Gå til innhold

The Experience: Informasjon om NM i PC-bygging


Nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, bru så pass langt i frå datakjeden at dte kan vere nærmast umogleg for meg å melde meg inn, men så kom sjokket at familien min må reise til Oslo for å forny passet, då må eg neste ta meg ein tur inn og delta. Men det er ikkje mange PC-ar eg har skrudd saman nei. Men det er lov å prøve.

Lenke til kommentar
Får alle deltakerne utdelt lik Hardware og så skal de bygge dette opp?

 

Det står jo at det vil bli kjørt PCMark og SuperPi, vil ikke alle få likt her siden hardwaren er lik?

8866709[/snapback]

Det står i artikkelen hvordan dette fungerer.

 

Der vil du få velge mellom tre produkter av hver komponent til maskinen din, foruten prosessor og kabinett som vil være det samme for alle.
Lenke til kommentar

Så en må regne med å måtte beherske overklokking også? Å få mest stabile og best mulig innstillinger? Hva med operativssystem, skal de på plass også, og må en beherske å "tweak'e" det også?

 

Eller slipper en unna med å kun skulle plugge delene sammen? Hvor mange dager etter den 14'ende har man på seg til å kvalifisere seg da?

Endret av G
Lenke til kommentar
er ikke cpu-temp ganske individuell? hører jo om flere som har lik prosessor og lik kjøling som ikke får samme temperaturer.

8866435[/snapback]

Du har nok rett i at en slik konkurranse ikke er 100% rettferdig, litt som med overklokking er det i tillegg til kunnskap og erfaring alltid et lite element av flaks/uflaks også. Alt må klaffe for vinneren.

Men jeg syns dette høres litt gøy ut, og skal følge med på resultatene. Har bygget en god del maskiner jeg også, men er nok sjangseløs mot de beste i hurtig bygging. Folk som Poizon som jobber med det er nok mer drevne på å "bare få møkka sammen", mens jeg koser meg med byggingen. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...