Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen gode åpninger til Facebook samtaler?

 

Unngå dem. Hvis du har nr / treffer personen IRL selvsagt. Hvis du ikke gjør det, så må du nesten "åpne" med et Hei. Noe annet ville bli merkelig og sett på som "tryhard". Hva du fortsetter med etter Hei må avspeile intensjonene dine derimot. Jeg pleier (over SMS, bruker ikke facebook chat til "prosjekter") å skrive Hei, kom til meg så blir det vin og snuggles (eller noe slik, sitter på jobb så gidder ikke utdype noe spesielt). Er rett på sak (som er det viktigste da det avspeiler min personlighet).

Lenke til kommentar

Til jenter jeg kjenner godt på Facebook, skriver jeg bare: "Hva har du på deg?", "pule?" eller no annet piss, de skjønner jo at det er kødd uansett. Jeg bruker sjelden Facebook til å bli kjent med jenter, er bare for å avtale å finne på noe, som erstatning for SMS. Ellers funker "Hei", som alltid.

 

UPVOTE FOR VISION! :)

Lenke til kommentar

Til jenter jeg kjenner godt på Facebook, skriver jeg bare: "Hva har du på deg?", "pule?" eller no annet piss, de skjønner jo at det er kødd uansett. Jeg bruker sjelden Facebook til å bli kjent med jenter, er bare for å avtale å finne på noe, som erstatning for SMS. Ellers funker "Hei", som alltid.

Ja, skjønner jenter at det er piss? Noe av det jeg hører jenter klage mest på er å få slike meldinger som "hva har du på deg" og "pule". Hvorfor fungerer det godt for deg?

Lenke til kommentar

jeg forstår hvis det har utviklet seg en egen sjargong mellom deg og jenta, men ville vært veldig forsiktig med å spørre om slike ting til nye jenter eller jenter du ikke har hatt mye kontakt med. Her er det viktig med sosial timing. Jeg oppfattet innlegget ditt til at dette var noe du gjorde som en del av en åpning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trenger noen tips til hvordan man skal styre samtalen med jenter man har kjent over lengre perioder, uten å bli ekstremt godt kjent siden man bare treffer hverandre noen timer i uka, hovedsakelig gjennom skole og jobb. Hva er bra samtale emner når man har kommet forbi alt det vanlige møkket og på en måte blitt halvveis kjent med personens interesser, fremtidsplaner og lignende? Vet at samtalen skal flyte naturlig og gjennom jobben så er for eksempel greit å alltid snakke om rare kunder og slikt, gjennom skole så blir det studiet som "nød løsning". Dette blir litt kjedelig i lengden synes jeg. Noen helt konkrete pekere som kan gi ny og interessant vri på samtalene?

 

Bruker så klart årstidene, spør hva som skal gjøres i ferien, spiller på de teamene dem tar opp, spør hva de gjorde i helga, hva skjedde på jobben i dag? osv.

 

ekstra del:

------------------------------------------------------

Sliter egentlig ikke noe særlig sosialt har bare fått litt jernteppe på dette i det siste. Hjernen min går i hyper modus og prøver å finne frem et bra spørsmål men jeg klarer det ikke. Jeg har lest og fokusert veldig, kanskje for mye, på hele den "Bli kjent med noen" delen av sjekkingen, og i det siste har jeg blitt litt forvirret over hva jeg skal si og gjøre når det har gått lengre periode. Burde jeg muligens bli bedre til å gi mer av meg selv? Er veldig på offensiven med spørsmål generelt, delvis fordi det funker bra for meg, og fordi jeg ofte blir litt nervøs hvis jeg må snakek FOR lenge om gangen... Anonym poster: 5e241942b0e947b9c9410d9e63ad2b12

Lenke til kommentar

Hei folkens! :)

 

Lenge siden jeg har vært her nå, Jeg har en situasjon og håper noen kan komme med innspill.

 

Situasjonen er den.. At for ca 2 uker siden ble jeg kjent med denne "hyggelige" jenta på sukker.no.

