Gå til innhold

Hvor mange har Tamrons 17–50 mm f/2,8?


Anbefalte innlegg

Jeg har det og er godt fornøyd med bildekvalitet.

 

Jeg er ikke helt overbevist mhp autofokusen. Jeg synes at tamron 17-50 f/2.8 sammen med 350D oftere blir forvirret og "jager" enn f.eks canon 50mm f/1.8 eller sigma 10-20mm? Spesielt gjelder dette i vanskelig belysning.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det også. Jeg er veldig godt fornøyd, har ikke finsjekket mye, men objektivets store, deilige blender har mer å si en skarpheten (i forhold til kit) spør du meg...

 

edit->og ikke minst byggkvalitet og en brukbar manuell fokus

Endret av svenni84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte min kopi på mandag og kan allerede nå si at dette et godt objektiv.God ordene stemmer.

 

Kom ut en tur ikveld og fikk tatt en del bilder. Her er noen eksempler - eneste endring er at jeg har brukt litt en unsharp mask og skalert ned. Bildene skulle vært tatt i RAW, men hadde glemt å stille tilbake etter sist runde :whistle:

 

Først en lampe på veggen:

- bildet slettet- dere finner den i bildekritikken...

 

Her en stolpe og en lampe til:

 

 

Så en dam:

 

 

Når jeg ser på disse bildene så er det utrolig mye detaljer. Det er f.eks en liten mygg oppe til høyre for lampen i bilde nr. 2 (Den synes ikke så godt nå som bildet er nedskalert).

 

Jeg ser for meg mange gode fotostunder fremover.

 

Tom

 

Edit: Slettet et bilde, og la inn mindre versjoner av de andre

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Hei! Slenger inn ett spørsmål her jeg, siden flere nesten har lurt på det samme i denne tråden! Har D70 med 18-70mm kit-et, og lurer på det er vits å bytte til tamrons sitt. Veit at blenderen er endel større, og man får litt? vidvinkel. Men man mister allikevel 20mm brennvdde. Blir det merkbart bedre bilder med tamrons sitt?

Lenke til kommentar
Hei! Slenger inn ett spørsmål her jeg, siden flere nesten har lurt på det samme i denne tråden! Har D70 med 18-70mm kit-et, og lurer på det er vits å bytte til tamrons sitt. Veit at blenderen er endel større, og man får litt? vidvinkel. Men man mister allikevel 20mm brennvdde. Blir det merkbart bedre bilder med tamrons sitt?

I hvert fall på det meste jeg har sett av bildeeksempler, ja...
Lenke til kommentar

http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=43&page=1

 

Denne har sykt bra Score her, og de fleste gir den karakter 9 eller 10, noe som er dritbra. Så har vi enkelte særinger som gir terningkast 4 etc, men disse velger jeg å overse, da de er alt for sære etter min smak :)

 

Jeg går for Tamron linsa. Kan sammenlignes med det beste kjøpet i dataverden en perionde: AMD 2500 Barton :) (for de som er gamle nok til å huske dette)

 

Tipper Tamron 17-50 2.8 monternt på et Nikon D80 er det samme som

 

AMD 2500 Barton montert på et ASUS A8N7X de luxe :) (regner med at dere er dataintresserte her inne).

Lenke til kommentar

Hehe, husker det ja :)

 

Husker også dine eminente skjermtester, som medførte kjøp av NEC 2180UX :p

(De hadde ikke inne 2080'en, så da fleska jeg til med 21'tommern og har aldri sett meg tilbake siden..)

 

Når det gjelder Tamron-linsa, er det vel ikke lenger noen tvil om at det er en linse som gir mye igjen for pengene. Ikke pro-kvalitet, men likevell veldig bra i forhold til prisen, og sammenlignet med tilsvarende (kit-)linser.

 

Regner med at det ikke er lenge før vi vil se en del pakkeløsninger med denne og D80/D200 i nettbutikkene rundt om..

Lenke til kommentar
Regner med at det ikke er lenge før vi vil se en del pakkeløsninger med denne og D80/D200 i nettbutikkene rundt om..

8968027[/snapback]

 

Egentlig rart at det har dukket opp allerede. Eller kanskje ikke, da det stort sett er Fotovideo som lager pakkeløsninger med tredjeparts-optikk. Og de er jo ikke store på Tamron :whistle:

 

Tom

Lenke til kommentar
Egentlig rart at det har dukket opp allerede. Eller kanskje ikke, da det stort sett er Fotovideo som lager pakkeløsninger med tredjeparts-optikk. Og de er jo ikke store på Tamron  :whistle:

 

Tja, jeg kjøpte min hos FotoVideo i Trondheim, og de har nå et rimelig godt oppfylt glasskap med Tamron-linser der. JapanPhoto har også en god del, men de kjører vel skjeldent pakkeløsninger med 3.pars ja..

Lenke til kommentar
http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=43&page=1

Jeg går for Tamron linsa. Kan sammenlignes med det beste kjøpet i dataverden en perionde:  AMD 2500 Barton :) (for de som er gamle nok til å huske dette)

 

Tipper Tamron 17-50 2.8 monternt på et Nikon D80 er det samme som

 

AMD 2500 Barton montert på et ASUS A8N7X de luxe :) (regner med at dere er dataintresserte her inne).

8967881[/snapback]

 

Og for de som er litt eldre og husker Celeron 300A + 440BX chipsetet og 50% overklokking :D

En liten digresjon der :!:

 

Men jeg bruker ikke 18-70 kitlinsa etter jeg kjøpte Tamron 17-50.

Ikke så mye nikkor 50/1,8 heller. Tamronen er såpass skarp og god lysstyrke at jeg kun bytter til spesielle anledninger.

 

:thumbup: for Tamron.

 

Arvid

Endret av Arvid
Lenke til kommentar
Øyvind: skulle ikke du ha deg vidvinkel også? :p

8969519[/snapback]

 

 

Tror jeg klarer meg med 17mm foreløbig. Liker ikke helt det der med supervidvinkler som legger på 10 kg på det som blir tatt bilde av .)

 

Vil ha et bilde av virkeligheten jeg .)

 

Men man vet jo aldri. Plutselig sikker jeg der med tokinaen og lurer på hva som skjedde :)

Lenke til kommentar
http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=43&page=1

 

Denne har sykt bra Score her, og de fleste gir den karakter 9 eller 10, noe som er dritbra. Så har vi enkelte særinger som gir terningkast 4 etc, men disse velger jeg å overse, da de er alt for sære etter min smak :)

 

Jeg går for Tamron linsa. Kan sammenlignes med det beste kjøpet i dataverden en perionde:  AMD 2500 Barton :) (for de som er gamle nok til å huske dette)

 

Tipper Tamron 17-50 2.8 monternt på et Nikon D80 er det samme som

 

AMD 2500 Barton montert på et ASUS A8N7X de luxe :) (regner med at dere er dataintresserte her inne).

8967881[/snapback]

 

Off topic men AMD ruler kan godt stekes på høy overklokking :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...