Nilsen Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Her kommer all informasjon om hvordan NM i PC-bygging vil bli arragert, hvem, hva og hvor. Les mer Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Påmeldinga åpna i dag. Bare så synd at jeg suger i maskinvare -.- Hva er foresten premiene? Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Er det en konkuranse som er åpen for alle? Jeg jobber jo på pc prod i komplett og skrur 20 pcer om dagen... Lenke til kommentar
Martlu Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Om jeg ikke tar helt feil, så skal den konkuransen være åpen for alle ja ;D Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Åpen for alle utenom de som arrangerer dette ja Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Hadde vært kjekt å kunne vært med på dette. Jeg tør ikke tenke på hvor mange pc'er jeg har skrudd i hop. Håper det blir en verdig vinner da. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 er ikke cpu-temp ganske individuell? hører jo om flere som har lik prosessor og lik kjøling som ikke får samme temperaturer. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Så de som er med i noe crew har ikke lov å delta i dette her? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Tror jammen jeg må melde meg på her gitt... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 hmm, bru så pass langt i frå datakjeden at dte kan vere nærmast umogleg for meg å melde meg inn, men så kom sjokket at familien min må reise til Oslo for å forny passet, då må eg neste ta meg ein tur inn og delta. Men det er ikkje mange PC-ar eg har skrudd saman nei. Men det er lov å prøve. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Hvor er nærmeste Datakjeden butikk hvis jeg oppholder meg i Kragerø? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Får alle deltakerne utdelt lik Hardware og så skal de bygge dette opp? Det står jo at det vil bli kjørt PCMark og SuperPi, vil ikke alle få likt her siden hardwaren er lik? Endret 15. juni 2007 av EggMan88 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Får alle deltakerne utdelt lik Hardware og så skal de bygge dette opp? Det står jo at det vil bli kjørt PCMark og SuperPi, vil ikke alle få likt her siden hardwaren er lik? 8866709[/snapback] Det står i artikkelen hvordan dette fungerer. Der vil du få velge mellom tre produkter av hver komponent til maskinen din, foruten prosessor og kabinett som vil være det samme for alle. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Nei det finnes ca. et par tusen tweaks for å få en bedre score i pcmark og superpi. Så her er det vel kunnskapen om hvor mye enn vet om det som spiller inn. Endret 15. juni 2007 av aspstein Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Så en må regne med å måtte beherske overklokking også? Å få mest stabile og best mulig innstillinger? Hva med operativssystem, skal de på plass også, og må en beherske å "tweak'e" det også? Eller slipper en unna med å kun skulle plugge delene sammen? Hvor mange dager etter den 14'ende har man på seg til å kvalifisere seg da? Endret 15. juni 2007 av G Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg tviler på at det er noe overklokking inne i bildet her. Her snakkes det vel mest om tweaking av operativsystem osv. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 hvor er det datakjede butikker hen i lande ? Bor i SKien og jeg vet ikke om none og når er siste frist til å ta en tur innom datakjeden ? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Hvis dere går inn på datakjeden.no så står det jo hvor butikkene finnes... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Hvis dere går inn på datakjeden.no så står det jo hvor butikkene finnes... 8867052[/snapback] Det er vi som ikke tenker før vi svarer og vett u aspstein Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 er ikke cpu-temp ganske individuell? hører jo om flere som har lik prosessor og lik kjøling som ikke får samme temperaturer. 8866435[/snapback] Du har nok rett i at en slik konkurranse ikke er 100% rettferdig, litt som med overklokking er det i tillegg til kunnskap og erfaring alltid et lite element av flaks/uflaks også. Alt må klaffe for vinneren. Men jeg syns dette høres litt gøy ut, og skal følge med på resultatene. Har bygget en god del maskiner jeg også, men er nok sjangseløs mot de beste i hurtig bygging. Folk som Poizon som jobber med det er nok mer drevne på å "bare få møkka sammen", mens jeg koser meg med byggingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg