Gå til innhold

Colin McRae: Dirt får gode kritikker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Codemasters har tatt seg i nakken og ser ut til å virkelig ha gjort noe riktig med Dirt.

Dette blir for arcade for mitt vedkommende, men var likevel morro å teste demoen.

Det som derimot overbeviste meg helt om at dette absolutt er et stort steg i riktig retning for Codemasters og McRae-serien var reaksjonen til fire av mine mindre rally-interesserte venner som umiddelbart omfavnet spillet og nærmest kranglet om å få kjøre.

 

Rally for meg er fortsatt RBR mens Forza 2 blir nok min underholdning i mange måneder fremover.

8833499[/snapback]

QFT.

 

Eneste som er positivt med DiRT demoen, er skademodellen, farts følelsen og grafikken.

 

Fysikken i spillet kan ikke sammenlignes med nr.1 på rally spill fronten; Richard Burns Rally.

8834383[/snapback]

 

RBR og Dirt er ikke sammenlignbart, og neppe noe Codemasters ønsker å oppnå.

Der Warthog/SCI "feilet" er der Codemasters er smarte og går for et spill som når massene i langt større grad.

Nettopp derfor jeg brukte eksemplet med mine venner, som umiddelbart omfavnet demoen til Dirt.

 

Trist for oss som virkelig ønsker ett nytt RBR-aktig spill, men man ser hvordan Simbin har gjort det til tross for fabelaktige titler. Dessverre.

Lenke til kommentar

Blir tydeligvis 1 uke til å vente, AbsoluttSpill skriver følgende på forsida si:

 

Colin McRae: Dirt til PC og XBOX 360 utsatt til 21. Juni

Til alle dere som venter på å få Colin McRae: Dirt levert 14. Juni.

Desverre er releasedatoen på PC og XBOX 360 versjonen flyttet til 21. Juni.

PS3 versjonen har ikke fått noen endelig dato enda.

Lenke til kommentar
Trist for oss som virkelig ønsker ett nytt RBR-aktig spill, men man ser hvordan Simbin har gjort det til tross for fabelaktige titler. Dessverre.

8836434[/snapback]

 

Er simbin konk eller hva er det du mener?

8836476[/snapback]

 

Simbin sliter stort med økonomien. De er ikke konk men ser ut til å være avhengige av et oppkjøp for å klare videre drift.

Kilder kan jeg dessverre ikke vise til da dette ikke er noe de har gått offentlig ut med, men jeg kan si såpass som at de for litt under tre måneder siden var i samtaler med to-tre større utviklerhus/publishers.

Lenke til kommentar

Den omtrent fraværende onlinedelen til Dirt gjør at jeg styrer unna. Skulle jeg spilt PGR3 bare mot datastyrte motstandere hadde jeg gått lei rimelig fort, men siden spillet har en veldig god onlinedel har det blitt tusenvis av løp.

 

Og siden Forza 2 levde så til de grader opp til forventingene får jeg heller vente på et eventuelt Rallisport Challenge 3 før jeg skaffer meg et rallyspill. Men om det spillet ikke kommer så kan det jo hende at PGR4 innfrir, så uansett så har bilspillfolk på 360 mye å gjøre i 07/08.

Lenke til kommentar
The main modes of play are the career and championship modes, but there will be a multiplayer mode and a host of unlockable features to hold your interest as well.

 

Regner med at dette også er lokal mp. Altså en kjører banen først og så neste mann?! Dette er jo det som er hjertet i hele spillet for min del....

Lenke til kommentar

Merket meg at noen hyler og bærer seg pga. den fraværende realismen, og samtidig klarer å klage på at du ikke kjører mot flere biler i et rallyspill?! Har WRC endret reglene i det siste? For min del er rally-delen av spillet hovedgrunnen til at jeg vil skaffe meg spillet, og at onlinedelen av spillet forholder seg til virkelighetens premisser med tidsbasert konkurranse er strengt tatt mitt i blinken om man er rally entusiast!(?)

Jo, klart det hadde vært moro å i det minste ha muligheten til å kræsje med andre buggyer osv... I en begrenset periode. Igjen, for min egen del, er dette bare flisespikkeri. Demoen var knall, og spillet er garantert FUN baby!

Lenke til kommentar
Er det ikke litt "skyte-meg-selv-i-leggen" å gi ut dette spillet, uten mp-støtte, rett etter Forza 2?