Når vi først begynte å prate så var det som å gå nedover ett fortau å bare begynne å prate til en annen og vedkommende svarer akkurat som om hun kjenner deg fra før.

 

Med andre ord det var ikke mye kleine spørsmål bare ren koselig prat. Så fikk jeg både facebook og nr hennes, Men kunne ikke treffe henne fordi jeg skulle på gautefall hytte den helgen. Men vi holdt kontakten fortsatt og utveksla koselige sms hele veien. Til og med ringte henne når jeg var der oppe og hun virka utrolig koselig og min type jente.

 

Så kom endelig dagen, Jeg kom hjem fra hytteturen vi ble enige på søndagen om at vi skulle bowle på mandagen. Det gjorde vi. Første gang jeg så henne ble jeg litt vel nervøs kan man si. Hun var kjempelekker! Jeg ga henne en klem, Også sa jeg at det er jo litt vel fullt her da, så da gikk vi til nabobyen for å bowle. Men før dette så viste vi hverandre bilene våres (Fordi det er ett stort pluss for meg at jenta er BMW jente, Så det var morro)...

 

Uansett så virka slik at på sukker og når vi prata alltid sammen som at vi en dag vil passe utrolig godt sammen hvis vi gir hverandre tid til det. Vi har utrolig masse til felles. Vi hadde 92 i Score på sukker.no.

 

TIlbake til bowlingen i nabobyen. Det var kjempekoselig, Kunne ikke gått bedre. Det var tilogmed litt morsomt fordi jeg suger i bowling, Og når hun kasta 1 gang når det var min tur, Så skulle jeg ta igjen en gang på henne og da fikk jeg selvsagt strike. Så hun lo godt. Hun har kommentert mange ganger hvor utrolig kjekk jeg er, Noe jeg syns er koselig fordi jeg syns hun er kjempesøt.. Både verbalt og skriftilig.

 

Når vi var ferdige med å bowle ble jeg med henne hjem. Vi chillan med brus og så på funny videos og en episode av en serie mens vi prata og ble bedre kjent. Tilslutt så bare nådde vi helt opp til hverandre og vi kysset. Det var utrolig god følelse.

 

Før første gang i livet så følte jeg jeg hadde funnet en som passer så godt til meg, Som føler jeg har veldig mye til felles med, Som jeg syns er vakker. Alt var perfekt.

 

Så var det ny date, Tirsdag, Vi bestemte oss egentlig på mandagen at vi skulle se twilight og selvom hun hadde sett den og ikke jeg ville hun se den.

Etter filmen ble hun med meg hjem, For og kose en halvtime og prate.. Så sa jeg "Jeg deaktiver sukker kontoen min, Jeg har ikke noe der å gjøre når jeg har funnet en så fin jente som deg"..

Og hun bare ååwww.. Også heiv hun seg over tastaturet for å gjøre det samme.

Så prata vi litt til og hun måtte hjem og vi ble enige at vi treffes på fredagen for en liten minifest hos meg for å kose med en film og tekken 6 og det blir 2-3 av mine venner som også kommer :)

 

HER kommer det jævlige.. Fredagen kom og hørte ikke ett PIP fra henne. Vi utveksla SMSer fra tirsdag til torsdag (Hadde bursdag på tors btw) Så på fredagen så tilslutt når alle var i leiligheten min, Ringte jeg henne.. Først så tok hun ikke tlf. RIngte henne 10 min etterpå. Da var det en dude som tok tlf, En kompis antar jeg, Og han sa bare hun er utenfor og gjør noe greier ring om 30 min du.

 

Så gjorde jeg det. Og så tok hun tlf og bare halloo? Svarte på samme vennlige måte.. Og jeg bare hei, Skjera? Nei nå skal jeg snart i boblebad.. Og jeg bare kult det skal jeg også imorgen. Også sa jeg "Hadde ikke vi egentlig en avtale idag?" HUn svarte "Jo egentlig" .. Jeg svarte "Du kunne jo sendt melding og sagt at du skulle noe annet hvis det var noe" Og hun bare "unnskyld, Ja det kunne jeg, Men jeg må prioritere vennene litt også" Så da sa jeg "Ok.. når treffes vi neste gang? " Nei det viste hun ikke helt, Men vi får prates siden.. Og jeg bare ok..

