Gå til innhold

Beste hosted Exchange-leverandør?


N_R

Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal sette ut mailen min til en hosted Exchange-leverandør, men dette er enn så lenge et tidlig marked, og får følelsen av at det er litt mye teip-og-ståltråd.....

 

Har sjekket et par i Norge, bl.a. www.bits.no og http://eon.no/eon/. Noe erfaring med Bits, egentlig greit men samtidig ikke så voldsomt imponert.

 

Har behov for å ha mailen min tilgjengelig på kontoret, hjemmekontor og evt på ferie med bærbar. Også kjekt med Mail for Exchange for min E65, men det er tross alt et sekundært behov.

 

 

Noen som har anbefalinger her? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E-post og kontakter.... :-) Ser at noen har Sharepoint også, det kunne faktisk vært litt praktisk - har eksterne konsulenter som kanskje kunne jobbet sammen med meg på "min" Sharepoint. Noen erfaringer/tips her?

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg satt opp en egeneid server(co-location) hos ett firma som kan levere driftsløsning på windowsplassform. Da er man sikret at man ikke deler serveren med andre, noe jeg anser som en fordel.

 

Har forøvrig ikke hørt om noen "store" i Norge som leverer Exchangeløsning. Hello.no skal visstnok levere en ok løsning for bedrifter, men har ikke testet dem selv.

 

Ser nå at eon.no er ErgoGroup - De burde kunne levere konkurransedyktige tilbud ;)

Endret av Crewer
Lenke til kommentar
..problemet er at det er bare snakk om 2-3 kontoer, så det er litt overkill både i penger og tid å sette opp en egen Exchange-løsning. For ikke å snakke om lisenskostnaden.....    :)

8778216[/snapback]

 

Hehe. Da er situasjonen ganske grei. Hør med eon.no om ett godt tilbud :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Har noen noe mer info om dette den siste tiden? Jeg er på jakt etter en tilsvarende løsning

 

Zimbra har en meget god løsning for de som ønsker en "exchange funksjonalitet". Her kan man dele mapper, kalender, kontakter og filer. I tillegg kan man benytte en meget god webklient for å lese epost (fungerer også i offline modus). Med network edition kan man også få sync med mobiltelefoner (både windows mobile og symbian), samt benytte Outlook eller andre epost klienter. (MAC, Linux etc)

 

Løsningen finnes i en gratis open source løsning ( http://zimbra.com ). Man kan også få løsningen levert som en tjeneste fra ulike hostingpartnere av Zimbra. Feks. Telsys ( http://www.telsys.no ). Her får man 1 GB lagring, mobil sync, outlook connector etc for kun 59,- pr bruker/mnd.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

(Disclaimer: Jobber i ErgoGroup)

 

ErgoGroup Exchange

Passer for kunder som ønsker komplett Microsoft Exchange 2007 funksjonalitet uten selv å måtte etablere løsningen.

 

Tjenesten leveres med:

Full Exchange funksjonalitet

Fra 250 MB til 10 GB postboksstørrelser

Full integrasjon mot SharePoint

Sikkerhetskopiering av postkassen

 

Løsingen er tilgjengelig via flere kanaler som lokal Outlook på PC,

Webleser og PDA/mobil (synkronisering).

Pris fra 99,- Pr. Mnd

 

http://saas.ergogroup.no

Endret av twiztar
Lenke til kommentar

er selv på utkikk etter hostedexchange for et par -3 kontoer. Har pr. dags dato 2 domener, men bare 1 har aktiv epost (2 kontoer). Men trenger en del plass, og dette kan jo fort bli dyrt.

 

Noen som har flere tips? Har sett litt på isphuset, men sidene deres er jo elendige ... ikke noe godt utgangspunkt for et hostingselskap.

 

Har også veldig inntrykk av gaffateip-og-ståltråd gesjeft på exchangefronten og pr. dags dato er det faktisk active24 som frister mest, selv om jeg har litt dårlig erfaring ang kundeservicen deres fra før. Samt at de er litt dyre.

