Gå til innhold

Age of Conan: Normal eller FFA-PvP server?


Anbefalte innlegg

Jeg kommer nok til å prøve meg på PVP og her er grunnen:

 

Såklart PvP. Husker enda første gangen jeg så en Alliance spiller rett etter jeg hadde trasket inn i Stonetalon Mountains i WoW. Og pulsen gikk helt til helvete! 2 allys der på toppen av bakken som stod å kikket på meg.

 

Har bare spilt LOTRO, så jeg savner denne følelsen ;)

 

Skulle det vise seg at man ikke kan være trygg noen steder og ender opp konstant juling som low lv, er jeg usikker på om gleden ville vare :hmm:

8860204[/snapback]

 

Tilogmed en FFA-PvP server vil mest sannysnlig ha "fri-zones".

Mulighens i de større byene som Tarantia, og på "holy-places" som alter o.l hvor man blir gjenopplivet. Da for å forhindre corpse-camping.

 

Om det skal være fri område i Tarantia eller ikke betyr nok ikke så fryktelig mye, da vaktene som er der inne er mange og sterke, så man vil nok ikke slippe unna om man angriper der uansett og havner i fengsel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gå PvP, er morsomst når du aldri kan føle deg helt trygg, og du kan bli angrepet nårsomhelst. Tenkt deg å traske rundt i skogen, og plutselig sitter den en pil i trestammen rett ved siden av hodet ditt. Pulsen går nok opp et par hakk og du begynner å kikke febrilsk rundt deg etter fienden.. Herlig!

 

Og at det er FFA gjør det enda bedre, du vet aldri hvem du kan stole på...

Men blir kjedelig hvis high levels går rundt og slakter alle som er lavere lvl enn seg selv da. Mange vil miste spillegleden hvis de blir drept hele tida uten å ha en sjanse...

Lenke til kommentar
Og at det er FFA gjør det enda bedre, du vet aldri hvem du kan stole på...

Men blir kjedelig hvis high levels går rundt og slakter alle som er lavere lvl enn seg selv da. Mange vil miste spillegleden hvis de blir drept hele tida uten å ha en sjanse...

8864419[/snapback]

 

Nå er det slik att spillet er satt opp i fire forskjellige "tiers", og innenfor hver av disse level-områdene så skal man ha en god sjanse til å kunne sloss tilbake eller komme seg unna.

 

Dreper man folk som er under sin egen "tier", så vil man få en Bounty etter seg.

 

Følg AoCwiki linken i signaturen min om man vil lese om Bounty Systemet.

 

Så det å bli drept av noen som er mye høyere level enn deg er altså mulig, men da vet man hvertfall at han som gjorde det vil få sin straff seinere. Og siden man vil få en straff for å gjøre det så vil det også forekomme mye sjeldnere.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at normal serverene har rikelig PvP, mens FFA serverene er gankfest. Holder meg til sånn spillet er designet tror jeg.

8857699[/snapback]

Rikelig med PvP har vell ikke så mye med saken å gjøre.

Det handler jo mest om å ha et PvP i restriksjoner enn å ha PvP mer åpent og fritt, mer som ett overaskelsesmoment.

Helt enig, men dette er også det eneste positive med en PvP server for meg.

 

Og uansett, hvorfor vil det være en "gank-fest"? Det å si at det vil bli det holder jo igrunn ikke.

 

I Age of Conan så starter alle som nøytrale, og det er hva du gjør i spillet som virkelig betyr noe om du skal skaffe deg f.eks en guild seinere.

Er du en som blir kjent for å "griefe" og bruke "bugs" i spillet, så vil nok alle til slutt hate deg og du vil oppleve det du har gjort med andre i lengre tid. Resten av serveren vil komme etter deg og drepe deg til du spyr.

Til slutt vil de som er "utstøtt" finne seg sammen, og lage den guilden alle hater.

Om server populasjonen vil ligge på 500, så kanskje. Men et kjent fenomen i MMOer er at jo større serverene er jo mindre bryr folk seg. Og de som løper rundt og slakter deg mens du PvEer vil komme i mangfold. Spessielt om man får reward for å drepe folk, noe man bør få. Det er sånn folk er. Og hva gjør du når grieferene mekker sammen en max level optimisert gruppe som løper rundt med eneste formål å drepe folk som PvEer? Tro ikke at en av hundre er griefere.

