Gå til innhold

Kort til bruk med digital-tv fra GET


Ayabara

Anbefalte innlegg

Jeg har digital kabe-tv fra GET, og har et par spørsmål.

 

1. Finnes det noen TV-kort som gjør at jeg kan ta inn disse digitale signalene i en HTPC?

 

2. Hvis ikke, er det noen som vet om jeg har tilgang på både analoge og digitale signaler fra veggen når jeg har digital-tv? Kan jeg bruke en splitter og et analogt TV-kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du kan nok bare bruke Get sin dekoder.

Det skal være både analoge og digitale kanaler, og en splitter fungerer fint.

Det har forresten vært snakk om at de analoge kanalene kan forsvinne i framtiden også på kabelnett, for å frigjøre kapasitet til flere HD kanaler.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg vurderer å kjøpe noe sånt som Cinet MediaStation G965 (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=79709).

 

Den står oppført med disse spesifikasjonene:

 

- Støtter Analog Kabel TV tilknytning med og uten dekoder (Analog direkte på Coax, eller via analog dekoder

- Støtter Digital Kabel-TV tilknytning via digital dekoder v.h.a. Composite inngang på MediaCenter

- Støtter Satellitt TV tilknytning via dekoder (Digital via digital dekoder og Composite inngang på MediaCenter)

- Støtter ikke DVB-T (Digitalt bakkesignal)

 

Er vel ikke sannsynlig at GET kutter ut de analoge sendingene før min 12mnd binding er over, og da kan jeg bytte til noe som HTPCen min klarer å ta imot om en stund :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
- Støtter Analog Kabel TV tilknytning med og uten dekoder (Analog direkte på Coax, eller via analog dekoder

- Støtter Digital Kabel-TV tilknytning via digital dekoder v.h.a. Composite inngang på MediaCenter

- Støtter Satellitt TV tilknytning via dekoder (Digital via digital dekoder og Composite inngang på MediaCenter)

- Støtter ikke DVB-T (Digitalt bakkesignal)

 

Det er mange måter å formulere seg på. Jeg vil i dette tilfellet si at det er støtte for analoge signal (å nevne alle potensielle kilder til analoge signal er bare tull..).

 

Jeg vil anta at også DVB-T vil fungere fint via en dekoder som sender composite videre..

Endret av snowbaard
Lenke til kommentar
Ok. Jeg vurderer å kjøpe noe sånt som Cinet MediaStation G965 (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=79709).

8929226[/snapback]

 

Den saken der har et Hauppauge PVR500 kort, og du kan koble dekoderen fra Get direkte til det kortet. Det vil fortsatt være Get dekoderen som dekoder signalene og bytter kanal. Men du vil kunne ta opp og pause TV som du vil. Opptakene blir i Mpeg2 format.

 

Du vil også kunne ta inn analoge kanaler via det kortet, men du vil ikke få dekodet disse. Alle kodede kanaler må gå via Get dekoderen. Men PVR500 har dual tuner, noe som betyr at du kan ta opp fra intil 2 analoge kanaler samtidig, legger du til Get inngangen (S-Video) kan du ta opp fra intil 3 kanaler samtidig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, du kan bruke GET digital boksen direkte inn til din HTPC med analog kort TV kort og IR blaster. Du vil ikke kunne se på en kanal og ta opp fra enn annen uten 2 TV tunere og 2 GET (identiske) digital bokser.

 

Bildekvaliteten vil også bli noe dårligere enn hvis du kobler rett til TV. Den beste kvaliteten får du med SCART overføring mellom de 2 enhetene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Mpeg-4 er veldig nytt, så vidt tatt i bruk av Riks-TV. Jeg antar at det ikke var tilgjengelig da Get lanserte sitt system.

 

Get har sitt eget tilgangssystem, de støtter ikke standard tunere. Tror man kan bare bruke den tuneren som Get leverer.

Men er ikke umulig at noen har funnet noen 'smarte' løsninger.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=77487

Endret av hårek
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Ikke vits å bømpe så fort :mad:

 

MEN tilbake til spørsmålet ditt: du får nok ikke komponent inn på pc-en. Er vel standard med komponent ut i tillegg til kompositt/s-video inn/ut. Har sett et kort med komponentinnganger, men dette er kostbart.

Sry, var litt utålmodig, men takk for svar. :)

 

Men jeg må bruke en overgang fra komponent til S-video da..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...