Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rettighetene er kanskje mindre, men man har jo muligheten til å bestille den med Next buisness day support.... 2, 3, eller 4 år...da har man full garanti, og noen kommer til deg og fikser pc'en om det skulle være noe krøll... veldig bra...

9232311[/snapback]

 

Interessant. Tror ikke jeg tok med det når jeg besilte. Kanskje jeg kan prøve å kreve det som kompensasjon? :hmm:

 

Tok bare med 3 year accidental support og grunnleggende garanti 1 års XPS Premium.

9232396[/snapback]

 

Hmm, kan man kjøre den garantikomboen som bedrift? Som privatperson må jeg også øke til 2års premium hardware support om jeg ønsker 2 år accidental damage support, som medfører at å legge til selv laveste trinnet av accid. koster ~2700kr. Jeg prøvde å få det her som kompensasjon, ville for meg ha en mye større verdi enn de 1500kr jeg ville fått ellers, og regna med det kanskje gikk siden jeg veit Dell kan gi store rabatter på garantiene. Kundebehandler måtte undersøke det for ingen hadde ønsket seg garanti som kompensasjon før, og endte opp i at jeg kunne få det om jeg sletta og la inn ny ordre (og da var jo litt poenget med å få kompensasjon for sen levering også litt borte;) ), og endte opp med at jeg valgte 1500kr cash.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å sette opp et likedan system som jeg har bestilt før i dag, og da måtte jeg som du sier velge samme varighet på "hardware support" for å accidental damage support. Men når jeg ser på systemkomponentlista mi står det svart på hvitt:

 

Grunnleggende garanti - 1 års XPS Premium

Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

 

3 års Accidental Damage Support - temapakke

 

 

Merkelig.. :hmm: Kanskje en feil som gjorde at jeg kunne bestille den kombinasjonen?

Lenke til kommentar
*snip* og endte opp med at jeg valgte 1500kr cash.

 

 

Men hvorfor i alle dager får du 1500kr i cash? Nå har jeg ringt flere ganger og gjort det klart at det blir kansellering og hver gang har grensen verdt urokkelig på 1000 kroner... :hmm:

9233287[/snapback]

 

Hun sa 1000kr først, og etter på eget initiativ vurdert min sak sa hu at jeg kvalifiserte til 1500kr. Høyere kompensasjon kunne ikke hu gi, da måtte saken opp høyere i systemet, men jeg var fornøyd.

 

Autopsy: Jeg fikk 1500kr som jeg kunne bruke på dell produkter eller cash, eller kombinasjon. De produktene jeg ønska (mus, lås etc) merka jeg var mye billigere hos f.eks Komplett.no, og valgte da å ta penga og heller kjøpe det jeg trengte andre steder.

 

Mitt tips til deg er da å spørre etter penger først, og heller da bruke noen av de på batteriet og få resten i cash, enn å ha batteri som utgangspunkt og da gå glipp av cash. (skal du ha batteri blir det jo da å kjøpe det hos Dell siden jeg ikke har sett 1330 batterier andre steder, men det kommer vel)

Lenke til kommentar
Vi fikk en av disse på jobb på tirsdagen.. Fine maskiner. Ser bra bygd ut og nærmer seg Apple på kvalitet og design. Foretrekker selv fortsatt MacBook, men det har mer med software enn hardware å gjøre.

9233102[/snapback]

 

Kult!

Fortell mer! Den er sikkert svart den da? Vet du når den ble betilt? Tilhører den arbeidsplassen din eller en av kollegene dine?

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått tilbud om kompensjon på 1300 kr.

 

Som nevnt tidligere har jeg lyst til å kjøpe et ekstra batteri for kompensasjonspengene. Jeg har fra før bestilt 9-cellerbatteriet. Ville dere ta tatt 4 eller 6 cellersbatteriet?

 

Det jeg fikk opplyst på Dell-chatten var dette:

 

6-celler: ca. 1000 kr - 0,36 kg - ca. 4,7 t

4-celler: ca. 800 kr - 0,26 kg - ca. 3,7 t

 

Greit å ha muligheten til å kutte ned på vekten hvis man bare skal forflytte seg korte avstander. Men det er jo bare 100 gram forskjell mellom batteriene..

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Enig at det ikke er så lett. Jeg har med 9 cellers (kjøpt gjennom Hjemme PC ordning, så jeg vet ikke engang om jeg har LED skjerm) og tenkte egentlig at jeg skulle kjøpe meg et 4 cellers ekstra. Men da blir det nok 6 cellers istedenfor!

 

Hva slags ekstra utstyr har dere tenkt til å kjøpe med?

F.eks

USB-Hub

Høytalere

Mus

Tastatur

Lydkort

Ekstern Skjerm

Lenke til kommentar

Jeg ringte nettopp for å avbestille maskinen nå, og heller gå for en billig acer på elprice.