 

De eneste som liker ganking og griefing er gankere og griefere. Aka mister Henrik2k f.eks. De fleste andre liker spenningen og en god fight i ny og ne, men må bøte med å bli griefet. Greit nok, om du synes det er verdt det.

Dette skaper en krig, og man vet hvem man skal se etter og passe seg for etterhvert om man vandrer der ute aleine.

Er man i guild så har man jo hvertfall planene klare for hvilket guild man vil plage, eller bare utslette og brenne ned Keepet for morro skyld. Man gjør det, og resten av servern syns bare det er stilig fordi de andre bare fortjener det.

Vel, tror du enemy guilds vil la være å griefe deg når du PvEer? Happy thrills.

 

En FFA-server kan skape en helt annen "feel"  som en vil ellers gå glipp av på en Normal-server.

8859135[/snapback]

Jeg har spillt tre MMOer med FFA PvP. Det ene et gammelt (1999-2000 ish) spill som heter Xenimus. Serverene hadde en max kapasitet på ca 100 personer, så man viste ofte hvem de store PKene var. Tinger der var at man ble nærmest sett på som en ond person om man PKet. Moralsk feil. Men fremdeles var det mange som gjorde det. Og spillet var fyllt med grief, men det var det hele spillet var bygget på så det fungerte.

 

Nummer to er DAoC sin pvp server. Kan sammenlignes mye med AoC. Normale servere hadde frontierer der man fightet, mens PvP servere var all out. Pvp her var ikke noe de onde gjorde, men noe alle gjorde. Fungerte *greit nok* da man kan levle ganske effektivt på pvp.

 

Så har vi WoW pvp server. Kan noen si katastrofe? Ok, det finnes folk som liker det, uten at jeg kan se hvorfor. Man fikk ikke noe for å drepe noe (før i det minste), men likevel ble man jumpet hver gang man var på 20% hp i en PvE fight. Og etterhvert som folk gikk lei så ignorerte de hverandre, noe som på en måte var greit, men det ødlagte litt av feelingen.

"Inkommende fiender!"

/wave

 

 

sukk.

 

Anyway, FFA PvP *kan* for all del bli noe for meg og, men før jeg skal vurdere det så må jeg vite hvordan spesifikene fungerer. Som, rewards, safe zones, death penalty, hvor og hvordan man kommer til live igjen etter man har dauet, CC muligheter (mulighet for å stikke av etc) og den type ting.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Jeg skal lage en bear shaman, kalle han "Carebear" og joine en PvE server!

 

Eller kanskje ikke :p

 

Blir selvsagt PvP, alt annet blir bare tragisk. Å løpe rundt i Hyboria uten muligheten til å drepe folk blir som å besøke en godteributikk hvor man ikke får lov til å kjøpe godteri!

Lenke til kommentar
Jeg skal lage en bear shaman, kalle han "Carebear" og joine en PvE server!

 

Eller kanskje ikke :p

 

Blir selvsagt PvP, alt annet blir bare tragisk. Å løpe rundt i Hyboria uten muligheten til å drepe folk blir som å besøke en godteributikk hvor man ikke får lov til å kjøpe godteri!

8866502[/snapback]

Njaa. Ville heller sagt at en PvP server er som å ha godteri over alt.

Mens en regular server er en godteri butikk som du og guildet kan gå når dere skal ha det gøy.

 

Selvfølgelig, en pur PvE server ville jo vært en tragedie.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at normal serverene har rikelig PvP, mens FFA serverene er gankfest. Holder meg til sånn spillet er designet tror jeg.

8857699[/snapback]

Rikelig med PvP har vell ikke så mye med saken å gjøre.

Det handler jo mest om å ha et PvP i restriksjoner enn å ha PvP mer åpent og fritt, mer som ett overaskelsesmoment.

Helt enig, men dette er også det eneste positive med en PvP server for meg.

 

Og uansett, hvorfor vil det være en "gank-fest"? Det å si at det vil bli det holder jo igrunn ikke.

