Gå til innhold

Sølvhaien min spiser ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

Nettopp fått et nytt lite 80-liters akvarium ved siden av senga :D

 

Aldri hatt fisk før, så jeg kan ikke en dritt om de.

Akvariumet har stått med filteret i to uker, og blir rent og sånt, så jeg skulle kjøpe fisk:D

 

Damen i forretningen sa at det ikke lønte seg å ha mer enn 3-4 fisk, med tanke på at akvariumet var så nytt..

Så jeg kjøpte to skalarer(?) og en sølvhai.

De har vært oppe i der siden dette tidspunktet i går, og de ser ikke lenger så skremt ut. De svømmer rundt som ingenting :thumbup:

 

Skalarene mine spiser og skynder seg til maten så fort jeg drysser oppi. Men denne sølvhaien har enda ikke spist noe av maten :hmm:

 

Har i hvert fall ikke sett at den har spist noe som helst :no:

 

er dette normalt siden akvariet enda er så nytt, eller er det noe jeg bør gjøre?

Jeg spør nå, før det er for sent for å være på den sikre siden. Fisken ser enda helt frisk ut og svømmer frem og tilbake og ser ganske vill ut:p Men det var visst normalt :tease:

 

 

Så om noen kan hjelpe meg, hadde det vært fint :thumbup:

 

Takk :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan får du plass til en hai oppi et så lite akvarium?

 

On topic; kanskje haien din ikke er så glad i fiskemat. Lag en rift i fingeren din og dypp den nedi akvariet. Kanskje den spiser da.

8905962[/snapback]

ikke for å være frekk altså, men vet du noe om fisk? For sølvhai er egentlig ikke i hai-familien. Så blod, spiser den neppe

Lenke til kommentar
Hvordan får du plass til en hai oppi et så lite akvarium?

 

On topic; kanskje haien din ikke er så glad i fiskemat. Lag en rift i fingeren din og dypp den nedi akvariet. Kanskje den spiser da.

8905962[/snapback]

ikke for å være frekk altså, men vet du noe om fisk? For sølvhai er egentlig ikke i hai-familien. Så blod, spiser den neppe

8907102[/snapback]

 

Vel, en sølvhai spiser det meste, men nei, det er ikke en hai.

Men kanskje det med fingeren ikke er sa dumt likevel :hmm:

 

:!:

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke noe særlig peiling på fisk, men det sto i den ene linken at til juliess at sølvhai ikke trives i akvarier som er mindre en 200-250 liter. Ditt er bare 80 liter. kan ikke det gjøre at fisken føler seg innestengt og skremt og derfor ikke vil spise?

Lenke til kommentar
Har egentlig ikke noe særlig peiling på fisk, men det sto i den ene linken at til juliess at sølvhai ikke trives i akvarier som er mindre en 200-250 liter. Ditt er bare 80 liter. kan ikke det gjøre at fisken føler seg innestengt og skremt og derfor ikke vil spise?

8907898[/snapback]

Jeg vet ikke. Damen i dyrebutikken foreslo jo den da? :s

Lenke til kommentar
Hvordan får du plass til en hai oppi et så lite akvarium?

 

On topic; kanskje haien din ikke er så glad i fiskemat. Lag en rift i fingeren din og dypp den nedi akvariet. Kanskje den spiser da.

8905962[/snapback]

ikke for å være frekk altså, men vet du noe om fisk? For sølvhai er egentlig ikke i hai-familien. Så blod, spiser den neppe

8907102[/snapback]

 

Vet særdeles lite om fisk, men jeg vil jo hjelpe. Har du prøvd det med fingeren?

Lenke til kommentar
Hvordan får du plass til en hai oppi et så lite akvarium?

 

On topic; kanskje haien din ikke er så glad i fiskemat. Lag en rift i fingeren din og dypp den nedi akvariet. Kanskje den spiser da.

8905962[/snapback]

ikke for å være frekk altså, men vet du noe om fisk? For sølvhai er egentlig ikke i hai-familien. Så blod, spiser den neppe

8907102[/snapback]

 

Vet særdeles lite om fisk, men jeg vil jo hjelpe. Har du prøvd det med fingeren?

8911075[/snapback]

Jupp. Det bare fløt til bunn ;)

Lenke til kommentar

Dra til dyrebeutikken med alle tre fiskene med en gang. Sølvhai er somsagt stimfisk og trenger større plass. Scalare blir veldig høye og territoriale og skal ikke være i akvariumer mindre enn 200 liter.

 

Bytt alt og kjøp deg noen små fargerike fisk som platty, molly og guppy. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...