Gå til innhold

Kraftig bærbar spill-PC


hlnd

Anbefalte innlegg

Hei, folkens! :ph34r:

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg vil ha, eller hva som er tilgjengelig på markedet, men jeg har lyst på en bærbar PC med mulighet til å spille nyere RTS-spill (for eksempel Command and Conquer 3 og BfME: RotWK) på et høyt grafikknivå online, uten lag (internett-tilkoblinga mi er bra nok).

 

Tenker på å skaffe meg en ekstern harddisk, så det trenger ikke være enormt god plass, alikevel til en del musikk; 120 GB hadde vært fint.

 

Det bør også være et godt minne på maskina, nok til å kjøre et par chatteprogrammer (skype/xfire/msn) i tillegg til windows media player og spillet sjøl.

 

Ellers er jeg ikke helt sikker på hvilke krav som kreves til maskina, men budsettet mitt er ganske høyt, kan betale opp mot 14K, men hvis dette ikke er nødvendig, kan prisen gjerne være lavere... :p

 

Det hadde imidlertid vært greit med bluetooth på maskina til å overføre filer til mobilen på en lett måte. Jeg trenger også ca 4 USB-utganger, men tre kan også holde.

 

Vekta bør heller ikke være enormt mye, men ca tre kilo burde gå greit.

 

Hvorvidt jeg skal velge Vista eller XP er jeg ikke sikker på, har hørt en del dritt om Vista, men hva er deres erfaring med dette? PC-n skal også brukes skole, og om microsoft PowerPoint og Excel (og Word ofc) kan være inkludert, er det fint.

 

Jeg er ikke sikker på hvilke andre krav det stilles til ei maskin som det skal gå ann å spille på, men det veit kanskje dere :D

 

 

Har sett litt på to Acer-maskiner:

TravelMate 6492

http://www.acer.no/acereuro/page4.do?sp=pa...&crc=1537815677

TravelMate 6460

http://www.acer.no/acereuro/page4.do?sp=pa...&crc=3307767734

 

Cheers :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Men hva mener dere om de to Acer-ene jeg har sett på og maskina Lolliken foreslo?

8912264[/snapback]

Greit.

 

Bare fortsett å poste! Blir borte noen timer framover, er tilbake enten ikveld eller imorra. Takk for alle råd/ tilbakemeldinger så langt :D

 

:love:

 

Edit: du/dere har ikke en link til et bra tilbud på en Zepto?

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
Multicom sine nye Santa Rosa maskiner er verdt å ta en titt på...

 

Edit: Leif var innom, nå er han avlivet...

8912031[/snapback]

Vurderer nå denne seriøst, men er i tvil om hvilke tilpasninger jeg bør velge.

så langt har jeg med

15,4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

Intel Core 2 Duo Mobile T7500 2.20GHZ 4MB Cache

160GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB)

9-celler 7200mAh XL (batteritid ca 5 timer)

Intel® Turbo Memory 1GB [+320,-]

Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon [+242,-]

Analog/digital TV-tuner og radio med s-video inngang og fjernkontroll [+613,-]

MICROSOFT Windows XP PRO OEM Norsk SP2 [+1239,-]

Installasjon av operativsystem [-250,-]

 

Er dette nødvendig? Hva bør jeg ha med/ droppe?

Lenke til kommentar

Jeg ville seriøst vurdere å gå ned fra T7500 2.2 GHz til T7300 2.0 GHz. Å betale mange hundre kroner for en minimal ytelsesøkning er ikke nødvendig. Ytelsen på en 2.0 GHz er mer enn bra nok. De ekstr hundre kronene kan du bruke på andre ting.

 

Edit:

 

@ LezoO: Skjermkort er "standardutstyr" på den maskinen. Det vil si at den maskinen uansett selges med Nvidia M8600 GT 512 MB minne. Så skjermkort kommer med.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Jeg foreslår:

Den matte skjermen med litt høyere oppløsning.

2GHz prosessoren

250GB harddisk

1x2GB minne (billigere å bare kjøpe en extra 2GB om noen år hvis du har lyst på mer kraft)

9 celler batterieet for 5 timer

bluetooth innebygget

dropp det turbominnet når du uansett ikke har plass til det

opertivsystem ville jeg gått for å bare ta en gammel XP cd som jeg har liggendes og installere den istedenfor å satse på vista nå. Ikke noen vits i å betale folka 250 kroner for noe du selv får gjort på en time eller mindre.

Lenke til kommentar

En ting i alle fall jeg ville anbefale å droppe er TV-Kortet.

 

Det støtter IKKE det digitale bakkenettet!

 

 

I alle fall var det det som gjorde at jeg fjernet det fra min konfigurasjon. Litt kjipt å vite at når analoge nettet stenger, som på østlandet bare er ca. ett år til, så vil man ALDRI kunne bruke kortet igjen.

 

Med mindre du bor ved svenskegrensa, eller en annen landsgrense, da, kortet støtter nemlig MPEG-2, som de fleste andre land har gått for med tanke på digitalt bakkenett.

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
hvilket spill spiller du mann?

så jeg kan dømme etter specs du trenger

8924656[/snapback]

Tror jeg nevnte det litt oppe i posten min, men uansett - for øyeblikket går det i BfME 1 (se siggen min). Tenker på å kjøpe CnC 3, og liker generelt RTS-spill, i tillegg til CSS og Half Life 2.

Lenke til kommentar
En ting i alle fall jeg ville anbefale å droppe er TV-Kortet.

 

Det støtter IKKE det digitale bakkenettet!

 

 

I alle fall var det det som gjorde at jeg fjernet det fra min konfigurasjon. Litt kjipt å vite at når analoge nettet stenger, som på østlandet bare er ca. ett år til, så vil man ALDRI kunne bruke kortet igjen.

 

Med mindre du bor ved svenskegrensa, eller en annen landsgrense, da, kortet støtter nemlig MPEG-2, som de fleste andre land har gått for med tanke på digitalt bakkenett.

8925556[/snapback]

 

 

det vanlige tv nettet blir ikke slått av før i 2010 så du kan bruke det i noen år..

Lenke til kommentar
En ting i alle fall jeg ville anbefale å droppe er TV-Kortet.

 

Det støtter IKKE det digitale bakkenettet!

 

 

I alle fall var det det som gjorde at jeg fjernet det fra min konfigurasjon. Litt kjipt å vite at når analoge nettet stenger, som på østlandet bare er ca. ett år til, så vil man ALDRI kunne bruke kortet igjen.

 

Med mindre du bor ved svenskegrensa, eller en annen landsgrense, da, kortet støtter nemlig MPEG-2, som de fleste andre land har gått for med tanke på digitalt bakkenett.

8925556[/snapback]

 

 

det vanlige tv nettet blir ikke slått av før i 2010 så du kan bruke det i noen år..

8926321[/snapback]

Legger til TV-tuner da :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...