Gå til innhold

GeForce 8400 lanseres snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er i lav/middelsjiktet at pengene ligger for grafikkprodusentene. Produsenter av OEM-maskiner vil også behøve disse for å kunne skilte med DX10-støtte, selv på de billigste alternativene.

 

Edit: Sies vel at for at en maskin skal være Vista Ultimate-sertifisert, så må grafikkortet være DX10-kompatibelt. Da har det jo egentlig ingenting å si om kortet er et GeForce 8300GS eller 8800 Ultra, begge har DX10.

 

Vista Premium var det visst.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
OT: Trenger vi DX10 kort for å spille av HD-filmer på dataen?

8812929[/snapback]

Nei jeg tror ikke det. Dx10 er vel kun 3D-akselerasjon av en del windows-spill. For avspilling av film trenger man aksellerering av MPEG(1/2/4)-dekoding. Denne dekoderen er så vidt jeg vet ikke en del av Microsofts DirectX10.

 

Hva er egentlig poenget med dx10-kort som ikke duger til spilling?

8813651[/snapback]

DirectX10 er bare til pynt. Slike skjermkort egner seg godt til mange andre ting enn spilling.

Lenke til kommentar

Jo, det er vel forsåvidt et merkbart "ytelseshull" mellom 8600GTS og 8800GTS. Nesten så det snart burde komme et 8700GT/GTS-kort i mellom. 48/64sp med 512MB 256-bits minne. Eller 8800GT/GTO som du nevnte et annet sted. (Men vi har nok med tre 8800-kort akkurat nå synes jeg).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

De har også snakket om et 8600GTX, men skal de doble minnebussen bør de kalle den 8700GTS 512MB istedet, slik du nevner :) Dette kan inneholde en oppklokket 8600 GPU samt 256bit minnebuss.

 

Dog et 8800GS vil jeg tro er naturlig å komme med siden de alltid har kommet med et slikt kort, på tross av at de har GTS nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
OT: Trenger vi DX10 kort for å spille av HD-filmer på dataen?

8812929[/snapback]

Nei jeg tror ikke det. Dx10 er vel kun 3D-akselerasjon av en del windows-spill. For avspilling av film trenger man aksellerering av MPEG(1/2/4)-dekoding. Denne dekoderen er så vidt jeg vet ikke en del av Microsofts DirectX10.

 

korrekt, HD innhold trenger ikke dx10.

 

derimot må du ha en skog av codecs osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...