Gå til innhold

B&H Photo - leveringstid/toll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moms er betalt, UPS ringte meg igår og ga beskjed om at det måtte innbetales på forhånd.

Syntes det virket litt mistenkelig siden han ringte fra Sverige, men han hadde trackingnr, epostadressen, avsender så antar det var korrekt.

 

De trengte Visa/Mastercard nr, fødselsnr og cvc nr fra kortet...

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar
Moms er betalt, UPS ringte meg igår og ga beskjed om at det måtte innbetales på forhånd.
Dette har aldri jeg opplevd ved handel fra US. Tror jeg ville sjekket opp dette noe mer, har du fått noen form for kvittering for innbetalt moms?

 

De trengte Visa/Mastercard nr, fødselsnr og cvc nr fra kortet...
Grøss, man gir da ikke bort slikt.
Lenke til kommentar
Moms er betalt, UPS ringte meg igår og ga beskjed om at det måtte innbetales på forhånd.

Syntes det virket litt mistenkelig siden han ringte fra Sverige, men han hadde trackingnr, epostadressen, avsender så antar det var korrekt.

 

De trengte Visa/Mastercard nr, fødselsnr og cvc nr fra kortet...

8863469[/snapback]

 

UPS som ringer fra Sverige og vil ha kredittkort nr inkl cvc syns jeg høres mystisk ut. Trodde det var tollvesenet i Norge som skulle inndra moms. :hmm:

Lenke til kommentar

UPS har litt merkelige rutiner.

 

-Jeg har i de tilfellene de har gjort lignende henvendelser (bestilt en del fra B&H, samt Adorama) stukket nedom kontoret deres og fått en giro som jeg har betalt i nettbank.

-De har også en litt merkelig utleveringspolicy. De endrer ikke leveringsadresse med mindre de har hatt et mislyket leveringsforsøk først.

Dvs jeg kunne av sporingen se pakken var ankommet lageret deres, men jeg kunne ikke hente den der samme dag. da måtte jeg vente til de hadde forsøkt å levere, og deretter kunne jeg avtale å komme nedom og hente den.

Lenke til kommentar
Er ikke så merkelig at de ringer fra Sverige. Det virker som om det er der UPS sender alle pakkene til Norden. Kart over leveringstider

8865670[/snapback]

Alle pakker jeg har fått fra USA med UPS har bare vært innom Tyskland (Köln, hvis jeg husker rett), og deretter rett til Gardermoen for overlevering til Posten som leverer på min dør. Etter noen dager har jeg fått et brev fra UPS med innbetalingsgiro for moms og tollklarering.

Lenke til kommentar
Da høres det litt mer sannsynlig ut, men tror de må forandre rutinene med innbetaling. Er forhåpentligvis bare ett mindretall som oppgir alle kortdata over telefon.

Høres jo ut som de har åpnet et Sverigekontor siden du handlet sist da...

8868156[/snapback]

Jepp, men INGEN seriøse ber om eller oppgir kortdata over telefon!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
objektivet kom på døren nå for 5 minutter siden - JIPPI!

Skal på hytta i helga så regner med at det blir endel testing.

Har tatt noen kjappe bilder her hjemme, og alt ser ut til å fungere utmerket.

8860968[/snapback]

 

Måtte du betale moms? Hører stadig vekk om folk som slipper å betale moms på div elektronikk kjøpt via nettet i USA.

8861659[/snapback]

 

Da har de i så fall vært heldige. Uansett bør man regne med å betale momsen og heller evt ta det som en hyggelig overraskelse.

 

Jeg har handlet mye fra Statene og har alltid fått momskrav fra den som leverer, som oftest FedEx eller UPS - som da har lagt ut for momsen og krever den fra deg (og tar +/- 90 kr i "moms-gebyr" for at de har lagt ut).

 

Man får dette brevet fra speditøren 1-2 uker etter at du har mottatt pakken.

Endret av redouane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...