Gå til innhold

Hvor mange har Tamrons 17–50 mm f/2,8?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer dette objektivet sterkt nå, og det blir vel handlet i løpet av uka. Men jeg lurer på om det kommer til å bli litt nederlag å gå fra kit-linsa 18-70 til 17-50. Hvordan er feelingen på tamrons sitt i f.eks. forhold til nikon?

9027180[/snapback]

 

Det vil bli en oppgradering. Du vil ikke merke det så godt som f.eks. meg som gikk fra en Sigma 18-125mm. Men når du har tatt en del bilder og sammenligner med de gamle, så vil du nok se en forskjell. Særlig på motiver med masse små detaljer.

 

Tom

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå fått kjøpt meg tamron sitt objektiv. Har ikke prøvd det særlig mye ennå, men gleder meg til å prøve det mer! Men jeg har ett spørsmål angående blenderen. På hvilken blenner er den best? Tenker hvis jeg skal ta bilder av natur osv. Er f8 en god blenner da, eller f5? Hvis det er ute på dagen med masse lys er det neppe vits å ta med f2.8, siden man har tilstrekkelig med lys, men hvilken er å foretrekke da?

Lenke til kommentar

Normalt oppstår diffraksjone etter f/11, så da kan man si at det er en god blender til natur. Man bør i alle fall ned i f/8 hvis man ønsker å ta bilder med noenlunde god dybdeskarphet.

Den største blenderen er nok best til portretter, fordi man får en flott mykhet på 50mm og full åpning. Det er i alle fall slik jeg oppfatter de bildene jeg har sett på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...