Lenke til kommentar
er selv på utkikk etter hostedexchange for et par -3 kontoer. Har pr. dags dato 2 domener, men bare 1 har aktiv epost (2 kontoer). Men trenger en del plass, og dette kan jo fort bli dyrt.

 

Noen som har flere tips? Har sett litt på isphuset, men sidene deres er jo elendige ... ikke noe godt utgangspunkt for et hostingselskap.

 

Har også veldig inntrykk av gaffateip-og-ståltråd gesjeft på exchangefronten og pr. dags dato er det faktisk active24 som frister mest, selv om jeg har litt dårlig erfaring ang kundeservicen deres fra før. Samt at de er litt dyre.

 

Vil anbefale deg å ta en titt på Zimbra som ett alternativ til Exchange. Benytter dette selv, og er veldig fornøyd med funksjonaliten på denne plattformen. Her får du mer lagring, bedre funksjonalitet og en mer stabil tjeneste til under halvparten av prisen. Det er også norske leverandører som tilbyr denne løsningen. Se http://www.zimbra.com . Så også en bra blog om denne her: http://www.bekkelund.net/blogg/2008/03/13/zimbra/

 

Selv om plattformen er basert på Linux, har den full støtte for Outlook (med deling av mapper, kontakter og kalender). Har også støtte for Windows Mobile, Symbian, iPhone, Blackberry på mobilbiten.

 

Bruker selv kun webinterfacet som er like raskt og enkelt som å jobbe i Outlook. Kan til og med lese mail "off line" i webleseren.

Endret av vpbx
Lenke til kommentar
Har også veldig inntrykk av gaffateip-og-ståltråd gesjeft på exchangefronten og pr. dags dato er det faktisk active24 som frister mest, selv om jeg har litt dårlig erfaring ang kundeservicen deres fra før. Samt at de er litt dyre.

Active24 har vell om ikke annet holdt på med det en stund, selv om prisene deres nok er litt stive.

Lenke til kommentar

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiii

Jeg skal ikke ha zimbra eller annet opensource tull. Jeg skal ha hosted exchange! Myggspray finnes... men nå trenger jeg snart en antilinuxspray! Vet ikke hvor mange andre som har vært på meg å fortalt om det supregratissystemet som fungerer på samme måte som exchage gjør. Hadde det funtes en bsd-service som hadde vært 100% exchangekompitabel, så hadde jeg vært interessert.

 

 

Anyway. Har sendt en mail til active24 for å høre på tilbud. Skal ha 3-5GB samt flytte 2 domener (ikke webhotell)

Lenke til kommentar
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiii

Jeg skal ikke ha zimbra eller annet opensource tull. Jeg skal ha hosted exchange! Myggspray finnes... men nå trenger jeg snart en antilinuxspray! Vet ikke hvor mange andre som har vært på meg å fortalt om det supregratissystemet som fungerer på samme måte som exchage gjør. Hadde det funtes en bsd-service som hadde vært 100% exchangekompitabel, så hadde jeg vært interessert.

 

 

Anyway. Har sendt en mail til active24 for å høre på tilbud. Skal ha 3-5GB samt flytte 2 domener (ikke webhotell)

Problemet med disse løsningene, uavhengig av platform (det finne lekre mailservere som gir "Exchange-funksjonalitet" også til Windows) er at de gjerne benytter seg av et skall over IMAP for å emulere Exchange. Outlooks IMAP-støtte er så bedreten at selv om prinsippet er smart så feiler det på klientsiden. Jeg har revet av meg betydelige mengder hår på å forsøke å drifte en slik løsning og det nytter rett og slett ikke. Det blir for ustabilt på klientsiden.

 

Serverløsningene er nok veldig smarte, men det nytter lite så lenge man krever å bruke en klient som ikke fungerer godt nok mot IMAP.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...