8847705[/snapback]

 

Nei, for det finnes heldigvis en god del som fortsatt ser på spill som en utfordring man skal klare på egenhånd, og dermed online kun som en bonus.

Jeg bare rister på hodet når jeg leser folk som først er posetive, mens når de finner ut at det er hovedfokusert på singleplayer ikke skal ha det likevel.Er det ikke utfordringen spillselskapene gir en som er det artige ved å spille, eller er jeg veldig gammeldags og fortsatt husker tiden uten online spilling? :hmm:

Mitt inntrykk er jo at 8 av 10 ganger man spiller online ender man med å mute halvparten ettersom de er amerikanse fjortisser, og resten sier ikke et kvekk uansett eller så søker man etter en ok server til man gir opp eller lykkes.

Live kan være utrolig artig også jeg sier ikke det, men at folk kjøper spill nå nesten ene og alene for å spille online forstår ikke jeg.

 

Nei jeg har enda ikke sett WRC gutta kjøre mot hverandre på noen annen måte enn akkurat hvordan de gjør det i Dirt, så da kan man i det minste ikke klage på den biten ved realismen :p

Lenke til kommentar

Ja jeg har ikke sagt at Dirt er noe bedre (eller dårligere) kjøp av de to, men denne tråden fikk da jeg inntrykk handlet om Dirt, og da forholder jeg meg til det.

Skjønner at hypen over Forza er som størst om dagen og at alle gjerne vil få ut hvor bra det spillet er, og ja jeg er enig i at det er et godt bilspill som fokuserer seg på baneløp.

Dirt er et rally spill og slik jeg annser det en annen kategori av sjanger enn Forza.

Eneste likheten er kassa med 4 hjul og at det går fremover i full fart.

Rallyspill kan kanskje bli ensformig for noen, men jeg tror det ville nesten blitt større ramaskrik om de tok bort mye av det som er rally for folk, og lot folk kjøre som det var et baneløp for å gjøre online så bra som mulig.

 

Forza = pose

Dirt= sekk

så skal jeg følge dine formuleringer få i pose og sekk får jeg nok kjøpe begge.

Lenke til kommentar
IGN skreiv ihvertfall at framraten var varierende, samt det var litt pop-up grafikk til tider.

8836349[/snapback]

Uffdå... :(

 

 

Er det ikke litt "skyte-meg-selv-i-leggen" å gi ut dette spillet, uten mp-støtte, rett etter Forza 2?

8847705[/snapback]

 

Nei, for det finnes heldigvis en god del som fortsatt ser på spill som en utfordring man skal klare på egenhånd, og dermed online kun som en bonus.

Jeg bare rister på hodet når jeg leser folk som først er posetive, mens når de finner ut at det er hovedfokusert på singleplayer ikke skal ha det likevel.

8847844[/snapback]

Jau, det er sant det. Det fins fortsatt dei som berre ser på ei god onlinedel som bonus. Men så fins det fleire og fleire, som meg -- som har blitt bortskjemt med dei utruleg gode online moglegheitane som XBox live har innført. Det er no eit krav (her hos meg) at spela ikkje er 'slutt' når eg har fullført einspelar delen.
Lenke til kommentar
Er det ikke litt "skyte-meg-selv-i-leggen" å gi ut dette spillet, uten mp-støtte, rett etter Forza 2?

Jeg kunne rett og slett ha skrevet: "Er det ikke litt "skyte-meg-selv-i-leggen" å gi ut dette spillet rett etter Forza 2?"

Altså, jeg syns fremdeles det er litt av et vågestykke å gi ut et bilspill rett etter Forza 2. Live eller ikke Live.

Lenke til kommentar
The main modes of play are the career and championship modes, but there will be a multiplayer mode and a host of unlockable features to hold your interest as well.

 

Regner med at dette også er lokal mp. Altså en kjører banen først og så neste mann?! Dette er jo det som er hjertet i hele spillet for min del....

8840872[/snapback]

 

Nope... Men du kan jo bare spille samme banen igjen og se hvem som får best rundetid.

 

Ikke for å strø ytterligere salt i såret, men WRC bilene er ikke med i Dirt, og ikke banene heller. Så noe WRC er det ikke.

 

Dirt har dog en god lineup med biler, hvor mange av dem likner på WRC bilene, og varierte baner fra etablerte rally-land... Så det skulle ikke være noe stort problem. WRC spillene har dessverre ekslusive lisenser på både biler og baner. Samme gjaldt Rallisport Challenge.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...