Gå til innhold

Playstation fra USA - strømtilkopling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på hva du mente...

Må vel ha en konverter pga. stikket inn i Playstation ser ut som kun takler 120V og ikke 110-240v som mange andre maskiner gjør.

 

Noen som husker prisen på en slik konverter? (regner med at det er da amerikansk kontakt til norsk?)

Lenke til kommentar
Da ser jeg at det er switchmode, og det skal ikke gi noe problem på 50 Hz. Det er bare vanlig transformator som blir for varm.

Kan jo se ut som de andre passer, men jeg er helt ukjent med PS.

8892268[/snapback]

Mener du at jeg må bytte ut noe eller kan jeg kun kjøpe en konverter til 220V?

Lenke til kommentar
Jeg mener det vil virke med en konverter til 220.

Men det er jo en ulempe å ha to bokser.

8892324[/snapback]

Ok, det var fint.

For meg spiller det ingen rolle om det er en liten boks imellom den og strømkontakten i veggen.

 

Hvordan ser du det at det går forresten?

8892340[/snapback]

 

Om du lurer på hvorfor det går med 50/60 Hz er at en switchmode tåler høye frekvenser, tror det er rund 10k eller 100k Hz.

Lenke til kommentar

Det står jo også ntsc på den, så den vil vell kanskje ikke fungere på en europeisk pal tv hvis ikke tar helt feil eller...

 

Hvorfor ikke bare kjøpe en brukt norsk playstation , de er jo ikke verdt stort legner og selges vell for rundt 200 - 300 kr på diverse steder som qxl osv.

Lenke til kommentar
Det står jo også ntsc på den, så den vil vell kanskje ikke fungere på en europeisk pal tv  hvis ikke tar helt feil eller... 

 

Hvorfor ikke bare kjøpe en brukt norsk playstation , de er jo ikke verdt stort legner og selges vell for rundt 200 - 300 kr på diverse steder som qxl osv.

8892552[/snapback]

TV støtter NTSC også, men den skal bli brukt som en cd-spiller.

Eller prøve den som det hvertfall. Denne modellen har fått mye skryt for lydkvaliteten og siden den ikke kosta så mange hundre kronene synes jeg det var verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Ved hjelp av litt modding tror jeg det skal gå ann å bruke en vanlig ATX strømforsyning som maskinen får strøm fra. :hmm:

 

Edit: Maskinen går på 5V, 3V og 7V om jeg ikke husker feil. Ser ut som man må bruke zenerdioder eller noe, og det har jeg ikke særlig peil på. :hm:

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...