tiiim Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Jippi http://www.dagbladet.no/kultur/2007/06/06/502726.html Eneste nedturen er at det vil bli mer likt the sims.. goosh... var det jeg håpet at ikke skulle skje. Men uansett, endelig vet vi jo at SimCity5 kommer...
TCi Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Dette ble jo "bekreftet" for flere år siden... http://gamer.no/nyhet/pc/simcity_5_under_utvikling/5066 Nå var det mer bare rykter og spekulasjon, men uansett ble det blusset opp en del. Og la ikke EA ut noen konseptbilder av det neste Simcity-spillet for et år eller to siden?
nosync Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Jaja, City Life Delux holder til den tid kommer. Synes at den er litt bedre faktisk, grunnet at du må passe på de forskjellige "working classes". Anbefaler folk å teste den ut dersom de savner en SimCity å spille.
MrL Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Sim city 5: City life: Skuffende at City life ser bedre ut, når til og med sim city 5 kommer 1 til 2 år senere(?).
GerdElise Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Sim city 5: City life: Skuffende at City life ser bedre ut, når til og med sim city 5 kommer 1 til 2 år senere(?). 8805493[/snapback] Jeg må si at jeg så absolutt foretrekker det mer realistiske utseende av City Life. SC5 ser mere 'cartoon' aktig ut og det er en skuffelse
tiiim Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Skrevet 7. juni 2007 Ja, hadde lest den artikkelen tidligere.. men siden det ble det jo ganske stille. Litt merkelig ettersom SimCity har vært en gullgruve for Maxis sin del. Men eh, håper da det kun er et konseptbilde eller no fra SC5?! kanke se sånn ut vel?! Håper ikke maxis har tenkt at når 12åringene legger Sims2 på hylla skal de gå over til CS5... :S Ikke ødelegg sim city serien... åååå
NikkoDee Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Er SimCity og City Life ulike eller like på gameplay?
tiiim Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Skrevet 8. juni 2007 Syns det er helt ulikt. Digger Sim City serien og prøvde meg på CityLife. Men vakke på langt nær det samme... det er hvertfall min mening.
-sparks- Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Ja, hadde lest den artikkelen tidligere.. men siden det ble det jo ganske stille. Litt merkelig ettersom SimCity har vært en gullgruve for Maxis sin del. 8808767[/snapback] grunnen til at det ble en pause etter 4'ern var at serien hadde malt seg inn i ett hjørne ved at hvert spill hadde blitt gradvis mer komplekst. 5'ern blir etter all sannsynlighet mer arcade, med påfølgende whining på dette forumet
TCi Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Jeg må si at jeg så absolutt foretrekker det mer realistiske utseende av City Life. SC5 ser mere 'cartoon' aktig ut og det er en skuffelse 8805534[/snapback] Kanskje det er bedre å sammenligne bilder som faktisk er fra omtrent samme vinkel... Og ikke sammenligne en tivilo-sone med høyblokker... Her er en bedre representasjon av SC5. Lover godt. Liker at stilen går mer mot orginalen. Les mer her: http://www.1up.com/do/slideshow?pager.offs...082&mId=3318945
GerdElise Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 (endret) Kanskje det er bedre å sammenligne bilder som faktisk er fra omtrent samme vinkel... Og ikke sammenligne en tivilo-sone med høyblokker... Her er en bedre representasjon av SC5. Lover godt. Liker at stilen går mer mot orginalen. Les mer her: http://www.1up.com/do/slideshow?pager.offs...082&mId=3318945 8810801[/snapback] Jeg siktet ikke spesiellt til tivoliet (selv om dette har en veldig tegneserie feel over seg) jeg så på de øvrige bygningene. De virker mindre realistiske enn i City Life og SC300/SC4 og jeg kan ikke si jeg liker det. Bildet du poster får meg ikke til å forandre mening =/ *edit* jeg tok en titt på de øvrige screenshotsene på siden du linket til, og jeg vet ikke helt hva det er som jeg syns mangler ved grafikken, men noe er det. Endret 8. juni 2007 av GerdElise
MrL Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Holder meg også til City Life forløpig, Sim city så litt mer ut som et barnespill (men det skal prøves fordet!!). Og synes forsatt at graffikken i City life er bedre:P
GerdElise Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 (endret) Enig, enig. Det ser ut som om det er bloom effekt i bildene av SC5, noe som kan forklare endel av det jeg mente med mere urealistisk look. Det er en ekkel 'mykhet' og renhet ved bygningene som jeg ikke forbinder med en stortby av betong, murstein og metall. Jeg liker at en storby har en mere 'grungy' og kantete look. Sammenlikne bilder fra SC4 og SC5 så ser dere kanskje hva jeg mener SC4: http://yace.za.free.fr/captures/Simcity4/S...00-01-49-93.jpg Nydelig realisme fra forstaden: http://itpro.no/images/omtaler/Spill/simcity43.jpg Sammenlikne med de som er postet fra SC 5 *edit* Uff og uff. Leste nettopp hva Tilted-Mill presidenten sa om SC 5. However, I do not want to mislead anyone: This SC is not a realistic urban simulation, which I understand, to many, represents the heart of what SC is. No one is blind to that. And if you're just completely turned off, even angered by the mere notion of any game called "SimCity" that is not a detailed, realistic urban simulator, I absolutely understand that viewpoint, and absolutely respect it. Det er som jeg fryktet Endret 8. juni 2007 av GerdElise
TCi Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Tror nok jeg skal gi SC5 en sjanse. Virker som det kan bli en spennende endring i serien på en måte, selv om det kanskje ikke blir det samme.
Heatsink Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Håper spillet beveger seg i retning SC 3000. Det hadde mer stil og frihet.
serf Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Håper det kan bli som simcity 2! Aaa minner Husker byen jeg så og si aldri ble ferdig med, skulle perfeksjoneres til den minste detalj. Ga den det orginale navnet "Andeby"
GerdElise Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Håper det kan bli som simcity 2! Aaa minner Husker byen jeg så og si aldri ble ferdig med, skulle perfeksjoneres til den minste detalj. Ga den det orginale navnet "Andeby" 8816702[/snapback] LOL! Jeg hadde også en Andeby
enkisfranorgetsted Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Kjørte også med Andeby som navn i SC2000
MrVilla Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Etter sim city 3000 droppet jeg sim city. Fireren mistet jeg helt interessen for og jeg tror neppe den siste her kommer til å bli noe bedre. Kanskje jeg skal teste city life?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå