Gå til innhold

Messis "guds hånd"


Jooakim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg leser folk som sier at dette "kvalmt" og "usportslig", begynner jeg å lure litt. Hva med all driten spillerne kommer med til dommeren i løpet av en kamp, DET er kvalmt og usportslig, men det er det jo ingen som snakker om. Nå tenker sikkert noen av dere som så at munnbruk er en del av gamet, men det er vel hands også?

Endret av AndersC
Lenke til kommentar
Når jeg leser folk som sier at dette "kvalmt" og "usportslig", begynner jeg å lure litt. Hva med all driten spillerne kommer med til dommeren i løpet av en kamp, DET er kvalmt og usportslig, men det er det jo ingen som snakker om. Nå tenker sikkert noen av dere som så at munnbruk er en del av gamet, men det er vel hands også?

8826881[/snapback]

 

Ja, men hva spillere sier til dommeren kan vi ikke høre. Det Messi gjør her kan alle se.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg synes at det er dårlig og score med hånden, men det å si at det er kvalmende og stygt gjort stusser jeg litt på og mange på DB og VG sier at det neste Messi gjør nå er å bli narkovrak som Maradona en gang var.

Det finnes bare en Pele, en Platini, en Messi og en Maradona. Selv om Messi har utført et raid likt det Maradona gjorde betyr ikke automatisk at det er en ny Maradona vi ser på. Enn annen ting er jo at det målet er utlikningsmålet til 1-1, dermed var det ikke en avgjørende scoring. Kampen kunne endt med et helt annet resultat.

Selv om han handset ballen inn i mål er det jo "lovlig" siden dommerne ikke ser det?

 

Hands, schmans, er ikke så ille. Når man begynner å filme mister jeg respekten for fotballspilleren, spesielt hvis han gjør det ofte.

Messi på sin side har sin fremtid som jeg tror vil bli en spektakulær, og jeg gleder meg til neste "gudelignede" stunt han vil foreta seg neste gang! :thumbup:

Lenke til kommentar
Når jeg leser folk som sier at dette "kvalmt" og "usportslig", begynner jeg å lure litt. Hva med all driten spillerne kommer med til dommeren i løpet av en kamp, DET er kvalmt og usportslig, men det er det jo ingen som snakker om. Nå tenker sikkert noen av dere som så at munnbruk er en del av gamet, men det er vel hands også?

8826881[/snapback]

 

Ja, men hva spillere sier til dommeren kan vi ikke høre. Det Messi gjør her kan alle se.

8826916[/snapback]

Nei, men vi kan se det på ansiktsuttrykke til spilleren at det som kommer ut av kjeften ikke nødvendigvis er av det fine slaget.

Lenke til kommentar
Hands, schmans, er ikke så ille. Når man begynner å filme mister jeg respekten for fotballspilleren, spesielt hvis han gjør det ofte.

8827106[/snapback]

 

Jeg er delvis enig, men her stjeler han et mål, ikke bare et frispark. Jeg føler at det er en forskjell der. Jeg synes det er usportslig av Messi å gjøre dette her, men dessverre blir det nok ingen reaksjoner på det.

 

Man kan ikke sammenligne dette med munnbruk. At en spiller blir irritert under en kamp, og slenger noen stygge ord er slikt som skjer. Man blir ivrig og engasjerert, og da sier man gjerne ting som man egentlig ikke mener. Hvis man sier noe drøyt til dommeren, så kommer kortet. Når Messi bokser en ball inn med hånden som det, får det ingen reaksjoner og han slipper unna med det.

Lenke til kommentar
Hands, schmans, er ikke så ille. Når man begynner å filme mister jeg respekten for fotballspilleren, spesielt hvis han gjør det ofte.

8827106[/snapback]

Man kan ikke sammenligne dette med munnbruk. At en spiller blir irritert under en kamp, og slenger noen stygge ord er slikt som skjer. Man blir ivrig og engasjerert, og da sier man gjerne ting som man egentlig ikke mener. Hvis man sier noe drøyt til dommeren, så kommer kortet. Når Messi bokser en ball inn med hånden som det, får det ingen reaksjoner og han slipper unna med det.

8827291[/snapback]

Stygg munnbruk skulle rett og slett vært totalforbudt i fotball! At man blir engasjert er greit, men ta f.eks. bryting: Det er en mye mer intens sport enn fotball og utøverne blir engasjerte og forbanna, men sier de et ord til dommeren? Nei, da fyker de rett ut.

Som sagt mener jeg at stygg munnbruk skal være forbudt, men det skal gå an å si ifra til dommeren. Tror også dommeren setter mer pris på en spiller som kommer å sier ifra på en voksen måte, enn en spiller som kommer å skriker alt mulig dritt op pi trynet på en.

Kan ta enda et eks: ta Brann kampen som går i dette øyeblikk. Det klikka jo helt for Andresen, veit ikke hva han skreik, men det får vel bli mellom han og dommeren. Gult kort ble det, men Andresen fortsatte. Det er i de situasjonene jeg mener det skal være rødt kort.

Lenke til kommentar

Hvis målet ikke hadde blit godkjent, og barca ikke hadde scora senere, ville jo kampen endt 1-0. Noe som ville ha betydd at Real Madrid har vunnet serien uansett. Vi kan ikke si noe om kampens gang hvis målet ikke hadde blitt godkjent. Men jeg antar at barca ville presset på for å få et mål, eller to. Hva HVIS de ikke hadde scoret?

Jeg mener det er helt feil av Messi å bruke hånda for å score...barca laget er mer enn godt nok til å score uten juks! Huff!

Lenke til kommentar

Synd når så gode spillere begynne med det tullet der, for Messi sin del så får vi håpe at han slutter å leke maradona nå eller så kommer han til å ende opp som en småfeit kokain hue om noen få år før han blir tatt for doping i et vm om noen år...

Lenke til kommentar

Nei du dæven en som har samme mening om maradona som det jeg har, trodde ikke det fantes jeg. Folk ser bare rart på meg når jeg sier sånt :thumbup:

 

Messi skal få lov til å bli litt mer voksen før jeg gjør opp meningen min om han, til nå så har det stort sett hvert bare plusser men sånt som det der trekker ned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...