 

I Age of Conan så starter alle som nøytrale, og det er hva du gjør i spillet som virkelig betyr noe om du skal skaffe deg f.eks en guild seinere.

Er du en som blir kjent for å "griefe" og bruke "bugs" i spillet, så vil nok alle til slutt hate deg og du vil oppleve det du har gjort med andre i lengre tid. Resten av serveren vil komme etter deg og drepe deg til du spyr.

Til slutt vil de som er "utstøtt" finne seg sammen, og lage den guilden alle hater.

Om server populasjonen vil ligge på 500, så kanskje. Men et kjent fenomen i MMOer er at jo større serverene er jo mindre bryr folk seg. Og de som løper rundt og slakter deg mens du PvEer vil komme i mangfold. Spessielt om man får reward for å drepe folk, noe man bør få. Det er sånn folk er. Og hva gjør du når grieferene mekker sammen en max level optimisert gruppe som løper rundt med eneste formål å drepe folk som PvEer? Tro ikke at en av hundre er griefere.

 

Nå er jo ikke Age of Conan alle andre spill. Teknologien går videre, og synsrekkevidden blir større, så da ser jeg ikke det som et problem.

 

Man vil ikke bli jaktet på av folk som er langt over sin egen level, pga Bounty Hunter systemet.

 

Man er jo ikke blind når man holder på med PvE heller, skal man først bevege seg der ute aleine i en såpass farlig verden som Hyboria så burde man ha vett nok til å se seg litt rundt for fiender mens man driver på med sitt, enten man griller pølse ved ett bål eller banker opp en ulv.

Synsrekkevidden i Age of Conan er såpass stor at man burde kunne se en flokk med gankere i god tid før de kommer frem, slik at man kan stikke av, gjemme seg eller lignende. Å gjøre PvE her, tar ikke like lang tid som i de andre spillene du nevner, å ta en gjevnstor fiende i PvE skal vist nok kun ta 3 til 8 slag, før han er nede, og det rekker man om man blir jumpet eller ser folk komme.

For måter å komme seg unna på vil det jo finnes, et måte er jo at man har en sprint mulighet, ved å bruke opp sin stamina.

 

De eneste som liker ganking og griefing er gankere og griefere. Aka mister Henrik2k f.eks. De fleste andre liker spenningen og en god fight i ny og ne, men må bøte med å bli griefet. Greit nok, om du synes det er verdt det.

 

Såklart, ganking kan være gøy om man er på VT med sine kamerater f.eks eler på LAN med dem så finnes det jo omtrent ingenting som er gøyere ved å dra ut sammen på jakt etter litt tilfeldig PvP.

Og på en PvP server vil man ha muligheten til det, samt møte på andre "ganker-squads" og det vil bli rabalder.. Hærlig spør du meg.

 

Så lenge du vet at du velger en PvP server, så vet man at det vil finnes snille folk og slemme folk.

 

På en PvE server så vil man ikke kunne "role-playe" slem eller snil, fordi man ikke kan gjøre noe som helst.

 

På en PvP server, kan man faktisk spille snill, og hjelpe folk om de blir "ganket" f.eks. Det kan man rett og slett ikke på en PvE server.

(Husk at man har "aprentice" systemet her, hvor man kan spille sammen uansett hvilken level)

 

Dette skaper en krig, og man vet hvem man skal se etter og passe seg for etterhvert om man vandrer der ute aleine.

Er man i guild så har man jo hvertfall planene klare for hvilket guild man vil plage, eller bare utslette og brenne ned Keepet for morro skyld. Man gjør det, og resten av servern syns bare det er stilig fordi de andre bare fortjener det.

Vel, tror du enemy guilds vil la være å griefe deg når du PvEer? Happy thrills.

 

What? Det var jo akkurat det jeg mente jo. At man må passe seg for "enemy guilds", noe som gjør at det blir mer spennende å spille.

For meg virker det som om du syns PvE er kjipt, noe en skal bli fort ferdig med for å levle... Da syns jeg man kaster bort litt av vitsen i et blodig spill som Age of Conan.