 

Var rett og slett deppa i hele går. Her kommer denne fantastiske kvinnen jeg har prata med på sukker, Jeg føler at hun ville vært fantastisk å bli kjent med. Hun er ikke annet enn koselig når vi skreiv først på sukker, Så facebook, Så SMS, Så ringte henne, Så treffer henne i real life.. Så etter tirsdagen når hun skal hjem er det som om noen har vridd på en eller annen bryter.. Jeg er plutselig ikke viktig lenger..

 

Det syns jeg er utrolig trist fordi hun er så søt, Og så lik meg, Og vi har masse til felles.. Også bare plutselig ble helt ditch.. Så flink til å svare og etter tirs så bare naaai ..

Jeg forstår det ikke. Er det noen som vet hva dette kan være ?

Jeg har forresten ikke gjort noe gærnt som jeg vet om, For alt var bare utrolig kos når jeg var med henne, Det var ingen plagsomme øyeblikk lix.

 

Bestevenninna mi som var her igår sa bare, Du får bare drite i det, Det er HUN som er teit mot deg akkurat nå, MEN det kan ha sin forklaring og du får sikkert høre det etterpå. Så jeg gidder ikke skrive til henne lenger, Nå får hun skrive først, Jeg er tross alt den som har skrivd sist. Jeg skal ikke mase på kvinnfolk. Er hun interessert så får hun pinade svare! Jeg bare syns det er leit.. Fordi så interessert i meg også helt plutselig er hun det ikke lenger..

Lenke til kommentar

Jeg føler "draget" mitt går veldig opp og ned. Det virker som om jeg når jeg gjør det bra, bygger opp et "ego/selvbilde" som fører til at jeg gjør det dårligere igjen. Så mister jeg dette "ego/selvbilde" og begynner å gjøre det bra igjen. I perioder hvor jeg gjør det bra, er det noen ganger virkelig bra, som i at det er som om jeg kan "se" "the social matrix".

Lenke til kommentar

 

Det er nok som Phelge sier at du ble solgt litt for tidlig.

 

Jeg trur alle har vært der en gang i "karrieren"

 

 

Det er bare å bite i det sure eplet og bruke dette som fuel til neste dame du sjekker opp.

Hadde en sånn situasjon en gang hvor jeg ble helt satt ut av ei dame. Heldighvis hadde jeg baller flere steder. Nei, jeg mener flere baller i lufta. Og hun jeg satset på av de andre skulle jeg faen ikke gi slipp på. Det gikk en faen i meg. Jeg dreit meg ikke ut på den neste dama fordi jeg nettopp hadde lært feilen som gjorde at hu forrige ikke ville mer.

 

Etter dette så er det ikke en dame som er spesiell, ikke et forhold som er spesielt. Ikke før JEG bestemmer det eller om vi har blitt sammen.

 

Jeg trur alle som skal bli gode må ha noen ups og noen downs for å virkelig skjønne hva man driver med. Det hjelper ikke å lese en bok, fordi man må bli mentalt herdet. Det skjer kun ved å være ute i felten.

 

 

Edit:

Nå håper jeg du har lært at du ALDRI skal gjøre dette igjen.

Personlig hadde jeg ventet til dama hadde mast litt etter man hadde blitt sammen. Men, her går det også en grense.

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler "draget" mitt går veldig opp og ned. Det virker som om jeg når jeg gjør det bra, bygger opp et "ego/selvbilde" som fører til at jeg gjør det dårligere igjen. Så mister jeg dette "ego/selvbilde" og begynner å gjøre det bra igjen. I perioder hvor jeg gjør det bra, er det noen ganger virkelig bra, som i at det er som om jeg kan "se" "the social matrix".

 

Det er fordi forventningene dine øker og dermed føler du at du ikke gjør det bra lenger. Som jeg sier til alle mine venner: Ha 0 forventninger men ikke slutt å still krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...