Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Komplett har visstnok vært trege en god stund, og det har ikke bare med at det er juni å gjøre.

 

Min forrige ordre stod i 4 dager før den ble plukket, men når den først var plukket hadde jeg varen på postkontoret dagen etter. Mulig leveranser til Oslo går raskere etter at de starta med de automatene på Oslo S.

 

Ellers er det mulig bedriftsordre og odre som skal til Oslo S automatene blir prioritert foran standard servicepakke. (Disse har jeg aldri opplevd at har vært trege.. vanlig servicepakke derimot.. kan ta sin tid, men mulig det ikke er tilfeldig, vet ikke)

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe bestillte et hk der og den ble bestillt klokka 5 på en fredag og jeg kunne dra å hente den på hente automaten i sandefjord klokka 9 den kvelden...

8927883[/snapback]

Som sagt.. jeg tror de prioriterer automat ordre ettersom folk ofte bruker denne metoden nettopp for at det skal gå fort. Det betyr da at folk med vanlig servicepack muligens blir dytta lenger bak i køen ved stor pågang, og det tar lenger tid. Dette er kun en antagelse, men det virker logisk.

Lenke til kommentar

Eneste gangen jeg har opplevd unormalt lang leveringstid hos komplett var rett etter påske, når det var få på jobb elns. Ellers har det gått riktig så raskt. Har opplevd at pakken har blitt sendt samme dag, og at jeg har bestilt noe fredag/lørdag og fått varene mandag..

Lenke til kommentar
Synes ikke dette var en ufornuftig forklaring, men nå er det flere her som synes at det å ha mye å gjøre ikke betyr noe. Det overrasker meg at alle synes at nettopp deres ordre er mye viktere enn alle andres.

 

Det overrasker meg også at flere ikke har forståelse for at det er mye å gjøre og at ekspedering kan ta noe lengre tid. Forventes det at man skal få forran i køen i butikken også?

 

Veldig merkelig tankegang.

8927660[/snapback]

Det som overrasker meg er nettopp det du er inne på med at alle er like viktige, at det virker veldig forskjellig hvor lang tid folk venter. Men jeg tror kanskje det må være fra forskjellige tidspunkt disse erfaringene vi hører om i denne tråden. Og jeg ser heller ikke bort fra at automat-pakkene kanskje blir prioritert.

 

Siden du nevner butikker, så er det vel ingen som forventer å komme forbi køen, jeg gjør i alle fall ikke det, men det er ikke så mange andre virksomheter enn Biltilsynet som kommer unna med at kundene tilbringer hele dagen i kø heller... Hvis vanlige butikker i konkuranseutsatt salg lar kundene vente mer enn en times tid må de skaffe flere ekspeditører om de skal beholde kundene. Jeg syns ikke det er urimelig å forlange det samme fra en webshop, men jeg forventer da å bli ekspedert i løpet av maks et par dager, og ikke en time.

 

Men er det virkelig så urimelig og stille spørsmålstegn ved leveringstid som uten noe oppgitt grunn har blitt 3 ganger så lang som ved mine foregående ordre?

Jeg syns ikke det, så det er mulig jeg da rett og slett har for høye forventninger. ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For to-tre uker siden ble en ordre liggende med status Åpen, og etter noen dager sendte eg de en mail og spurte om det var noe tull med kort el.l. - fikk til svar at de beklaget de var på etterskudd med pakking da de holdt på å bygge om lager.

 

Samme skjedde med en ordre forgje uke - gikk 5 dager før den ble sent, fikk leveringbekreftelse kl 19 en søndag ... så de prøver kanskje å ta seg inn?

 

Men, de burde absolutt informere om dette, om ikkje på framsiden, så pr mail til alle ordrer som blir liggende åpen i mer enn 1 dag når alt er på lager...

 

Men til vanlig er både PSData og Komplett der eg handler mest veldig raske å få pakket og sendt saker - så streiker det litt hos posten, men i løpet av ei uke så pleier pakken komme frem.

Lenke til kommentar

Synes komplett har tapt seg på leveringer i det siste. Bestilte både på komplett og netshop på lørdag, og alt var på lager begge plasser. Delene fra netshop kan jeg hente på posten i morgen, mens status på komplett er fremdeles "åpen" :(

 

Hadde en bestilling i juni også, den ble pakket ca 1uke etter den ble bestilt. Da snakket de om ombygging av lageret, og de skulle gå et ekstra skift for å ta seg inn. De har tydligvis ikke klart dette :(

Litt trist å måtte vente flere dager bare for noen få kroner....

Lenke til kommentar
Fortsatt åpen....................To hverdager blir det

 

Men ingen andre hadde tilsvarende produkter så da blir det tydeligvis Waiting Game.

8992980[/snapback]

 

Nå er den sendt. Bestilt på søndag og pakket og sendt onsdag morgen. Noen vil si at det er i drøyeste laget. Det bryter min grense for å være fornøyd ihvertfall. Hadde de sendt i går så hadde det vært greit.

