Gå til innhold

Sigma AF 28-300mm, råd/erfaringer?


Anbefalte innlegg

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14444

 

noen her som har noen erfaringer med merket, evt objektivet selv?

er på jakt etter et objektiv med god telezoom, men som samtidig

kan fungere som et objektiv jeg kan bruke til det meste, også ikke bare for

telefoto. prisen er ikke så mye å klage på mener nå jeg,

men så spørs det jo om det er verdt pengene da..

håpa kanskje på at noen her hadde noen mening/råd ;)

 

--

 

Sigma AF 28-300mm f/3,5-6,3 DG

 

En ultra kompakt zoom som strekker seg helt fra 28 til 300 mm. Den nye 28-300 DG er laget med "super multi coated" glass og EX finish. Dette gir den meget gode optiske resultater når en tar zoom området og prisen med i vurderingen.

 

DG betyr Optimalisert for Digital

DG linsene er den nye versjonen av den originale DL serien. DG linsen er optimalisert for digital fotografering med høyere lysinntak fra kanten av objektivet. Dette gjør DG linsene ideelle for digital fotografering, samtidig som de passer godt til tradisjonell 35mm kameraer.

 

IF betyr Indre Fokus (Inner Focus)

Denne linsen fokuserer ved å flytte på den/de indre gruppene av linser, uten å endre linsens fysiske lengde. Med IF beholder du alltid stabilitet mens du fokuserer.

 

Tekniske Spesifikasjoner:

 

    * Nærgrense: 50cm

    * Filterdiameter: 62mm

    * Dimensjoner: 74mm (dia) x 86mm (lengde)

    * Vekt: 490g

    * Max Forstørrelse: 1:3

    * Minste blender : 22

Endret av techern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en 18-200mm f 3.5-6.3 fra Sigma og må si meg nokså fornøyd med den. Ettersom jeg fortstår fra tidligere innlegg er du nokså ny, eller hvertfall en stund siden du brukte kameraet, så tror det kan være greit med et objektiv i denne prisklassen for å prøve ut litt osv. da har du hvertfall ikke brukt så altfor mye penger om du skulle finne ut at dette ikke var noe for deg.

 

Har aldri prøvd noen av Canon sine zoom objektiver, men tror ikke sånne som oss (amatører :p ) merker altfor store forskjeller, annet enn på lysstyrken muligens.

 

Da jeg først kjøpte mitt var jeg litt bekymret for at det kom til å trenge fryktelig mye lys for å kunne ta brukbare bilder, men greier for det meste å ta fine og klare bilder uten at det må veldig høyt opp på Iso-skalaen eller bruke blits.

 

 

mvh.

Kristoffer Robertsen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Eneste jeg kan si er at 28-300 er et veldig stort sprang. Derfor vil objektivet være 50/50 beregnet på Tele Og Standar. Ellers har jeg ikke noe erfaring med det objektivet..:) Lykke til med nytt objektiv.

 

Wiken..:)

Lenke til kommentar

japp regner også med det er det..

men ville prøve, da en venn anbefalte meg å prøve noe nytt,

er endel på fotball kamper, så har savnet en litt forhøyet zoom,

men samtidig skal også objektivet brukes for endel "standard" bilder,

ikke portretter og slikt nødvendigvis, men ja.. du skjønner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...