Det er jo meningen at det skal være spennende, man skal være litt nærvøs da man først er der ute aleine.

Man ser seg over skulderen stadig for å se potensielle fiender, eller gankere, og når de først kommer så kommer adrenalinet også, blodet pumper og man må velge om man vil prøve å kjempe imot, eller komme seg avgårde.

 

Det samme er det når man er i gruppe og man ramler over en av sine verste fiender, medlemmer av guilden man sloss mot i forige uke i The Border Kingdoms, som nesten klarte å ødelegge våres Battle Keep, det kostet oss masse penger og nå er det tid for hevn!! :D

 

En FFA-server kan skape en helt annen "feel"  som en vil ellers gå glipp av på en Normal-server.

8859135[/snapback]

 

sukk.

 

Anyway, FFA PvP *kan* for all del bli noe for meg og, men før jeg skal vurdere det så må jeg vite hvordan spesifikene fungerer. Som, rewards, safe zones, death penalty, hvor og hvordan man kommer til live igjen etter man har dauet, CC muligheter (mulighet for å stikke av etc) og den type ting.

8865949[/snapback]

 

Var litt lat idag og svarte inne i quoten, håper det går greit.

 

For å svare på det siste så vil risk vs rewards være Blood Money, eventuellt en form for item-loot, og da trur jeg mest på loot fra sin back-pack.

 

Safe zones vil jo være større byer der vaktene vil være mange og sterke, angriper man noen der så er jeg redd man havner i fengsel rett og slett, det vil ikke være verdt det. Så klart er det jo da spennende å gå fordi sin verste fiende og da sende ett stygt blikk over på han.. ;)

 

Death penalty er stort sett som sakt "loss" av "blood money" og antributter som blir satt ned, på samme måte som "ress-sickness" i WoW. Men da såklart ikke så drastisk som der, man vil fremdeles gjøre god skade.

 

Man kommer til live igjen ved såkalte "alter" rundt omkring i landet.

 

CC muligheter, ja.. Ting som er nevnt er "knock-back effects", "snares", beskyttelse fra vær og vind osv.

Lenke til kommentar

Jeg er latere enn deg. Gidder ikke quote. For mye. :p

 

Ang. dette med at du kan se lengre... Om du på et mirakuløst vis skulle vite hvem som kommer til å ganke deg så kan du trolig løpe før de ganker deg, om du tilfeldigvis befinner deg i et stort åpent område. Men siden alle er nøytrale så vet du ikke hvem som kommer til å angripe deg, så med mindre du løper vekk fra alle du ser så kommer du til å bli ganket og griefet gang på gang. Jeg er klar over fordelene på en PvP server, men det er som regel ikke verdt det for meg.

 

Jeg er ikke et stort fan av PvE nei, men det kan være helt greit i små doser. Og litt spenning er vel og bra, men når jeg blir chain killet og griefet nok så går jeg fort lei av det.

Det samme er det når man er i gruppe og man ramler over en av sine verste fiender, medlemmer av guilden man sloss mot i forige uke i The Border Kingdoms, som nesten klarte å ødelegge våres Battle Keep, det kostet oss masse penger og nå er det tid for hevn!!

Den store forskjellen i Border Kingdoms er at der vil man få fiender man respekterer.

Etter kampen kan du legge merke til følgende forskjeller:

I Border Kingdoms:

/bow

PvP server:

/rude

/rude

/rude

/rude

/rude

/rude

/rude

/rude

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell abc: <- Care

 

Men for alt jeg vet, så kan det jo være alle blir snille med hverandre.

Lenke til kommentar
Jeg er latere enn deg. Gidder ikke quote. For mye. :p

 

Ang. dette med at du kan se lengre... Om du på et mirakuløst vis skulle vite hvem som kommer til å ganke deg så kan du trolig løpe før de ganker deg, om du tilfeldigvis befinner deg i et stort åpent område. Men siden alle er nøytrale så vet du ikke hvem som kommer til å angripe deg, så med mindre du løper vekk fra alle du ser så kommer du til å bli ganket og griefet gang på gang. Jeg er klar over fordelene på en PvP server, men det er som regel ikke verdt det for meg.

