Gå til innhold

Hvor brutal kan en tekst være?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

okay vel nå har det seg slik at en låt jeg holder på med er ganske brutal. er det hardt diss av en pers. det er ting personen har gjort han skal disses for og slikt ting. det jeg lurer på er dette: kan han anmelde meg hvis jeg kun bringer opp fakta og formulerer ting til spm? som f,eks did u f*** bla bla? og hvis det ligger litt koder i det. f.eks har et nick name isteden for navnet hans. og det blir en sak av dette. kan jeg ikke da bare nekte for det? si det er noe jeg fant på?

Lenke til kommentar
okay vel nå har det seg slik at en låt jeg holder på med er ganske brutal. er det hardt diss av en pers. det er ting personen har gjort han skal disses for og slikt ting. det jeg lurer på er dette: kan han anmelde meg hvis jeg kun bringer opp fakta og formulerer ting til spm? som f,eks did u f*** bla bla? og hvis det ligger litt koder i det. f.eks har et nick name isteden for navnet hans. og det blir en sak av dette. kan jeg ikke da bare nekte for det? si det er noe jeg fant på?

 

Litt merklig at man gidder å bruke tid og krefter på å "disse" en person. Og så til og med i en låt.

 

Tipper det er et litt sånn hat/kjærlighets forhold her. Man må virkelig bry seg om en person for å gidde å bruke tid på han/henne.

 

Uansett, bruk heller tiden til å lage konstruktiv musikk, gjerne med konstruktiv kritikk av forskjellige oppførsler, men være smart: hold deg til å "disse" en oppførsel du ikke føler deg komfortabel med, ikke heng ut personer i sanger. Det vil du nok komme mye lengere med som musiker og låtskriver. (og menneske)

 

Bare et velmenende råd fra gamle bobb.........

Lenke til kommentar
okay vel nå har det seg slik at en låt jeg holder på med er ganske brutal. er det hardt diss av en pers. det er ting personen har gjort han skal disses for og slikt ting. det jeg lurer på er dette: kan han anmelde meg hvis jeg kun bringer opp fakta og formulerer ting til spm? som f,eks did u f*** bla bla? og hvis det ligger litt koder i det. f.eks har et nick name isteden for navnet hans. og det blir en sak av dette. kan jeg ikke da bare nekte for det? si det er noe jeg fant på?

 

Litt merklig at man gidder å bruke tid og krefter på å "disse" en person. Og så til og med i en låt.

 

Tipper det er et litt sånn hat/kjærlighets forhold her. Man må virkelig bry seg om en person for å gidde å bruke tid på han/henne.

 

Uansett, bruk heller tiden til å lage konstruktiv musikk, gjerne med konstruktiv kritikk av forskjellige oppførsler, men være smart: hold deg til å "disse" en oppførsel du ikke føler deg komfortabel med, ikke heng ut personer i sanger. Det vil du nok komme mye lengere med som musiker og låtskriver. (og menneske)

 

Bare et velmenende råd fra gamle bobb.........

 

når jeg lager tekster så uttrykker jeg meg. sangene mine er en måte å få ut sinne og annet. har det skjedd noe skikkelig kjipt så kan jeg lage en låt om det. har det skjedd noe helt fantastisk så kan jeg lage en skikkelig glad låt om det

 

i dette tilfellet har det skjedd noe som jeg er helt og fult imot. hadde jeg forklart så hadde du nok forstått men skal ikke si noe her på dette forumet ang saken.

 

men skal nok skrive det som faller inn og gjøre den slik jeg vil ha den. så skulle det komme noen konsekvenser av det så får jeg bare ta dem :)

 

" Det er vel ikke tilfeldigvis en lærer du skal disse? "

 

hehe nei er nok ikke en lærer. kanskje jeg burde lage en låt til gamle fransk læreren min som aldri så ut til å like meg i det hele tatt ^^

kanskje fordi fransk aldri var noe for meg :p

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar
okay vel nå har det seg slik at en låt jeg holder på med er ganske brutal. er det hardt diss av en pers. det er ting personen har gjort han skal disses for og slikt ting. det jeg lurer på er dette: kan han anmelde meg hvis jeg kun bringer opp fakta og formulerer ting til spm? som f,eks did u f*** bla bla? og hvis det ligger litt koder i det. f.eks har et nick name isteden for navnet hans. og det blir en sak av dette. kan jeg ikke da bare nekte for det? si det er noe jeg fant på?

 

Litt merklig at man gidder å bruke tid og krefter på å "disse" en person. Og så til og med i en låt.

 

Tipper det er et litt sånn hat/kjærlighets forhold her. Man må virkelig bry seg om en person for å gidde å bruke tid på han/henne.

 

Uansett, bruk heller tiden til å lage konstruktiv musikk, gjerne med konstruktiv kritikk av forskjellige oppførsler, men være smart: hold deg til å "disse" en oppførsel du ikke føler deg komfortabel med, ikke heng ut personer i sanger. Det vil du nok komme mye lengere med som musiker og låtskriver. (og menneske)

 

Bare et velmenende råd fra gamle bobb.........

 

når jeg lager tekster så uttrykker jeg meg. sangene mine er en måte å få ut sinne og annet. har det skjedd noe skikkelig kjipt så kan jeg lage en låt om det. har det skjedd noe helt fantastisk så kan jeg lage en skikkelig glad låt om det

 

i dette tilfellet har det skjedd noe som jeg er helt og fult imot. hadde jeg forklart så hadde du nok forstått men skal ikke si noe her på dette forumet ang saken.

 

men skal nok skrive det som faller inn og gjøre den slik jeg vil ha den. så skulle det komme noen konsekvenser av det så får jeg bare ta dem :)

 

" Det er vel ikke tilfeldigvis en lærer du skal disse? "

 

hehe nei er nok ikke en lærer. kanskje jeg burde lage en låt til gamle fransk læreren min som aldri så ut til å like meg i det hele tatt ^^

kanskje fordi fransk aldri var noe for meg :p

 

Jeg synes i utgangspunktet at du har en glimrende idè. Poenget mitt var nok bare at det kan være lurt å skrive om sak, og ikke nødvendigvis en person. Hvis du vil få ut frustasjon om hvordan en person har oppført seg, er det vel selve oppførelsen som er viktig, ikke hvem som har gjort hva.

 

BTW: håper du poster låten (eller en link her). Mange kan nok komme med kritikk (både god og dårlig) og det er jo lærerikt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
lurer på hvor grensene går for tekster. tenker på diss. hvor mye kan man disse en pers før det blir en sak ut av det?

 

bør ikke nevne fullt navn, da kan du fort få bråk..... husker ikke hvem det var, men ei hiphop gruppe fikk bråk for å kalle noen for "ei jævla hore" om jeg husker rett... prøv å finne "metaforer" e.l. kan fort bli morsommere da ^^

 

for så vidt gjorde bandet mitt det i første sangen vår, men vokalen var så utydelig på det punktet så ;)

 

Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...