Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Så lenge du bare er deg selv og sjekker opp damer så er det jo ikke noe stress, men jeg har lest en del om dette på andre forumer og da var det ikke å bare være seg selv og sjekke opp damer.

 

De sa at det var vanlig å juge til jentene, se på ansiktsuttrykk, hvordan de oppførte seg osv osv.

Med andre ord, prøve å lese jenta som en bok og utnytte det du har lest til din fordel, mens jenta er helt uviten og tror hun har funnet en bra kar.

 

Personlig syns jeg dette blir helt feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De sa at det var vanlig å juge til jentene, se på ansiktsuttrykk, hvordan de oppførte seg osv osv.

Hvordan kan det i bold sammenlignes med det i italics? Alle ser på ansiktsuttrykk og hvordan folk oppfører seg, når man har det medfødt kalles det sosiale antenner. Ikke alle blir født med dette, enkelte mangler det helt (folk med Aspergers, blant annet) - skal de begrenses av det handikappet? Sosiale evner er som alle andre evner, de kan utvikles.

Lenke til kommentar

Nå snakker jeg ikke å bare se om jenta smiler eller ikke, men en helt annen grad av ansiktsuttrykk som få kan, som går på underbevisstheten og sånt, ting du ikke kan før du har lest en bok, for så dra nytte av de tingene for å dra jenta.

Tenk om alle hadde sjekket på den måten, det hadde aldri funken!

Og du mener det er riktig å juge til jenta for å få hu til sengs eller?

 

Sitter å leser om det på et annet forum nå, det er rett og slett skikkelig utspekulerte greier.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg ser at jenta vil ha meg ut i fra hennes kroppsspråk, er det da galt av meg å gå frempå i stedet for å vente en uke eller to med minst 3 dates i mellom?

 

She wants it --> i can see it --> she gets it! = Win Win!

 

Hvorfor skulle det ikke ha funket hvis alle var gode til å lese kroppsspråk? Imo ville det bare ført til at hele sjekkemarkedet ble mer vellykket for alle parter.

 

Å lyve til en jente for å få hun i sengs er dog en helt annen ting. Noe du sannsynligvis skjønner selv.

Lenke til kommentar
Tenk om alle hadde sjekket på den måten, det hadde aldri funken!

Det hadde fungert utmerket. Folk hadde vært mer ærlig om intensjonene sine, de hadde vært mer frempå og man hadde sett mye mindre mamihlapinatapai i hverdagen.

Og du mener det er riktig å juge til jenta for å få hu til sengs eller?

Jeg mener det motsatte, derfor spør jeg hvorfor du sammenligner å være uærlig med å være flink til å oppfatte hva folk tenker. Du sier at man ikke kan vite sånt uten å ha lest en bok - jeg regner med at boken falt fra himmelen? Det er ikke snakk om av eller på, alle har forskjellige grader av oppfattelse. Noen har sosiale antenner som fungerer svært godt, andre får litt dårlige signaler - å lese seg opp til et høyere nivå ser jeg ingenting galt med. Du trenger ikke å spille den hånden du ble delt.

Lenke til kommentar

Jeg burde virkelig ikke ha lov til å leve.

 

Jeg skulle egentlig ikke drikke i går. Jeg drakk. Som faen.

 

Sendte booty-call til min stemor (samme navn som ei jeg møtte tidligere). Et par minutter senere ringer min far: "Nu e d på tide at du lægg dæ, gutt."

 

Våknet i dag på sofaen til en fra forumet, ca. 40 min for sent til forelesningen, går til bussen og klarer igjen å sende feil melding. Denne gangen til min mor: "Stabilt. Våknet på en sofa i sentrum. Sjekka kontoen, 2000 igjen xD" Ikke det verste å sende sin mor? Vel, når du forrige kveld sa du ikke drakk, og dessuten skulle hatt 20,000 på konto - da prater vi.

 

Skyt meg.

Endret av -Nikken
Lenke til kommentar

Folkehøgskolegutten her!

 

 

KAKEGUTT: Angående følelsesløs kontra flørtende med alle, så bryr man seg mindre om hver enkelt jente når man flørter med mange på en gang, og dette oppfattes nok veldig fort av jentene hvis dette gir utslag på kroppspråket mitt. Derfor var jeg bekymret over å virke følelsesløs. Og joda, jeg flirer av postene jeg postet før jeg også, men jeg flirer med meg, fordi jeg var i en slags lykkerus og en rar "gudemodus" da jeg skrev dem. Prøver å komme ned på bakken igjen nå, og tenke mer rasjonelt :) Var veldig morsomt så lenge det varte, og håper jeg får oppleve det igjen.