 

Jeg er ikke et stort fan av PvE nei, men det kan være helt greit i små doser. Og litt spenning er vel og bra, men når jeg blir chain killet og griefet nok så går jeg fort lei av det.

Det samme er det når man er i gruppe og man ramler over en av sine verste fiender, medlemmer av guilden man sloss mot i forige uke i The Border Kingdoms, som nesten klarte å ødelegge våres Battle Keep, det kostet oss masse penger og nå er det tid for hevn!!

Den store forskjellen i Border Kingdoms er at der vil man få fiender man respekterer.

Etter kampen kan du legge merke til følgende forskjeller:

I Border Kingdoms:

/bow

PvP server:

/rude

/rude

/rude

/rude

/rude

/rude

/rude

/rude

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell xyz: *sett inn ditt fav. banne ord her* loser

/tell abc: <- Care

 

Men for alt jeg vet, så kan det jo være alle blir snille med hverandre.

8867054[/snapback]

 

Ja det blir jo mye spekulasjoner, og det faktum at du trur at Age of Conan sitt Community vil stinke, noe jeg ikke gjør.

 

Samt at du ved flere annledninger velger å ignorere flere ting som jeg sier.

 

"Ganking" er noe man må regne med på en PvP server.

Så lenge man lærer seg å spille med det så kan det være en av det beste serverene, det handler for det meste om å være smartere enn sine fiender, samt bruke forskjellige situasjoner til sin fordel.

 

Nå skal for all del jeg ikke "tvinge" deg på en PvP server, da du mest sannsynlig liker PvP i kontrollerte former mens jeg liker at det kommer litt uventet.

 

Jeg får mer adrenalin av at noen "jumper" meg og at jeg kanskje kommer meg unna, eller klarer å snu kampen slik at det er jeg som tørker blod av mitt sverd etterpå, og ikke han stakkars karen som trudde han hadde en fordel, enn at jeg går inn i en Arena, hvor jeg vet hva jeg skal gjøre og vet hva jeg kan forvente til enhver tid. For meg blir da PvP på en PvE server Grind til slutt. Mens PvP på en PvP server er mer tilfeldig, og for meg mer spennende.

 

Er du dum nok til å bli ganket om og om og om igjen, så skjønner du rett og slett ikke hvordan du skal spille på en slik server.

Lenke til kommentar
Ja det blir jo mye spekulasjoner, og det faktum at du trur at Age of Conan sitt Community vil stinke, noe jeg ikke gjør.

Jeg har stor tro på at communitiet kan bli veldig bra, men hvis du med det tror at det ikke vil komme jævler som er der for å ødlegge så må du revurdere tror jeg.

Samt at du ved flere annledninger velger å ignorere flere ting som jeg sier.

Er det noe jeg hater med diskusjoner på forum er at folk ignorer det man sier. Si meg hva jeg har misset så skal jeg gjøre det godt igjen. :)

"Ganking" er noe man må regne med på en PvP server.

Ikke for å være slem elle noe, men:

Og uansett, hvorfor vil det være en "gank-fest"? Det å si at det vil bli det holder jo igrunn ikke.

8859135[/snapback]

Gank-fest er kanskje litt negativt vinklet, men likevel. Om ganking er greit for dere, så er PvP server midt i blinken. Jeg har bare gått litt lei det med tiden og de negative sidene overgår de positive. Spessielt liker jeg en normal server fordi spillet er designet fra grunn med nettopp det i tankene.

 

 

Nå skal for all del jeg ikke "tvinge" deg på en PvP server, da du mest sannsynlig liker PvP i kontrollerte former mens jeg liker at det kommer litt uventet.

 

Jeg får mer adrenalin av at noen "jumper" meg og at jeg kanskje kommer meg unna, eller klarer å snu kampen slik at det er jeg som tørker blod av mitt sverd etterpå, og ikke han stakkars karen som trudde han hadde en fordel, enn at jeg går inn i en Arena, hvor jeg vet hva jeg skal gjøre og vet hva jeg kan forvente til enhver tid. For meg blir da PvP på en PvE server Grind til slutt. Mens PvP på en PvP server er mer tilfeldig, og for meg mer spennende.

