Gå til innhold

Nytt skjermkort til AGP anbefalinger?


randknu

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en media pc som i utgangspunktet hadde et FX5200 skjrmkort med passiv kjøling. Dette ble veldig varmt og gikk ikke å spille på. Jeg hadde et Geforce 4600 Ti liggende og prøvde det. funka mye bedre. Men dette også blir veldig varmt.

 

Pcen er veldig trang og bruker et spesielt AGP riser card for å koble til skjermkortet. Jeg vil ha mere 3D kraft men kortet må ikke bygge mer enn 1 kortplass og må utvikle minimalt med varme. Helst mindre enn mitt nåværende 4600 Ti kort. Kjølingen bør blåse mot skjermpluggene eller utover fra AGP- slotten.

 

Kan ikke bytte til pciex16 med mindre jeg kan finne et slikt riser card.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter her med en media pc som i utgangspunktet hadde et FX5200 skjrmkort med passiv kjøling. Dette ble veldig varmt og gikk ikke å spille på. Jeg hadde et Geforce 4600 Ti liggende og prøvde det. funka mye bedre. Men dette også blir veldig varmt.

 

Pcen er veldig trang og bruker et spesielt AGP riser card for å koble til skjermkortet. Jeg vil ha mere 3D kraft men kortet må ikke bygge mer enn 1 kortplass og må utvikle minimalt med varme. Helst mindre enn mitt nåværende 4600 Ti kort. Kjølingen bør blåse mot skjermpluggene eller utover fra AGP- slotten.

 

Kan ikke bytte til pciex16 med mindre jeg kan finne et slikt riser card.

8842065[/snapback]

 

Se litt på 7600GS silent. Det kan være noe for deg.

Lenke til kommentar

hei jeg ville ha ventet til 8600 eller ATI 2600XT/PRo kommer på AGP. Skal du bruke den til HTPC, så har ihvertfall 2600XT helt rå ytelse på HD decoding... Hvor man kan se på H264 og VC-1 på en sempron 2800+ og bare bruke mellom 5-10% av cpu...

Både de nye Nvidia og ATI korta har mye bedre ytelse enn gamle 7600..

 

 

se link

 

http://www.hardspell.com/english/doc/showc...=622&pageid=650

 

Og det er lovet passive agp kort også.

 

 

Vh

 

Brut

Lenke til kommentar

Det asus kortet kan jeg ikke bruke, Det er altfor, altfor trangt og for dårlig luftstrømning til at passiv kjøling er et alternativ. som jeg sa, et 4600 ti med aktiv kjøling blir veldig varmt. (kan ikke holde hånda lenge oppå kabinettet) undersiden av kortet ligger helt opp mot kabinett lokket.

 

Vente på 8600 til AGP? det kommer helt an på ytelse/watt.

 

Jeg ser at alle 7600 korta til AGP har egen strømtilkobling, det tolker jeg slik at det bruker mer strøm enn mitt 4600 ti og blir derfor varmere. eller er strømtilkoblingen bare et salgstriks?

 

En annen sak er strømforsyningen som er på bare 200W. riktignok et kvalitetsmerke men kan ikke byttes siden den er spesiallaget for kabinettet.

 

Dette er kabinettet:

http://www.hardware.no/tester/kabinett/hip...a_chassis/19308

Lenke til kommentar
Det asus kortet kan jeg ikke bruke, Det er altfor, altfor trangt og for dårlig luftstrømning til at passiv kjøling er et alternativ. som jeg sa, et 4600 ti med aktiv kjøling blir veldig varmt. (kan ikke holde hånda lenge oppå kabinettet) undersiden av kortet ligger helt opp mot kabinett lokket.

 

Vente på 8600 til AGP? det kommer helt an på ytelse/watt.

 

Jeg ser at alle 7600 korta til AGP har egen strømtilkobling, det tolker jeg slik at det bruker mer strøm enn mitt 4600 ti og blir derfor varmere. eller er strømtilkoblingen bare et salgstriks?

 

En annen sak er strømforsyningen som er på bare 200W. riktignok et kvalitetsmerke men kan ikke byttes siden den er spesiallaget for kabinettet.

 

Dette er kabinettet:

http://www.hardware.no/tester/kabinett/hip...a_chassis/19308

8865610[/snapback]

 

7600GS trekker 20W MINDRE enn et GF4 kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg installert 7600GS kort fra gainward, Det er visst golden sample også, som betyr at det er overklokket tror jeg. Og selv om det har 6-pin PCI-ex tilkobling og jeg hadde kun en ledig molex. Så blir dette kortet mye mindre varmt enn det gamle Gf4 kortet. God kjøler som blåser varmen ut noen riller under kortet bak.

 

Bra kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...