Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Nei aluminiumstrallene eller grindene har ikke kontakt med jord, med mindre det går strøm igjennom gummihjulene og ned i betonggulvet.

Og der har du forklaringen (sannsynligvis). Om ikke trallene har kontakt med jord, kan det umulig gå strøm fra deg, igjennom tralla og til jord. Derimot jerngrindene har antageligvis kontakt med jord på et eller annet vis, og da vil evt. ladninger som ligger i deg gå fra deg, gjennom jerngrinda og rett til jord. *bzzt*

 

Må man ha jord? Får jeg ikke støt så lenge jeg og jerngrinda har forskjellig spenning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor fort mener de forskjellige bilprodusentene at det er trygt å kjøre de forskjellige bilene sine på sommerføre?

 

Jeg har vansklig for å tro de har noe svar på et så vagt spørsmål, hvor sor risiko blir det før noe ikke er trygt? Trygt avhenger jo helt av situasjonen i trafikken. Eller mener du hvilke friksjonskoeffisient bilen oppnår?

 

AtW

Lenke til kommentar
Må man ha jord?

 

Vel, ladningene som er lagret i eller på kroppen/klærne din(e) må nødvendigvis ha en plass å gå. Om jerngrinda er isolert fra jord vil ikke dette være tilfellet. Når det er sagt, så er jeg litt usikker på om ladningsmengden vil fordele seg mellom deg og grinda om den ikke er jordet, men jeg vil tro at jerngrinda sin kapasitet for å holde på ladninger er så ubetydelig liten at du derfor må ha en jordet grind for å få støt.

Lenke til kommentar
Hvor fort mener de forskjellige bilprodusentene at det er trygt å kjøre de forskjellige bilene sine på sommerføre?
Jeg har vansklig for å tro de har noe svar på et så vagt spørsmål, hvor sor risiko blir det før noe ikke er trygt? Trygt avhenger jo helt av situasjonen i trafikken. Eller mener du hvilke friksjonskoeffisient bilen oppnår?

 

AtW

Forskjellige dekk er sertifisert for forskjellige hastigheter. For å finne ut hva ditt dekk er sertifisert for så sjekk koden på siden av dekket og sammenligne med denne siden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code#Speed_rating

 

sertifiseringene varierer fra 5km/t til over 300km/t

Lenke til kommentar
Hvor fort mener de forskjellige bilprodusentene at det er trygt å kjøre de forskjellige bilene sine på sommerføre?
Jeg har vansklig for å tro de har noe svar på et så vagt spørsmål, hvor sor risiko blir det før noe ikke er trygt? Trygt avhenger jo helt av situasjonen i trafikken. Eller mener du hvilke friksjonskoeffisient bilen oppnår?

 

AtW

Forskjellige dekk er sertifisert for forskjellige hastigheter. For å finne ut hva ditt dekk er sertifisert for så sjekk koden på siden av dekket og sammenligne med denne siden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code#Speed_rating

 

sertifiseringene varierer fra 5km/t til over 300km/t

 

 

Jojo, men det sier ingentng om hvlken hastghet det er trygt å kjøre i, ei heller noe om frksjonskoeffsienten. Dekkene min er sertifisert for 275 eller 295 km/t (husker ikke helt), men det betyr jo ikke akkurat det er trygt å dundre igjennom et boligområde i den hastigheten

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jojo, men det sier ingentng om hvlken hastghet det er trygt å kjøre i, ei heller noe om frksjonskoeffsienten. Dekkene min er sertifisert for 275 eller 295 km/t (husker ikke helt), men det betyr jo ikke akkurat det er trygt å dundre igjennom et boligområde i den hastigheten

 

AtW

Det er jeg enig i. Men sier f.eks Mercedes at det er trygt å kjøre deres biler i f.eks 250km/t på Autobahn om en har de rette dekkene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hva betyr tallet som står i venstre hjørne etter "P" i Tour de France-sendingene?

 

(For øyeblikket står det 4'45'')

 

kan det være P for pace 4,45 meter/s ikke "?

Lenke til kommentar
Hva betyr tallet som står i venstre hjørne etter "P" i Tour de France-sendingene?

 

(For øyeblikket står det 4'45'')

 

' og '' angir hhv. minutter og sekunder. Mao. 4'45'' betyr 4 minutter og 45 sekunder. Hva P står for, det aner jeg ikke desverre, men kanskje dette kan gi deg noen ideer.

Lenke til kommentar
Jojo, men det sier ingentng om hvlken hastghet det er trygt å kjøre i, ei heller noe om frksjonskoeffsienten. Dekkene min er sertifisert for 275 eller 295 km/t (husker ikke helt), men det betyr jo ikke akkurat det er trygt å dundre igjennom et boligområde i den hastigheten

 

AtW

Det er jeg enig i. Men sier f.eks Mercedes at det er trygt å kjøre deres biler i f.eks 250km/t på Autobahn om en har de rette dekkene?

 

Det er forsåvidt aldri trygt å kjøre bil, så jeg tviler sterkt på at noen bilprodusenter oppgir noe slikt.

Derimot er vel biler dimensjonert for å kunne kjøre i sin egen toppfart (bremser ol.) men trygt vil vet nå aldri være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...