Gå til innhold

Den engelske kirke raser mot Sony (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox-PS2: Hvorfor det? Uttrykket "raser mot" er et vel etablert uttrykk i det norske språk.

 

Angående det om at det er bedre eller ikke om et spill har med ting fra virkeligheten; Jeg synes det er kult når jeg kan gjenkjenne en bygning eller noe lignende i et spill som er hentet fra virkeligheten. Dette er selvfølgelig ikke en avgjørende ting for om jeg kjøper et spill eller ikke, men synes likevel det er kult.

 

Kan kirken i Manchester i det hele tatt vinne frem med sine krav?

 

Edit: Sony sier jo at de har sitt på det tørre.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Xbox-PS2: Hvorfor det? Uttrykket "raser mot" er et vel etablert uttrykk i det norske språk.

 

Angående det om at det er bedre eller ikke om et spill har med ting fra virkeligheten; Jeg synes det er kult når jeg kan gjenkjenne en bygning eller noe lignende i et spill som er hentet fra virkeligheten. Dette er selvfølgelig ikke en avgjørende ting for om jeg kjøper et spill eller ikke, men synes likevel det er kult.

 

Kan kirken i Manchester i det hele tatt vinne frem med sine krav?

8834058[/snapback]

 

Ikke i det Norske språk. I Norske tabloidoverskrifter...

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Artige krav.

 

- Sony må unnskylde for å ha brukt katedralen.

 

- Resistance: Fall of Man må trekkes fra markedet, hvis ikke må innholdet med katedralen fjernes fra spillet.

 

- Sony må gi en del av spilloverskuddet til katedralens utdanningsprogram rettet mot unge mellom 18 og 30 år.

 

- Sony må også komme med støtte til andre grupper i Manchester som kjemper mot våpenkriminalitet.

Lenke til kommentar
- Sony må unnskylde for å ha brukt katedralen.

Greit nok, men skjønner ikke hvorfor de skulle egentlig...

- Resistance: Fall of Man må trekkes fra markedet, hvis ikke må innholdet med katedralen fjernes fra spillet.

Hah! Latterlig.

- Sony må gi en del av spilloverskuddet til katedralens utdanningsprogram rettet mot unge mellom 18 og 30 år.

Hva har det utdannongsprogrammet med dette og gjøre? BS!

- Sony må også komme med støtte til andre grupper i Manchester som kjemper mot våpenkriminalitet.

See my answer above. Complete and utter BS!

Artige krav.

Indeed!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har drept i en kirke, både fiktiv og kjent. F.eks Call of Duy: Finest Hour. Kom inn i en kirke, oh noez, slemme tyskere bak altere, la oss bryte et av de 10 bud samtidig som man skjender kirken med tyskerblod. Woho. Reaksjoner? Nope.

 

Brothers in Arms: Road to Hill 30: Slemme tyskere gjemmer seg bak gravstøtter, jeg springer rundt og bak dem, plaffer ned tysker etter tysker. Jeg gjør dette på en kirkegård, utenfor en kirke. Reaksjoner? Nope

 

BF 1942: Jeg henger i min fallskjerm, glider nedover mot slagmarken. Under meg ser jeg en kirke og et tårn, perfekt plassering for å snipe noen stygge tyskere. Klatrer opp, legger meg i dekke og plaffer løs. Reaksjoner? Nope.

 

Så kommer Sony, med masse penger tydeligvis og gjør som mange andre spill før har gjort, lar deg utføre en kamp i en kirke. Er vel ikke noe problem? Joda, NÅ må man reagerer. Her skal det saksøkes, kirka er jo kjent (har faktisk ikke hørt om den før nå).

 

Hva synes jeg om dette? Latterlig. I så mange spill har kirken blitt brukt, både fiktive og "kjente" strukturer, men blir det noe reaksjon? Nope. Reagerer San Francisco på at GTA: San Andreas bruker en megakjent struktur i sitt spill (Golde gate Bridge)? Jeg ser ingen saksøking der i gården, ser heller ingen saksøking fra New York for at deres by blir brukt som en slags "blueprint" for et voldelig skytespill.

