerringa som vil ha deg vekk eller? Jeg tror den beste måten er å vise flest mulig at du ikke er slik ho prøver å fremstå deg som.

 

Jeg føler at hvis du slutter så "vinner" ho på en måte... Jeg ville gitt beng i henne, siden ho overser deg ikke sant? Gjør en bra jobb og folk vil se det selv.

 

Håper det går bedre :)

8985194[/snapback]

 

Planen er jo å holde ut ca 1 år til, og så si opp. Alt er bra bare! hun ikke er der, noe som ikke er tilfellet særlig ofte. Men jeg skal se hva avdelingsleder sier i morgen, det kan bli en interessant affære.

Lenke til kommentar
Lykke til :)

 

Men sånn som arbeidsmarkedet er i dag så er det ikke all verdens grunn til å tviholde på en jobb du mistrives i - har du litt å fare med får du en grei jobb rimelig raskt idag.

8985211[/snapback]

 

Gikk ikke særlig bra, som jeg skrev i en annen tråd:

 

Pratet med avdelingsleder i dag, og følelsen jeg sitter igjen med var at han var mer opptatt av å beskytte sjefen min, enn å høre på meg. Han kunne ikke se noe systematisk i dette her mhp. meg, og bedriften har en nokså direkte tone.

Dog kunne han ikke utelukke at dette med utskjellingen hadde skjedd, men han satt med følelsen av at jeg la for mye ned i dette, og at jeg burde slutte med dette.

At jeg ba om en samtale etter at dette hadde toppet seg kommenterte han med "men disse episodene henger langt tilbake i tid, hvorfor kommer du med dem NÅ?"

 

"Du kan ikke drive å gnikke på dette og lete etter små ting for å se om ting er så ille som du tror", og "Jeg har all tiltro til xxxx, vi har hatt konflikter og personer som har sluttet etter å ha funnet ut at de ikke ønsket mer, men aldri hørt noe på xxx".

 

 

Sukk, tilslutt vinklet han det nesten som at jeg enten måtte finne meg i dette og holde kjeft, eller slutte. (men de har ikke noe oppsigelsesgrunn på meg)

 

 

Jaja, glad jeg har 4 andre sjefer som setter pris på arbeidet jeg gjør for dem, og faktisk sier det. (lite hjertesukk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...