Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rart med barbering


Creowks

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål om barbering. Jeg er en 17 år gammel gutt, og har barbert meg i år nå uten problemer, men nylig har jeg fått noe "kviselignende/kviser" etter barbering. Det ser rett og slett ut som røde kviser, men har spurt min mor, og hun sier at det er etter barbering. Hvordan unngå å få slike urenheter/kviser (eller hva det nå enn er), og hvordan fjerne det?

Jeg synes det ser ut som kviser, men som sagt så sier min mor at det er fra barbering, og noe med barbering "mot" hårstråene å gjøre.

 

Btw, gikk over til barbermaskin for ca. en mnd siden, ettersom det sikkert er verdt å nevne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Gjest_*

Barbermaskin funker heller ikke for meg. Kjøp deg heller en barberkrem av god kvalitet, ikke noe sånn Gillette-dritt, så merker du forskjell! Husk å ikke barbere deg mot hårene, siden du da vil få inngrodde hår som vil føre til disse røde prikkene du snakker om.

Lenke til kommentar

Det siste du sier er grunnen til dette. Hvor billig barbermaskin har du?

 

Jeg sleit med utslett av maskin hele tiden - så fikk jeg meg en philips toppmodell til 2000,- + - og vips, null utslett og tett barbering :).

 

Om du ikke ønsker å legge ut for en slik maskin, så er det jo bare å bruke høvel.

Lenke til kommentar

Kanskje mod går litt offtopic her? :p Skal liksom ikke diskutere prisene på barbermaskiner da :/

 

Uansett, jeg hadde en ganske gammel maskin, faktisk en jeg hadde fått fra fattern, siden han hadde fått en ny en og ikke brukt denne på laaang tid; kan vel være grunnen. Uansett, jeg har også hatt en elendig høvel i tillegg, og denne er dårlig å barbere med. Jeg kjøpte meg en Gillette-Fusion barberhøvel nå, og det fungerer greit. Har kjøpt den ganske nylig, så får håpe ting endrer seg ^^

Lenke til kommentar

Noen helsekostbutikker fører mild barberkrem med mye bra snadder. Jeg bruker "lavera Men Care" . Ikke la deg skremme av prisen, den er utrolig drøy. Du bare tar en liten dæsj på haka og skummer utover med en kost. Inneholder Aloe Vera +++

Endret av geirm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest

Etter at jeg begynte å bruke noe som heter Ultra Shave har jeg ingen problemer med barbering lengre. Før fikk jeg ofte røde prikker, svie og utslett. Disse røde prikkene kommer av at du barberer deg mot skjegget, men utslett og svie er fordi tradisjonelle barberkremer rett og slett ikke beskytter huden godt nok (spesielt hvis du har sensitiv hud). Vil anbefale deg å prøvde dette produktet. Var skeptisk i starten selv, men nå kunne jeg ikke greid meg uten!

Lenke til kommentar

Jeg fikk alltid slikt utslett etter bruk av barberhøvel uten aftershave. Nå bruker jeg en billig Philishave cool skin til 700 kr, og den har funket ypperlig i et halvt år.

 

Et godt tips kan være å bruke varmt vann i ansiktet før barbering, da åpnes porene. Og videre kaldt vann etter barbering slik at de lukkes.

Lenke til kommentar

Som nevnt over, så vask ansiktet ditt med varmt vann før du barberer deg, barber deg gjerne etter du har dusjet. Og som du gjør med vanlig barberhøvel så er det også greit å dra maskinen med hårene, og ikke mot. Det betyr at du barberer deg nedover i trynet, og ikke oppover. Kjøp også en fuktighetskrem å ha på etterpå, de røde "kvisene" er kun irritasjon på huden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...