 

Kirken har alltid vært hårsår og full av dobbelmoral og piss, det er synd å si det, men i gjennom historiens løp har kirken alltid vært en hårsår liten taternisse. Må vel ikke fornekte seg nå heller.

8832750[/snapback]

 

 

Trådens beste innlegg. Veldig enig med det du sier.

Lenke til kommentar
Artige krav.

 

- Sony må unnskylde for å ha brukt katedralen.

 

- Resistance: Fall of Man må trekkes fra markedet, hvis ikke må innholdet med katedralen fjernes fra spillet.

 

- Sony må gi en del av spilloverskuddet til katedralens utdanningsprogram rettet mot unge mellom 18 og 30 år.

 

- Sony må også komme med støtte til andre grupper i Manchester som kjemper mot våpenkriminalitet.

8834528[/snapback]

Jeg LO når jeg leste de :!:

 

Hadde nesten vært bedre med:

 

-Sony må unnskylde seg, og bygge ny kirke.

 

-Resistance må brennes i bokbål, sammen med Harry Potter og Ringenes Herre.

 

-Sony må gi 50 % av alle inntekter til nye gullbelagte bibler.

 

-Sony må også komme med støtte til andre grupper i Manchester, som f.eks det lokale horehuset.

 

:wee:

Lenke til kommentar

Lurer virkelig på hvorfor man skal gå in i en seriøs dialog med mennesker som er overbevist om at det er sant at en fyr gikk på vannet for to tusen år siden og som har brent, drept, torturert, forfulgt og mobbet mennesker (som Newton og Gallileo Gallilei) som ingen andre i verdenshistorien:hmm:

 

"By all means let's be open-minded, but not so open-minded that our brains drop out. "

 

Richard Dawkins

Lenke til kommentar

Kirken imot vold i et virtuel kirke?

 

Ehhh, og de står der og ber til et død menneske på et torturapperat? Og snakker om helvete og evig pinelse? Ikke for å snakke om alle de relgiøse selvmords packs. Drap av homofile står det og i bibelen og alle som ikke tror på gud skal dø...

Alle som døde i middelalderen grunnet tro på hekser o.l.?

 

Er sikker mye mye mer som jeg ikke kommer på nå....

 

 

Jepp, virklighetes kirker har jo ikke noe ting med død og vold å gjøre.....kirken har mer blod på hendene sine enn noen andre i verden.

Lenke til kommentar

Off Topic: Det blir bare så harry å måtte vise sin forakt for "kirken" og "kristendommen"... Folk med vett i skallen er folk med vett i skallen, kristen eller ei.

 

OT: Urimelige krav fra kirken helt klart. Men ang. diskusjonsemne tidligere i tråden om at autentiske miljøer nødvendigvis må til for å øke salg av spill... Var det virkelig autentiske katedraler og- eller kirker i Gears of War?

Lenke til kommentar
Off Topic: Det blir bare så harry å måtte vise sin forakt for "kirken" og "kristendommen"... Folk med vett i skallen er folk med vett i skallen, kristen eller ei.

 

OT: Urimelige krav fra kirken helt klart. Men ang. diskusjonsemne tidligere i tråden om at autentiske miljøer nødvendigvis må til for å øke salg av spill... Var det virkelig autentiske katedraler og- eller kirker i Gears of War?

8845693[/snapback]

 

Ikke vet jeg, kjenner ikke til spillene.

 

hvis det ikke var det ville de nok solg en god del mer hvis de hadde det.

 

Hvis de hadde det ville de nok solgt en del mindre spill hvis de hadde tatt det bort.

 

Klart er har man ikke dette like stor effekt på alle spill men tror du virkelig GTA hadde solgt like mye hvis ikke byer og bygninger hadde vært kopier fra virkeligheten?

 

En gjenskaping av virkeligheten vil øke salget men er ikke noe som man må ha får å gå med overskudd. Å kopiere virkeligheten koster ekstra.....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...