 

Er du dum nok til å bli ganket om og om og om igjen, så skjønner du rett og slett ikke hvordan du skal spille på en slik server.

8867265[/snapback]

Nå synes jeg du er slem. Jeg vil ikke være dum. Buhu. :)

Jeg liker både uventete kamper og hele mjølet, men konseptet men å bli eid når man prøver å PvEe er fustrerende. Uansett hvor leet man er så kan du ikke forhindre å bli griefet. Hvis jeg er på en quest der jeg må inn i en hule der det er en gruppe med folk som liker å eie meg så får jeg ikke gjordt questen før de stikker av.

 

Jeg har også tenkt at PvE er litt greiere med litt PvP innimellom, men når PvPen blir til grief så er det ikke verdt det. Da foretrekker jeg å stikke ut i frontieren eller løsningen WAR bruker som er litt mer intigrert.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Ja det blir jo mye spekulasjoner, og det faktum at du trur at Age of Conan sitt Community vil stinke, noe jeg ikke gjør.

Jeg har stor tro på at communitiet kan bli veldig bra, men hvis du med det tror at det ikke vil komme jævler som er der for å ødlegge så må du revurdere tror jeg.

 

Jeg håper og trur at "jævler" skal komme for å prøve ta meg, men da mener jeg folk som er på min egen level, eller folk som er ute for å ganke som igjen er på min egen level.

Jeg vil alltid være på vakt for å enten kunne forsvare meg eller stikke av, da dette spørs helt ann på situasjonen.

 

Samt at du ved flere annledninger velger å ignorere flere ting som jeg sier.

Er det noe jeg hater med diskusjoner på forum er at folk ignorer det man sier. Si meg hva jeg har misset så skal jeg gjøre det godt igjen. :)

 

Du snakker konstant om "grief" der "grief" betyr her at folk vil drepe deg da du har null sjans, gjerne folk som er mye større level.

 

Dette har Funcom gjort noe med, og har satt inn ett Bounty Hunter system.

Blir dette systemet gjort riktig så vil det være for straffbart å "griefe" andre spillere til at man sjeldent vil bli "griefet".

Point taken?

"Ganking" er noe man må regne med på en PvP server.

Ikke for å være slem elle noe, men:

Og uansett, hvorfor vil det være en "gank-fest"? Det å si at det vil bli det holder jo igrunn ikke.

8859135[/snapback]

Gank-fest er kanskje litt negativt vinklet, men likevel. Om ganking er greit for dere, så er PvP server midt i blinken. Jeg har bare gått litt lei det med tiden og de negative sidene overgår de positive. Spessielt liker jeg en normal server fordi spillet er designet fra grunn med nettopp det i tankene.

 

Er nok akkurat det det er.

Jeg regner med å være på "ganke" jakt, selv regner jeg med at folk vil komme etter meg engang i blandt også.

 

Men her må du forstå at når jeg sier "ganke" så mener jeg å dra ut som en gjeng på jakt etter PvP, da helst folk som faktisk vil gi meg eller oss en utfordring.

 

Dreper man "low-level" karakterer så vil jo det fjerne morroa da vi vil bli satt inn i fengsel samt få store bøter.

 

Nå skal for all del jeg ikke "tvinge" deg på en PvP server, da du mest sannsynlig liker PvP i kontrollerte former mens jeg liker at det kommer litt uventet.

 

Jeg får mer adrenalin av at noen "jumper" meg og at jeg kanskje kommer meg unna, eller klarer å snu kampen slik at det er jeg som tørker blod av mitt sverd etterpå, og ikke han stakkars karen som trudde han hadde en fordel, enn at jeg går inn i en Arena, hvor jeg vet hva jeg skal gjøre og vet hva jeg kan forvente til enhver tid. For meg blir da PvP på en PvE server Grind til slutt. Mens PvP på en PvP server er mer tilfeldig, og for meg mer spennende.

 

Er du dum nok til å bli ganket om og om og om igjen, så skjønner du rett og slett ikke hvordan du skal spille på en slik server.

