Gå til innhold

B&H Photo - leveringstid/toll


Anbefalte innlegg

Alle pakker jeg har fått fra USA med UPS har bare vært innom Tyskland (Köln, hvis jeg husker rett), og deretter rett til Gardermoen for overlevering til Posten som leverer på min dør. Etter noen dager har jeg fått et brev fra UPS med innbetalingsgiro for moms og tollklarering.

8867985[/snapback]

 

Samme med meg også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle pakker jeg har fått fra USA med UPS har bare vært innom Tyskland (Köln, hvis jeg husker rett), og deretter rett til Gardermoen for overlevering til Posten som leverer på min dør. Etter noen dager har jeg fått et brev fra UPS med innbetalingsgiro for moms og tollklarering.

8867985[/snapback]

 

Samme med meg også.

9180412[/snapback]

 

Men i dag fikk jeg telefon fra en svensk dame fra UPS som ville ha kortnr osv, for å betale avgift og greier for en pakke jeg har bestilt. Dette var visst slik det skulle være nå.

Men jeg fortalte henne om at det var en dum måte å gjøre ting på siden det sikkert var mange som ikke ville oppgi kortnr osv over telefon til fremmede personer.

Men det gikk ihvertfall å betale over nettbank også.

 

Så da fikk jeg prøvd det jeg også :)

Lenke til kommentar
Tenkte å slenge inn en bestilling til BHphotovideo snart, men ser enkelte objektiver er importere og derfor billigere. Hvilke fordeler gir et objektiv som ikke er importert? Mister du noen form for garanti på importerte objektiver?

9179516[/snapback]

Vet ikke hvordan det er i praksis, men det står vel på sidene deres at importerte saker må returneres til USA for evt reparasjon! USA-versjoner derimot skal vissnok la seg reparere hos serviceverksteder hos mottaker i diverse land.

Lenke til kommentar
Tenkte å slenge inn en bestilling til BHphotovideo snart, men ser enkelte objektiver er importere og derfor billigere. Hvilke fordeler gir et objektiv som ikke er importert? Mister du noen form for garanti på importerte objektiver?

9179516[/snapback]

Vet ikke hvordan det er i praksis, men det står vel på sidene deres at importerte saker må returneres til USA for evt reparasjon! USA-versjoner derimot skal vissnok la seg reparere hos serviceverksteder hos mottaker i diverse land.

9187899[/snapback]

 

De varene som ikke er importert følger det med verdensgaranti på, dette gjelder iallefall på Canon. De andre må sendes til USA om det skjer noe med de..

 

UPS er i mine øyne et svært useriøst firma og holder ikke hva de lover pr. tlf.

Bestiller aldri via ups igjen derfra, to ganger på to uker så løy de og utførte en utrolig dårlig service her i Norge. B&H har sendt de en klage og var enig i at UPS Norge gjorde en slet jobb mot meg.

 

Mvh

Ståle

Lenke til kommentar
Ok. Noen som kan bekrefte dette med garantien? Tenker da spesielt på nikon objektiver, da det er det som blir aktuelt for min del.

9188475[/snapback]

 

Snakket med Nikon Norge i dag og for optikk kjøpt i utlandet(worldwide) forstod jeg det slik at det er ett år internasjonal garanti. På kamerahus kunne vedkommende fortelle at det var en tilsvarende garanti, men den gjaldt kun hvis produktet var kjøpt innenfor EU

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Ok. Noen som kan bekrefte dette med garantien? Tenker da spesielt på nikon objektiver, da det er det som blir aktuelt for min del.

9188475[/snapback]

 

Snakket med Nikon Norge i dag og for optikk kjøpt i utlandet(worldwide) forstod jeg det slik at det er ett år internasjonal garanti. På kamerahus kunne vedkommende fortelle at det var en tilsvarende garanti, men den gjaldt kun hvis produktet var kjøpt innenfor EU

9189377[/snapback]

 

Worldwide betyr ikke innen EU, kjenner en som spurte dem om han skulle kontakte advokat... Da var dem helt enig i at det gjaldt hele verden.

Lenke til kommentar
Da var Nikon 70-200 VR bestilt:) Venter i spenning på pakke nå ja..

 

Men ang. levering. Liten sjangs for å treffe på noen hjemme før 17. Tror du det er mulig å legge lapp på døra om at den kan leveres hos naboen? (Som er besteforeldre) Eller må jeg personlig signere?

9210182[/snapback]

Vet ikke om det fungerer med en lapp, men tror ikke du trenger å signere personlig. Har fått levert fotoutstyr fra Adorama (UPS) og diverse butikker på ebay (FedEx) til jobben hvor andre tatt i mot det. Klart der er budene vant til at andre enn mottaker signerer. Dessverre ser det ut til at det er vanskelig å lage en avtale med budene om at de ringer f. eks. en halvtime før de står på døra. Dette er grunnen til at jeg heller bestiller til jobben.

Lenke til kommentar

Det er ikke så merkelig som man vil ha det til. Om noen rapper kredittkortet ditt og forsøker å bestille varer til sin adresse, får de nei fordi B&H bare vil sende til adressen kredittkortet er knyttet opp mot. Grei måte å unngå svindel på. Er visst helt vanlig praksis blant de fleste seriøse forhandlere på nettet.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Men leverer de på døren?

Det er nemlig ingen hjemme her før etter 1700 hver da, hva gjør de da?

 

Moms er vel riktig ja, jeg skrev toll med tanke på selve fortollingen som jeg vet kan ta tid, men slapp jo det.

8837907[/snapback]

 

UPS prøver og prøver og prøver å lever hjem til deg. Hadde en kompis hvor de hadde vært 22 ganger før han skjønte at de hadde pakken til utlevering (han trodde den var sendt med posten så sjekket ikke). Få tracking nummer fra B&H (det har du kanskje fått allerede) og sjekk når det er kommet til Norge. Ring så opp UPS med trackingnummer og be de levere på jobben.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Halla godtfolk!

 

Vurderer å bestille Nikon PK-13 og Nikon PK-11A fra B&H photo.

 

75$+ 80$ = 900,-

 

Hva må jeg regne med at det kommer på til slutt?

 

Moms? Toll? Frakt?

 

Hva blir utgiften? Hvordan er det med betalingen? Betales det når pakken mottas?

9244067[/snapback]

 

Du må betale på forhånd. Først må du faxe de en kopi av begge sider av bankkortet ditt. Momsen er vel på 25 % + gebyr på rundt 100 spenn. Dette betales senere. Frakten fra B&H pleier å ligge på rundt 40-50 $, altså ganske så mye siden du bare bestiller småtterier.

Lenke til kommentar
Ja, jeg ville også bestille til jobben, men det fikk jeg ikke lov til. Å ha en annen leveringsadresse enn "billingadress" var ikke mulig for utelandskjøpere. Virket merkelig syntes jeg.

9211007[/snapback]

Adorama sender dit du måtte ønske i alle fall, og prisene er jo stort sett de samme som hos B&H!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Glemte å poste erfaring etter å ha fått varen. Var så optatt med å ta bilder..

 

Men jeg har kun varme ord å si om B&H! Fantastisk leveringstid. Bestilt på mandagen og ankommet på fredag. Hadde jo tatt samme tiden fra oslo-stavanger..

 

Momskrav har jeg ikke sett til nå, men kommer vel noe i posten snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...