Gå til innhold

Drobo - Genialt lagringssystem?


Anbefalte innlegg

Kom over denne nyheten da jeg så en sending fra dl.tv.

 

Den kalles Drobo og et en ekstern HD med svært nyttig funksjonalitet. Den kan ha opptil 4 HHD i "raid" dvs man ikke trenger like disker, man trenger ikke bruke 4 på en gang og den støtter hot-swap.

 

Les mer her for mer info...

 

 

Det jeg lurer på en om den kommer til og bli sogt i Norge. Kan ikke finne den på noen web-shopper i Norge (eller resten av verden). Ser ut som man må bestille fra produsentens web-side. $499 + mva + porto er vel i meste laget.

 

genial?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke være mer avansert enn det du får fra Windows Home Server. Rett og slett at OSet sørger for at alle filer som legges på systemet havner på minst to forskjellige disker. Ikke raid, ikke speiling. Der spiller det heller ingen rolle om diskene er av samme størrelse, merke, når de settes i og kapasitet kan utvides on the fly.

 

Kan Drobo være noe lignende?

 

Seagate har et lignende system som de kjøpte opp fra Mirra med noen begrensninger ang. utvidelser riktignok, men veide opp for det med å gjøre filene tilgjengelig online.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Kom over denne nyheten da jeg så en sending fra dl.tv.

Det jeg lurer på en om den kommer til og bli sogt i Norge. Kan ikke finne den på noen web-shopper i Norge (eller resten av verden). Ser ut som man må bestille fra produsentens web-side. $499 + mva + porto er vel i meste laget.

8844280[/snapback]

Jeg sendte en mail til Data Robotics, Inc. for litt siden.

 

Fikk dette som svar:

 

Jørgen,

 

Thank you for your inquiry and interest in purchasing Drobo. At this time, Data Robotics does not have firm plans to establish retail channels in Europe.  As you mentioned, they can be purchased through resellers (not directly from Data Robotics) who will export to Europe however you would need to pay additional international shipping costs.

 

Thanks again for the interest in Drobo and keep watching- things could change!

 

 

 

Molly Butters

Krause Taylor Associates for Data Robotics

http://krause-taylor.com/

169 W. Santa Clara Street

San Jose, CA 95113

408-918-9088

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg har også sendt en forspørsel til Data Robotics Inc. og fikk dette som svar:

 

Hello Ben,

 

 

 

Thanks for getting in touch.  We are shipping Drobo in North America only.  We currently plan to start shipping internationally in 2008.  We will keep your contact information and let you know when we get closer to international distribution in Australia and New Zealand.

 

 

 

Regards,

 

David Herington

Data Robotics

Director of Sales and Business Development

[email protected]; 650.526.3621 (o); 650.888.4856 (m)

 

Det er lenge til 2008, men vi får håpe at dette blir populært og at de vil begynne og selge internasjonalt tidligere. Kunne svært gjerne tenkt meg en slik en.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...