Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke vite HVA utroskap er, for det vet jeg, men hvor mener dere grensen går?

 

Alt tar utgangspunkt i at man er sammen med noen. Men hva er utroskap. Sikkert veldig individuelt, men jeg vil gjerne høre deres meninger. På skolen skulle vi diskutere spørsmålet:

Man er på fest, og skysser noen andre en kjæresten, kort eller lagvarig, et kyss er et kyss.

 

Jentene i klassen mente at man ikke var utro ved å kysse noen andre enn kjæresten på fest, men bare noen uker senere gjorde kjæresten det etter å ha drukket betydelige mengder spri, og hun kalte han utro, så da fikk vi vel vite hva hun EGENTLIG syntes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk.

 

Er vel egentlig enig med Darkness :hmm:

 

Jeg mener at utroskap er når man selv mener at man gjør noe som er over streken. Når man innerst inne føler at man gjør noe galt, eller når man vet at dette er noe kjæresten anser som utroskap. Nå finnes det jo visse forhold hvor en av personene i forholdet har et sykelig forhold til ting og mener at alt mulig er utroskap, men det teller ikke i denne sammenhengen :p
Lenke til kommentar

Hvis et par syntes det er greit å kysse andre, så er det ikke utroskap.

Hvis ene parten ikke liker an den andre kysser en annen, så er det utroskap.

 

Så lenge det er greit for begge parter å drive på med andre på alle mulige måter, eller måter de er enige på, er det ikke utroskap.

 

Hvis ene i paret ikke liker det, er det utroskap. uansett hva den andre mener.

 

For min del, så skal folk få lov til å ha flere koner/menn (bigami), så lenge alle er enige, og dette ikke vil gå utover eventuelle barn.

Lenke til kommentar
Trykk.

 

Er vel egentlig enig med Darkness :hmm:

 

Jeg mener at utroskap er når man selv mener at man gjør noe som er over streken. Når man innerst inne føler at man gjør noe galt, eller når man vet at dette er noe kjæresten anser som utroskap. Nå finnes det jo visse forhold hvor en av personene i forholdet har et sykelig forhold til ting og mener at alt mulig er utroskap, men det teller ikke i denne sammenhengen :p

8910955[/snapback]

Jeg har sagt det før. Jeg kunne ikke vært mer enig enn den lille setningen der.

Lenke til kommentar
Trykk.

 

Er vel egentlig enig med Darkness :hmm:

 

Jeg mener at utroskap er når man selv mener at man gjør noe som er over streken. Når man innerst inne føler at man gjør noe galt, eller når man vet at dette er noe kjæresten anser som utroskap. Nå finnes det jo visse forhold hvor en av personene i forholdet har et sykelig forhold til ting og mener at alt mulig er utroskap, men det teller ikke i denne sammenhengen :p

8910955[/snapback]

Jeg har sagt det før. Jeg kunne ikke vært mer enig enn den lille setningen der.

8911022[/snapback]

 

Noen er jo ikke god i hodet sitt, men er nok en generell regel det der ja.

 

Eller noe slikt:

Man skal ikke gjør med andre, det du ikke vil at andre skal gjøre med dama di.

@Marius Olsen

Opprinnelse: Den kinesiske Confuse, omgjort av Marius Olsen

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg ser logikken i det Darkness og mange andre sier om at man selv skal bestemme utroskapsgrensen, og ikke personen som det berører (den man er utro mot). Hvis jeg først har satt en grense for hva jeg føler er utroskap, så kan jeg ikke tenke meg at hva personen selv synes om saken er så kritisk. De må gjerne mene at de ikke har gjort noe galt, men det endrer ikke akkurat noe.

Lenke til kommentar

De fleste vet vel hva sin egen partner mener med "over streken". Jeg har iallefall vært klar over det.

 

Om du setter deg en grense, så bør du kanskje konfrontere h*n du er sammen med. For noen er ikke vennekyss utroskap, for andre er det. Om motparten VET hva som er over streken, så vet h*n også når h*n har krysset den.

 

Så jo, det er masse logikk i den.

Lenke til kommentar

Om den feiler, kan det vel egentlig bare skje. Om partneren ikke har forståelse, så er det likevel ingenting å satse på.

 

"Man tror man er utro når kjæresten egentlig ikke bryr seg". "Jeg tror jeg skyter meg i foten, men det kommer nok til å gjøre litt vondt".

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvor du vil med dette. Du bare må kverulere for å bevise at du er uenig?

 

Du hadde da vel hatt dårlig samvittighet for noe du følte var feil. Uansett om du viste det ikke var det.

8912427[/snapback]

At du ikke fatter = kverulering? Ikke første gang ihvertfall.

 

Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å flørte med en jente mens jeg var sammen med en annen, med mindre jeg visste at hun ikke likte det. Det blir ikke feil før hun ikke liker det, fordi jeg ikke ville hatt noe imot at hun gjorde det. Hvis jeg da hadde tatt meg selv i å flørte med en annen jente, så hadde jeg hatt dårlig samvittighet fordi jeg gjorde det uten å vite hva kjæresten synes om det. Det har mye mer med hva kjæresten ser på som utroskap enn hva jeg gjør, og hvis hun er spesielt følsom når det gjelder sånt kan det ende i at forholdet ender pga noe jeg så på som helt uskyldig.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvor du vil med dette. Du bare må kverulere for å bevise at du er uenig?

 

Du hadde da vel hatt dårlig samvittighet for noe du følte var feil. Uansett om du viste det ikke var det.

8912427[/snapback]

Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å flørte med en jente mens jeg var sammen med en annen, med mindre jeg visste at hun ikke likte det. Det blir ikke feil før hun ikke liker det, fordi jeg ikke ville hatt noe imot at hun gjorde det. Hvis jeg da hadde tatt meg selv i å flørte med en annen jente, så hadde jeg hatt dårlig samvittighet fordi jeg gjorde det uten å vite hva kjæresten synes om det. Det har mye mer med hva kjæresten ser på som utroskap enn hva jeg gjør, og hvis hun er spesielt følsom når det gjelder sånt kan det ende i at forholdet ender pga noe jeg så på som helt uskyldig.

8912454[/snapback]

 

De fleste vet vel hva sin egen partner mener med "over streken". Jeg har iallefall vært klar over det.

 

Om du setter deg en grense, så bør du kanskje konfrontere h*n du er sammen med. For noen er ikke vennekyss utroskap, for andre er det. Om motparten VET hva som er over streken, så vet h*n også når h*n har krysset den.

8912309[/snapback]

Trenger du sølvskje ?

Lenke til kommentar
Oi, beklager, jeg overså at du som har vært sammen med kjæresten din så lenge at du vet hvor hennes grense går.

8912495[/snapback]

Ja, jeg vet hvor hennes grense går. Hun vet hvor min grense går. For det er ganske normalt å snakke sammen med kjæresten sin. Avklare ting å bli enige.

 

Prøv det, fungerer veldig bra. Så slipper du at det blir slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...