Gå til innhold

skal sette inn en hd til

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt en hd og skal sette den inn. Jeg har en fra før og skal ha begge. Men når jeg har sattt den inni så finner jegden ikke. Har husket å sette på slave og master. hva kan det være jeg gjør feil. :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kjøre f-disk (dos), eller "disk management" (win2k )for å formatere og ev. partisjonere den nye disken før den duker opp i windows. Si meg hvilket OS du bruker, så kan jeg kanskje hjelpe deg.

Mvh,

Peter Sveistrup

Skrevet

Du må førts velge aktiv harddisk, jeg husker ikke helt, men tror det er alternativ 4 eller 5. Deretter kan du opprette en primær stasjon.

Mvh,

Peter Sveistrup

Skrevet
Men jeg har windows på den gamle. Jeg kommer ikke inn i det bildet uten windows. Må jeg instalere windows på den nye også?

Tryggeste metode :D

Lag en oppstartsdiskett til win98.Ta ut den gamle hardisken,sett inn den nye.Start Pc-en med disketten i diskettsasjonen og kjør fdisk og formater hardisken.Deretter slår du av Pc-en og setter inn den gamle hardisken som master og den nye som slave.

Skrevet
Men jeg har windows på den gamle. Jeg kommer ikke inn i det bildet uten windows. Må jeg instalere windows på den nye også?

Lag en oppstartsdiskett til win98.Ta ut den gamle hardisken,sett inn den nye.Start Pc-en med disketten i diskettsasjonen og kjør fdisk og formater hardisken.Deretter slår du av Pc-en og setter inn den gamle hardisken som master og den nye som slave.

Neida han trenger da ikke ta den ut, bare kobble i fra strøm og ide kabel. Det er en meget bra metode om du er usikker i fdisk. Skal du ha den nye som master eller slave?

Skrevet

Neida han trenger da ikke ta den ut, bare kobble i fra strøm og ide kabel. Det er en meget bra metode om du er usikker i fdisk. Skal du ha den nye som master eller slave?

Bare IDE egentlig, samme om strømmen står i vel?

Skrevet

er det ingen som kan si meg om jeg må ha windiws på master disken. Og hvis jeg skal ta ut den gamle må jeg installere windows på den nye også??? :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...