Gå til innhold

Kanaltilbudet i det nye bakkenettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanvittig dyrt!!

 

Den regelen at man må betale for HVERT ENESTE TV MAN HAR har jeg ikke hørt før! Det er selvsagt noe de har holdt kjeft om til siste slutt...

 

RiksTV blir med dette i praksis det desidert dyreste alternativet til TV-slavene. Hvem er det som IKKE har mer enn ett TV?

 

Dette er tyning av befolkningen av verste grad. Markedskreftene har fått klar bane til å ta akkurat det de vil fra staten for et innarbeidet produkt (TV).

 

Håper virkelig folket viser styrke nå og boikotter hele TV2 helvetet og tvinger dem til å bli forbrukervennlig igjen. Ta betalt for å vise reklame til folk...vanvittig. TV3 ble jo tvunget til å bli kryptert, selv om de helst ville sende FTA. Sykt? ja.

Lenke til kommentar
å ja, den var bra, siden the voice er en 100% musikk kanal...

 

bare så du vet, jeg var sarkastisk.

8841121[/snapback]

 

Når sender The Voice noe annet enn musikk da? Selvsagt er det litt snakking innimellom men de sender jo 90% av tiden musikk, mens MTV sender musikk kanskje 10% av tiden, og da gjerne tider på døgnet der ingen ser på tv'n.

 

Er bare å sjekke tv programmet det så ser du at jeg har rett, her er et utsnitt fra MTV i kveld: Newlyweds, Punk'D, Cribs, Pimp my Ride, Viva la Bam, Wildboyz, South Park, Yo Momma osv..

 

Samme tidspunkt sender The Voice: This is Your Voice, 1 artist 3 hits, Topp 10, Planet Voice, The Voice of Madcon osv. Altså musikk, musikk, musikk.

Lenke til kommentar
Når sender The Voice noe annet enn musikk da? Selvsagt er det litt snakking innimellom men de sender jo 90% av tiden musikk, mens MTV sender musikk kanskje 10% av tiden, og da gjerne tider på døgnet der ingen ser på tv'n.

 

Er bare å sjekke tv programmet det så ser du at jeg har rett, her er et utsnitt fra MTV i kveld: Newlyweds, Punk'D, Cribs, Pimp my Ride, Viva la Bam, Wildboyz, South Park, Yo Momma osv..

 

Samme tidspunkt sender The Voice: This is Your Voice, 1 artist 3 hits, Topp 10, Planet Voice, The Voice of Madcon osv. Altså musikk, musikk, musikk.

8841281[/snapback]

 

Joda. Men når MTV sender musikk, da sender de mye betre musikk enn The Voice.

 

Og The Voice of Madcon er så sinnsykt forferdeli å se på. Madcon er verdens verste programleder, og kompissen hans er mye verre. De bare står der og snakker med hverandre. Helt usaklig.

 

MTV > The Voice

Lenke til kommentar
Hvordan blir det forresten å ta inn signalene på nye TV-kort?

8841050[/snapback]

Se: http://www.hardware.no/artikler/multimedia...enettet/35416/4

8841060[/snapback]

 

Det ville jeg nesten kalle en skandale, Forbrukere mister muligheter. Jeg som nettopp har gått til innkjøp av tv-kort kan snart bare kaste det i søppla. Hvilke andre muligheter har vi som har HTPC med tv-kort?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg bor i et boretslag som har avtalt med BKK. Alle som bor her får inn ca 20 kanaler av BKK gjennom kabel-tv. Vil det bli forandringer hos meg når det nye bakkenettet trer i kraft?

 

PS! Jeg har også en digital dekoder hos BKK som gjør at vi bedre bilde (HD) ( Vet ikke om dette har noe å si men,men)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

er ikke hele poenget med HDTV (flatskjerm) vi kunne koble til med HDMI eller Komponent?, men det går ikke men dette idiotiske løsningen?