 

Folkehøyskolegutt, du kommer til å få masse problemer etterhvert.

 

Det blir drama, og du står i sentrum. Du skal bo der i enda 8 måneder. Kjipt å være skolens giggolo etter 1 måned.

 

Bare vær deg selv, og ikke prøv så hardt.

 

Du er advart.

 

Sier meg enig med Vargan mtp at du driver å "player". Folkehøyskole er jo veldig koselig, men ikke prøv å press fram noe f-close, spesielt ikke med venninnen i samme rom. (antar dere har dobbeltrom) Det blir for drøyt.

 

Ellers er mitt råd omtrent det samme som Vargans; Det er greit med venner og venninner, men slapp av, ting blir veldig fort rart på FHS hvis noen "dårlig" skjer.

 

Personlig så høvlet jeg over en jente sånn 2 uker ut i skoleåret og jeg ville noe mer enn bare "morro" men hun ville ikke. Det ble "mycket konstig" en god stund, men det gikk over.

 

Bare tenk over det før du kjører på... :)

Takk for tipsene, dere har helt rett. Og jeg roet meg ned etterhvert siden jeg ikke ville virke for "player". Men jeg gjorde det vel litt for sent, for jeg har vært ganske sliten de siste dagene.

 

Dilemmaet mitt nå er hvilken jente jeg skal fokusere på fremover.

 

Føler jeg har hatt en ganske effektiv start på skoleåret siden jeg nå kjenner de fleste jentene, men det gjør det også vanskeligere å velge.

Lenke til kommentar

Dette er ikke rettet mot ArmenMinAu, men bare noe jeg tenker på.

Hva er greien med å hele tiden pule på en ny jente?

Er det spenningen ved å treffe en ny?

Er det fordi en er usikker, og vil ligge med så mange som mulig for å føle seg populær?

Eller er sexen så dårlig at jenten ikke svarer på meldinger?

Lenke til kommentar
Dette er ikke rettet mot ArmenMinAu, men bare noe jeg tenker på.

Hva er greien med å hele tiden pule på en ny jente?

Er det spenningen ved å treffe en ny?

Er det fordi en er usikker, og vil ligge med så mange som mulig for å føle seg populær?

Eller er sexen så dårlig at jenten ikke svarer på meldinger?

 

Eller at hun ikke innfridde :p

Lenke til kommentar
Dette er ikke rettet mot ArmenMinAu, men bare noe jeg tenker på.

Hva er greien med å hele tiden pule på en ny jente?

Er det spenningen ved å treffe en ny?

Er det fordi en er usikker, og vil ligge med så mange som mulig for å føle seg populær?

Eller er sexen så dårlig at jenten ikke svarer på meldinger?

Alle fire er jo muligheter, men det er noe med hvordan man ser på sex og hva man får ut av det. Det som gjør det godt for meg er ikke at hun vet nøyaktig hva jeg liker og at jeg vet hva hun liker, men spenningen involvert. Det kan være svært klumsete og usikkert, men likevel bedre, Det er sommerfugler-i-magen-følelsen som gjør det spennende og det er det jeg tenner på. Hvis en jente er flink til å holde spenningen oppe så er jo det kjempebra, men jeg føler ofte at etter et par ganger eller etter vi er for godt kjent så forsvinner litt av magien med det. Det er selvfølgelig ikke perfekt, jeg ofrer en god del trygghet som jeg ofte savner for en ny følelse av spenning og "det ukjente", men jeg prioriterer sånn i disse dager. Sannsynligvis varer det ikke så veldig mye lenger, innen jeg er 30 så håper jeg at jeg er litt mer voksen i tilnærmingen.

 

Jeg forteller egentlig ingen hvor mange jeg har ligget med og nevner det heller ikke for særlig mange, verken i virkeligheten eller her på forumet, så det er nok ikke sånn jeg blir populær. Jeg skal innrømme at det hjelper selvtilliten å få "nok en jente" med seg hjem, men det er bare en hyggelig side-effect.

 

edit: Det skal også nevnes at bare fordi man har sex med en ny en så betyr det ikke at man har kuttet ut forrige. Jeg vil ikke si at jeg har fuckbuddy-forhold, da det virker som noe litt mer planlagt og konsekvent, men det er klart at hvis jeg treffer en jente jeg har ligget med før på byen og vi er begge interessert så skjer det nok igjen. Spesielt hvis jeg ikke er i sjekkehumør. ^^

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...