Lenke til kommentar

Ja, jeg opplevde også altfor lang leveringstid på pakke. Sto åpen i 2 dager og avbestilte. Det er for lenge spør du meg. Bestilte fra pcutstyr, og de sendte i løpet av neste dag. Syns komplett bør si fra når de bygger om lageret sitt og forårsaker forsinkelser pga dette, holder liksom ikke å høre det på mail etter at man spør. hvis de sier fra på forhånd kunne vi selv vurdere om det var verdt det eller ikke.

 

Hører om mange folk som får superrask behandling av ordren..er litt muffens det der..lukter litt forskjellsbehandling av det, eller er det så stor forskjell på de som pakker varene?

Lenke til kommentar
Ja, jeg opplevde også altfor lang leveringstid på pakke. Sto åpen i 2 dager og avbestilte. Det er for lenge spør du meg. Bestilte fra pcutstyr, og de sendte i løpet av neste dag. Syns komplett bør si fra når de bygger om lageret sitt og forårsaker forsinkelser pga dette, holder liksom ikke å høre det på mail etter at man spør. hvis de sier fra på forhånd kunne vi selv vurdere om det var verdt det eller ikke.

 

Hører om mange folk som får superrask behandling av ordren..er litt muffens det der..lukter litt forskjellsbehandling av det, eller er det så stor forskjell på de som pakker varene?

8999716[/snapback]

 

Innen logistikken er det noe som heter ABC analyse. De som fortjener best leveringsservice havner i A gruppen. De som man ikke tjener noe særlig på havner i ....Ja, C...

 

Det er vel også noe som heter jernkunder og blykunder som bedrifter heller ikke er særlig glad i.

Lenke til kommentar
Robocoop Postet i dag, 14:31

Innen logistikken er det noe som heter ABC analyse. De som fortjener best leveringsservice havner i A gruppen. De som man ikke tjener noe særlig på havner i ....Ja, C...

 

Det er vel også noe som heter jernkunder og blykunder som bedrifter heller ikke er særlig glad i.

Jeg håper ikke de driver for mye med den type sortering, og jeg antar det vil variere noe etter bransje, men jeg trodde faktisk den tiden da man ble ignorert av arrogante selgere dersom man kom inn i BMW forretningen med olabukse var litt forbi hvis du skjønner sammenlikningen...

 

Uten at jeg skal la meg rive for mye med i konspirasjonsteorier ble jeg litt overasket over farten da jeg forrige uke opprettet en ny konto i firmaets navn, og varene ble sendt i løpet av 5 timer. Hvis dette skyldes en form for sortering som du insinuerer er det en stor tabbe av butikken i alle fall. Jeg som privatperson er en langt større kunde enn firmaet er.

 

Intil videre velger jeg dog å tro at Komplett har midlertidige problemer, og at det er tilfeldigheter som gjør leveringstiden så varierende. I mellomtiden velger jeg andre butikker dersom det er mulig.

 

PS, hva betyr "blykunder" og "jernkunder" egentlig?, er ikke så bevandret i logistikkens og detaljhandelens verden ;)

Lenke til kommentar
Robocoop Postet i dag, 14:31

Innen logistikken er det noe som heter ABC analyse. De som fortjener best leveringsservice havner i A gruppen. De som man ikke tjener noe særlig på havner i ....Ja, C...

 

Det er vel også noe som heter jernkunder og blykunder som bedrifter heller ikke er særlig glad i.

Jeg håper ikke de driver for mye med den type sortering, og jeg antar det vil variere noe etter bransje, men jeg trodde faktisk den tiden da man ble ignorert av arrogante selgere dersom man kom inn i BMW forretningen med olabukse var litt forbi hvis du skjønner sammenlikningen...

 

Uten at jeg skal la meg rive for mye med i konspirasjonsteorier ble jeg litt overasket over farten da jeg forrige uke opprettet en ny konto i firmaets navn, og varene ble sendt i løpet av 5 timer. Hvis dette skyldes en form for sortering som du insinuerer er det en stor tabbe av butikken i alle fall. Jeg som privatperson er en langt større kunde enn firmaet er.

 

Intil videre velger jeg dog å tro at Komplett har midlertidige problemer, og at det er tilfeldigheter som gjør leveringstiden så varierende. I mellomtiden velger jeg andre butikker dersom det er mulig.

 

PS, hva betyr "blykunder" og "jernkunder" egentlig?, er ikke så bevandret i logistikkens og detaljhandelens verden ;)

9001669[/snapback]

 

En blykunde er en kunde som f.eks ringer veldig lite og som bevisst har valgt et abonnement som passer til dette. En mobiloperatør tjener veldig lite (eller minus...) på slike kunder. De vil heller ha folk inn på dyre abonnementer der du kan ringe så mye du vil for en høy fastpris, men som gir langt større profitt for selskapet.

 

For Kompletts del vil vel de som bestiller en ferdig sammensatt PC være mer attrative enn oss som bestiller deler og gjør jobben selv............

 

Jernkunder er hakket mer attraktive enn blykunder , men ikke særlig mye.

 

Det er jo bare spekulasjoner. De kan jo ha problemer med lageret, som sagt.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Folk må da ha tolmodighet når de bestiller over nettet. At de sender pakken 2 dager etter bestilling, er da akseptabelt? Komplett har tross alt veldig mye å gjøre. Og mangler sikkert noen ansatta pågrunn av sommeferie.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...