Lenke til kommentar

da er spørsmålet hvorfor vi i dagens tekniske tv-samfunn ikke kan få lov å skreddersy vår egen kanal-pakke??

si at det er 20-40 kr kanalen (avhengig av kanal/reklame innhold), så velger du selv av på en liste hva som skal krypteres/kodes inn på kortet ditt!?

uansett tragiske priser på noe som blir påtvunget!

hva pokker skal jeg si til besteforeldrene mine på 90+(!) når jeg skal prøve å forklare dem at de må kjøpe ditt-og-datt-digital-meg-hit-og-dit og enda en fjernkontroll (for de som sliter nok med den ene de har til kun TV'en idag) ?? *argh*

Lenke til kommentar
da er spørsmålet hvorfor vi i dagens tekniske tv-samfunn ikke kan få lov å skreddersy vår egen kanal-pakke??

si at det er 20-40 kr kanalen (avhengig av kanal/reklame innhold), så velger du selv av på en liste hva som skal krypteres/kodes inn på kortet ditt!?

uansett tragiske priser på noe som blir påtvunget!

hva pokker skal jeg si til besteforeldrene mine på 90+(!) når jeg skal prøve å forklare dem at de må kjøpe ditt-og-datt-digital-meg-hit-og-dit og enda en fjernkontroll (for de som sliter nok med den ene de har til kun TV'en idag) ?? *argh*

8841351[/snapback]

 

Støttes. Bestemoren min ser på TV2 og NRK; dette får hun gratis. Men nå må hun plutselig legge ut 2-3000 i året på kanaler hun _garantert_ ikke kommer til å se på?

 

Idioti.

Lenke til kommentar

Dette var mildt sagt dårlig.

 

Månedspris: 189kr/mnd

"Kortavgift": 720kr/året

"Etableringsavgift": 200

Effektiv månedspris: Først år 266kr, andre år: 249kr/mnd

 

Regnestykket blir slik for meg:

 

Først må jeg ha 3 stk. bokser for å kunne se alt, tror nok disse blir kostende rundt 1000kr stk.

 

Tunere : 3000kr

Kortavgift : 2160kr

Abonnement : 3628kr

Etablering : 600 kr

NRK-lisensen: 2435

Totalt : 11773

 

Så jeg skal liksom bruke 11773 kroner på TV pga. baknettet?, det kommer ikke til å skje! Takk for det strålende tilbudet Gisk!

 

For å sammenligne så koster Lyse sitt TV-abonnement med flere kanaler 229kr/mnd ;)

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Hva skjer med de folkene som bruker antenner nå for å ta inn NRK, Tv2 og TvNorge?? :hmm: Skal de plutselig begynne å betal i dyre dommer for å få inn noe som helst og for kanaler de ikke vil ha ? :hmm:

 

 

Tror dette "nye" bakkenettet blir en flopp uten like. Jeg blir så irritert på Norge noen ganger :wallbash:

Lenke til kommentar
Hva skjer med de folkene som bruker antenner nå for å ta inn NRK, Tv2 og TvNorge??  :hmm:  Skal de plutselig begynne å betal i dyre dommer for å få inn noe som helst og for kanaler de ikke vil ha ?  :hmm: 

8841467[/snapback]

Ja, de blir nødt til å betale i dyre dommer hvis de vil ha inn noe annet enn NRK...

 

Situasjon slik den er i dag er _mye_ bedre.

Lenke til kommentar
Dette var mildt sagt dårlig.

 

Månedspris: 189kr/mnd

"Kortavgift": 720kr/året

"Etableringsavgift": 200

Effektiv månedspris: Først år 266kr, andre år: 249kr/mnd

 

Regnestykket blir slik for meg:

 

Først må jeg ha 3 stk. bokser for å kunne se alt, tror nok disse blir kostende rundt 1000kr stk.

 

Tunere        : 3000kr

Kortavgift    : 2160kr

Abonnement : 3628kr

Etablering    : 600 kr

NRK-lisensen: 2435

Totalt          : 11773

 

Så jeg skal liksom bruke 11773 kroner på TV pga. baknettet?, det kommer ikke til å skje! Takk for det strålende tilbudet Gisk!

 

For å sammenligne så koster Lyse sitt TV-abonnement med flere kanaler 229kr/mnd ;)

8841383[/snapback]

Du blir nok "sponset" med dekoderen (tuner som du skriver) hvis du tegner ett abonement. Men uansett blir det en vanvittig pris ja.

Lenke til kommentar
Er ikke det digitale bakkenettet bare for bønder som ikke har kabel uansett? Jeg tenker på folk som sitter med en analogantenne, ikke hverken parabol eller kabel.

 

Hvor mange kan det være?

8841496[/snapback]

 

 

 

Er vel en del. Ikke alle gidder å sitte i sofaen hele dagen å switche kanal for å se om det er noe bra, så da er det greit med bare 3 kanaler, fordi de ikke trenger mer kanaler ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...