Jeg har leveringsdato 21.08., og produksjon ikke startet i følge ordreinfoen på nett. (Med andre ord en sterk misstanke om at det blir ytterliggere utsettelse...)

 

Da fikk jeg beskjed om at det for det første ikke var riktig at produksjonen ikke var startet. Så klaget jeg over at prisen var gått ned og at jeg ikke lenger var sikker på om jeg ville ha maskinen i det hele tatt.

 

da fikk jeg kr 1500,- i avslag.

 

Så det ble ikke avbestilling likevel... Enda i alle fall...

 

J

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått tilbud om kompensjon på 1300 kr.

 

Som nevnt tidligere har jeg lyst til å kjøpe et ekstra batteri for kompensasjonspengene. Jeg har fra før bestilt 9-cellerbatteriet. Ville dere ta tatt 4 eller 6 cellersbatteriet?

 

Det jeg fikk opplyst på Dell-chatten var dette:

 

6-celler: ca. 1000 kr  -  0,36 kg  -  ca. 4,7 t

4-celler: ca. 800 kr  -  0,26 kg  -  ca. 3,7 t

 

Greit å ha muligheten til å kutte ned på vekten hvis man bare skal forflytte seg korte avstander. Men det er jo bare 100 gram forskjell mellom batteriene..

 

:hmm:

9240308[/snapback]

 

Jeg ville helt klart gått for 6 celler, bare se hvor lite utstikk den har i forhold til 4 (som har ingenting) <->. Vektenforskjellen er imo en ikkesak.

Lenke til kommentar

Dere som nå har fått avslag pga leveringstiden, har dere fått rabatt o.l. fra før? Dvs prutet på prisen eller ekstrautstyr inkludert...

 

Jeg bestilte 23.7 og har fortsatt leveringsdato 30.8, med 'produksjon ikke startet' :roll:

Vurderer å ta en telefon til Dell nå hvis det blir utsettelse.

Lenke til kommentar
Jeg ringte nettopp for å avbestille maskinen nå, og heller gå for en billig acer på elprice.

Jeg har leveringsdato 21.08., og produksjon ikke startet i følge ordreinfoen på nett. (Med andre ord en sterk misstanke om at det blir ytterliggere utsettelse...)

 

Da fikk jeg beskjed om at det for det første ikke var riktig at produksjonen ikke var startet. Så klaget jeg over at prisen var gått ned og at jeg ikke lenger var sikker på om jeg ville ha maskinen i det hele tatt.

 

da fikk jeg kr 1500,- i avslag.

 

Så det ble ikke avbestilling likevel... Enda i alle fall...

 

J

9241881[/snapback]

 

 

Hmm. Jeg bestilte den 29.06, og fikk vite igår at min er utsatt til 28.09 senest. Har fått 1300 kr i rabatt grunnet forsinkelsen fra 14 juli til 16 august opprinnelig. Har både ringt og sendt mail, så får jeg se hva jeg gjør. Jeg vurderer sterkt om å avbestille, og heller kjøpe meg noe billig noe, og kjøpe noe bedre neste år. Får se hva Dell har å komme med. Var fornøyd med servicen i starten, men er blitt mer skeptisk nå. Skjønner ikke hvorfor jeg har havnet så langt bak i køen...

 

Får se om Dell kommer med noe mer svar imorra, på hvorfor den er forsinket og om det blir noe mer kompensasjon. For 3 mnd'er for laptop, det er for mye..

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å sette opp et likedan system som jeg har bestilt før i dag, og da måtte jeg som du sier velge samme varighet på "hardware support" for å accidental damage support. Men når jeg ser på systemkomponentlista mi står det svart på hvitt:

 

Grunnleggende garanti - 1 års XPS Premium

Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

 

3 års Accidental Damage Support - temapakke

 

 

Merkelig..  :hmm: Kanskje en feil som gjorde at jeg kunne bestille den kombinasjonen?

9233275[/snapback]

 

 

Grunnleggende garanti - 1 års XPS Premium

Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

-Engelsk support, stasjonert i Canada

 

3 års Accidental Damage Support - temapakke

-Kan håndteres av Norsk Inspiron support, genialt om du skulle miste PCen ned trappa...

Lenke til kommentar
Dere som nå har fått avslag pga leveringstiden, har dere fått rabatt o.l. fra før? Dvs prutet på prisen eller ekstrautstyr inkludert...

 

Jeg bestilte 23.7 og har fortsatt leveringsdato 30.8, med 'produksjon ikke startet'  :roll:

Vurderer å ta en telefon til Dell nå hvis det blir utsettelse.

9243792[/snapback]

 

Jeg bestilte på nett og har derfor ingen rabatt elns utenom kompensasjonen for leveringstiden.

 

Angående leveringstider så bruker Porsche ca. 3 mnd. på å levere en splitter ny Cayenne customized av kjøper.. Dell bruker 2 mnd. + på å levere en laptop med sinnsykt mye mindre customization enn en bil..

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...