Gå til innhold

Kort til bruk med digital-tv fra GET


Ayabara

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her har du eksempler på komponent til s-video-konvertere:

http://www.nextag.com/component-to-s-video...ter/search-html

 

Ikke akkurat billig. Har du ingen andre utganger fra GET-boksen?

Jo, har jo selvfølgelig scart. Så på scart til s-video konvertere i prisguiden, koster fra 20 kr eller noe, så det er jo i grunn greit. Men hva slags kvalitet blir det med s-video? Og hva slags programvare og sånt trenger jeg?

Lenke til kommentar

Det er lett å bli lurt på slike SCART adaptere. Selv om det er en S-Video kontakt der så betyr ikke det at du får S-Video signal. Det får du bare hvis enheten støtter S-Video, og det gjør ikke GET sin boks. Du får nok bare RGB og kompositt ut.

 

Det vanlige er at man får sort-hvitt når man prøver å kjøre et S-Video signal gennom et slikt adapter, fordi inngangen bare er kompositt.

Lenke til kommentar
Det er lett å bli lurt på slike SCART adaptere. Selv om det er en S-Video kontakt der så betyr ikke det at du får S-Video signal. Det får du bare hvis enheten støtter S-Video, og det gjør ikke GET sin boks. Du får nok bare RGB og kompositt ut.

 

Det vanlige er at man får sort-hvitt når man prøver å kjøre et S-Video signal gennom et slikt adapter, fordi inngangen bare er kompositt.

Er det INGEN måter jeg kan se på Get-TV på PC-en på, som ikke koster skjorta, da..??

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra? Min GET boks har både SCART (som alltid har kompositt) og separat komposittutgang.

Eller kanskje du blander komponent og kompositt så seint på natta?

Hehe, nei, blanda ikke, men så ikke kompositten, siden den står sammen med komponent-utgangene :p

 

Men hvis jeg bruker kompositt, så får jeg jo ikke lyd..? Og er det sikkert at scart->s-video ikke funker?

Lenke til kommentar

Det er jo egne kontakter for lyd. Du finner som regel at gul phono plugg er video (kompositt), rød og hvit er lyd.

SCART utgangen gir RGB. Det er ikke mulig å gi RGB og S-Video samtidig. Og du finner ingen meny på dekoderen for å velge RGB eller S-Video. Dermed er det utelukket at det er S-Video utgang.

Og det er heller ikke komponent utgang på GET boks.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Det er jo egne kontakter for lyd. Du finner som regel at gul phono plugg er video (kompositt), rød og hvit er lyd.

SCART utgangen gir RGB. Det er ikke mulig å gi RGB og S-Video samtidig. Og du finner ingen meny på dekoderen for å velge RGB eller S-Video. Dermed er det utelukket at det er S-Video utgang.

Og det er heller ikke komponent utgang på GET boks.

Er det IKKE komponent? Har ikke sett ordentlig på utgangene, men så sånn ut.. Men hvordan får jeg lyd på PC-en da? Og hvordan kobler jeg driten i det hele tatt? Og funker det på et 8800GTS og hva må jeg bruke av programvare?????

Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte, komponent går ikke over scart. RGB-signaler går over scart, hvis begge ender har muligheten, men dette må ikke forveksles med komponent.

 

For å få bilde inn på PC-en må du enten bruke dårlig kompositt, eller du må skaffe deg et Sweetspot-kort fra vendur.no med komponentinngang, over middels avansert oppsett av programvare og en spesialkabel med scart til RGB.

Lenke til kommentar
For å si det på en annen måte, komponent går ikke over scart. RGB-signaler går over scart, hvis begge ender har muligheten, men dette må ikke forveksles med komponent.

 

For å få bilde inn på PC-en må du enten bruke dårlig kompositt, eller du må skaffe deg et Sweetspot-kort fra vendur.no med komponentinngang, over middels avansert oppsett av programvare og en spesialkabel med scart til RGB.

Får prøve med kompositt da.. Men hva må jeg ha av programvare da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...