8867265[/snapback]

Nå synes jeg du er slem. Jeg vil ikke være dum. Buhu. :)

Jeg liker både uventete kamper og hele mjølet, men konseptet men å bli eid når man prøver å PvEe er fustrerende. Uansett hvor leet man er så kan du ikke forhindre å bli griefet. Hvis jeg er på en quest der jeg må inn i en hule der det er en gruppe med folk som liker å eie meg så får jeg ikke gjordt questen før de stikker av.

 

Jeg har også tenkt at PvE er litt greiere med litt PvP innimellom, men når PvPen blir til grief så er det ikke verdt det. Da foretrekker jeg å stikke ut i frontieren eller løsningen WAR bruker som er litt mer intigrert.

 

Igjen så må jeg gjenta meg... Er man der ute aleine for å PvE'e på en PvP server så MÅ man regne med muligheten for å bli ganket.

Er man obs på dette så kan man også være klar for dette.

 

Når du snakker om "grief" hva snakker du om da? Folk som dreper "low-level" karakterer? Eller bruker bugs i spillet til sin fordel?

 

Håper det er det siste du mener, da det andre har jeg svart på rundt 10 ganger gjennom flere diskusjoner vi har hatt.

 

Det å bli "griefet", altså det å bli "eid" grunnet feil i spillmekanikken er jo også fullt mulig på en PvE server. Det har ingenting med en PvP server å gjøre.

Folk vil klage like mye på det "der" som "her" om man bruker bugs i TBK.

 

Snakker du om "grief" som det å trakasere andre folk gjennom chat, så er det også fullt mulig og et større problem på en PvE server. Bortsett fra her, så kan du absolutt ikke gjøre noe med det.

 

8869245[/snapback]

 

Igjen, svar tatt i quoten.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Det å være en pvp server gjør det hele langt mer spennende pve vis også, du kan ikke gå trygt langs veiene, da du vil garantert møte på noen som vil drepe deg. Du kan heller ikke være på samme sted som fienden når du skal grinde, du må finne deg en egen plass som ingen er på, gjerne i et tilbaketrukket sted, og selv der kan man bli oppdaget og drept. Du legger faktisk et godt spor etter deg hvis du dreper mobs langs veien, da ser folk at det noen der, og de vil lete etter deg, derfor er det lurt å trekke mobs unna for så å drepe dem der ingen ser deg.

Lenke til kommentar
Det å være en pvp server gjør det hele langt mer spennende pve vis også, du kan ikke gå trygt langs veiene, da du vil garantert møte på noen som vil drepe deg. Du kan heller ikke være på samme sted som fienden når du skal grinde, du må finne deg en egen plass som ingen er på, gjerne i et tilbaketrukket sted, og selv der kan man bli oppdaget og drept. Du legger faktisk et godt spor etter deg hvis du dreper mobs langs veien, da ser folk at det noen der, og de vil lete etter deg, derfor er det lurt å trekke mobs unna for så å drepe dem der ingen ser deg.

8869445[/snapback]

Hehe, "Ninja style!" :p

 

Men stemmer det, det er litt mer tenking og planlegging på en PvP server.

Lenke til kommentar
Du snakker konstant om "grief" der "grief" betyr her at folk vil drepe deg da du har null sjans, gjerne folk som er mye større level.

 

Dette har Funcom gjort noe med, og har satt inn ett Bounty Hunter system.

Blir dette systemet gjort riktig så vil det være for straffbart å "griefe" andre spillere til at man sjeldent vil bli "griefet".

Point taken?

Jeg har utelatt å snakke om ganking av low levels fordi jeg er klar over bounty hunter systemet. Og det til tross for at et slikt system aldri kan fjerne den slags aktivitet, det lindrer. Utifra det Athelan skrev om det så virket det heller ikke så nådeløst. Og level differansen i en tier kan antaglig være ganske stor ettersom det bare er 4 av de. Men nok om det, jeg skal gå utifra at low-level ganking vil være inteteksistrerende.

 

Det jeg tenker mer på er når flere folk går sammen dreper deg og gjerne chain killer deg, eller folk som angriper kun når du har lav helse etc. Den type ting. Og om du skal klage på at jeg ignorer ting så er det greit å ikke gjøre det selv, jeg har sagt det der før også. Men jeg skal ikke suttre. :innocent:

 

Definisjonen av griefing er når noen ødlegger spill opplevelsen for deg.

