Gå til innhold

Navigator 9 Beta sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du tenker nok på Netscape Communicator (aka Gold) og ikke Netscape Navigator.

ok, mulig jeg ikke husker alle detaljer her, men trodde Navigator var navnet på nettleseren, men Communicator var pakken? Det var vel en hel pakke med nettleser, Instant message sak og e-post leser.

 

Er forsåvidt enig i at IE4 var vendepunktet for IE leserne, IE3 var vel ikke mye bedre enn Netscape på samme tidspunkt... men helt klart, Netscape introduserte en masse funksjonalitet som vi i dag tar for gitt, så all ære til dem for det.

Lenke til kommentar
IE er ikke brukbar enda :p

8805647[/snapback]

:) det er jo relativt, må huske at det på dette tidspunktet var det kun Netscape som var konkurrenten og IE veldig brukelig i forhold til denne.

 

Edit: synes IE fremdeles er helt brukbar, jeg foretrekker IE7 som nettleser fremfor Firefox, selv om jeg er klar over at Firefox sannsynligvis er en sikrere nettleser. Synes faktisk Firefox er treig i forhold til IE7, har dog ikke prøvd Firefox 2, så jeg skal prøve den i kveld :) Favoritten er egentlig Opera, men der er det andre ting som forhindrer meg, så IE blir faktisk mest brukt fremdeles av meg.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

IE ble vesentlig bedre i versjon 7, men har fortsatt mange flaws. Men opera er ikke perfekt den heller, selv om det er den jeg bruker 99% av tiden. IE er mer et sikkerstikk når det kommer til funksjonalitet websidemessig, men opera er så mye mer praktisk i bruk.

Lenke til kommentar
IE ble vesentlig bedre i versjon 7, men har fortsatt mange flaws. Men opera er ikke perfekt den heller, selv om det er den jeg bruker 99% av tiden. IE er mer et sikkerstikk når det kommer til funksjonalitet websidemessig, men opera er så mye mer praktisk i bruk.

8818652[/snapback]

Det kommer litt an på hva man bruker nettleseren til selvsagt, men jeg føler at dersom man surfer VG, er her på forumet eller liknende, så er de funksjonalitetsmessig ganske like alle de tre nevnte leserne. De har selvsagt sine "partypieces", men jeg bruker sjelden disse, selvom jeg kan se at de er praktiske i bruk. På jobb har vi kun IE.. og jeg hadde nok faktisk i dagens situasjon valgt IE dersom jeg måtte velge en browser, selvom jeg liker Opera bedre i bruk; liker nedlastningmodulen, at man får opp nettsidene man besøkte før man lukket den, musetingene etc.

 

Dog vet jeg at Opera fremdeles sliter på enkelte nettsider, man kan godt skylde på nettsidene, men resultater er likefullt det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...