Ganking kommer oprinnelig av gang kill, men betyr å drepe noen som er forsvarsløs nå. Enten du har lav hp, blir overmannet eller rett og slett bare er mektigere enn deg.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Du snakker konstant om "grief" der "grief" betyr her at folk vil drepe deg da du har null sjans, gjerne folk som er mye større level.

 

Dette har Funcom gjort noe med, og har satt inn ett Bounty Hunter system.

Blir dette systemet gjort riktig så vil det være for straffbart å "griefe" andre spillere til at man sjeldent vil bli "griefet".

Point taken?

Jeg har utelatt å snakke om ganking av low levels fordi jeg er klar over bounty hunter systemet. Og det til tross for at et slikt system aldri kan fjerne den slags aktivitet, det lindrer. Utifra det Athelan skrev om det så virket det heller ikke så nådeløst. Og level differansen i en tier kan antaglig være ganske stor ettersom det bare er 4 av de. Men nok om det, jeg skal gå utifra at low-level ganking vil være inteteksistrerende.

 

Jeg har aldri sakt at ganking vil være inteteksisterende, det vil alltid skje, det jeg mest har reagert på er at du har sakt at det vil skje konstant.

Noe som jo er feil.. Hadde værdenen vært veldi liten, så hadde det kanskje vært en mulighet. Eller selv der ville man hatt venner til å hjelpe, om du føler deg litt truet av en fiende som lusker rundt deg, eller som har drept deg, så er ikke lange veien ned til guild-chat eller friend-list lang.

 

Det at tierene er få er nok bestemt av en grunn. Trur ikke Funcom hadde laget det systemet om det ikke hadde hatt noe som helst å si. Så klart, er man første level i en ny tier, så bør man være mer forsiktig enn ellers, men det er jo bare logisk tenkning.

 

Det jeg tenker mer på er når flere folk går sammen dreper deg og gjerne chain killer deg, eller folk som angriper kun når du har lav helse etc. Den type ting. Og om du skal klage på at jeg ignorer ting så er det greit å ikke gjøre det selv, jeg har sagt det der før også. Men jeg skal ikke suttre. :innocent:

 

Det at flere sammen dreper deg vil nok skje, om du er uoppmerksom.

Som sakt før, du vil ha flere muligheter til å komme deg unna.

 

Det vil stort sett ikke være "down-times" mellom "combat" i AoC, da livet man har går mye kjappere opp enn i tidligere MMO spill, så om du har lav helse da fienden er innenfor "range" så har du enten vært uoppmerksom, eller tatt sjansen på å angripe flere NPC'er i håp om å ikke bli angrepet.

 

Det med at gankerne vil ha mulighet med å chain kille deg ser jeg ikke på som et problem, da dette ikke vil være mulig i AoC om du er smart.

 

Når man dør vil man bli gjenopplivet på "holy-places", hvor folk ikke kan drepe deg, pga du får på en måte en "god-mode" buff ( eller noe slikt) i et minutt eller så. Du burde ha god nok tid til å komme i sikkerhet da.

Om ikke det er nok og du dør en gang til av de samme folkene så velger du rett og slett et annet "holy-place". Slik at du våkner opp i god avstand fra de folkene, og kan enten finne deg et annet sted å gjøre PvE, eller som jeg og sikkert mange andre ville ha gjort, fått tak i venner til å dra tilbake og få hevn. Er man heldig så blir det en uforglemmelig kamp ut av det.

Definisjonen av griefing er når noen ødlegger spill opplevelsen for deg.

Ganking kommer oprinnelig av gang kill, men betyr å drepe noen som er forsvarsløs nå. Enten du har lav hp, blir overmannet eller rett og slett bare er mektigere enn deg.

 

Vet godt hva både "grief" og "gank" både kommer fra og hva de betyr.

 

Problemet er at jeg fremdeles ikke kan helt se hvordan noen kan direkte ødelegge min spill opplevelse på en PvP server mer enn folk kan på en PvE server.

8870776[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...