Gå til innhold

Halo historien - Bør man ha spilt 1 og 2 før 3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Uten historien i Halo blir det for meg litt meningløst å spille gjennom singleplayerdelen, mener nå jeg. Men det er nok mange som kun kjøper halo 3 for å spiller over Live, så der er ikke noe galt i det. Har du harddisk på X360'en din finnes det ikke noe grunn å ikke kjøpe halo 1 og 2 for en billig penge, så kan du jo teste om du liker serien eller ikke først...

Lenke til kommentar
Har du harddisk på X360'en din finnes det ikke noe grunn å ikke kjøpe  halo 1 og 2 for en billig penge, så kan du jo teste om du liker serien eller ikke først...

8770988[/snapback]

 

Jepp, det jeg tenker på. Hvor billig får man det i disse dager?

8771024[/snapback]

 

99-200 kr har jeg sett halo2 og halo 1 koster :p

Lenke til kommentar
Har du harddisk på X360'en din finnes det ikke noe grunn å ikke kjøpe  halo 1 og 2 for en billig penge, så kan du jo teste om du liker serien eller ikke først...

8770988[/snapback]

 

Jepp, det jeg tenker på. Hvor billig får man det i disse dager?

8771024[/snapback]

 

99-200 kr har jeg sett halo2 og halo 1 koster :p

8771035[/snapback]

 

Halo 1 og 2 er det til xbox 360? eller xbox?

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen nettbutikkker som selger disse? har planer om å skaffe meg disse før jeg kjøper nr3

8772763[/snapback]

 

 

Kjøp Halo 1 her 120kr. brukt. Sjekk ut elkjøp, lefdal, ebgames etc. De kan ha Halo 2. Har sett Halo 2 på elkjøp til både 99 og 199kr. Enkelte plasser kan det være vanskelig å få tak i Halo 2.

Endret av dill-hole2
Lenke til kommentar

Vet ikke. Prøver eller sliter meg gjennom Halo 2 nå. Storyen er ikke så veldig bra, grafikken er heller ikke så veldig bra, musikken kan være irriterende. Halo 2 er kulere/tøffere enn Halo 1, men jeg synes Halo 1 er morsommere enn Halo 2. Har nettopp spilt meg gjennom Half life 2 på xbox1. HL2 var mye bedre enn Halo. Gleder meg mer til "The Orange Box" kommer ut. enn til Halo 3 kommer. Men det min mening.

Lenke til kommentar
Har du harddisk på X360'en din finnes det ikke noe grunn å ikke kjøpe  halo 1 og 2 for en billig penge, så kan du jo teste om du liker serien eller ikke først...

8770988[/snapback]

 

Jepp, det jeg tenker på. Hvor billig får man det i disse dager?

8771024[/snapback]

 

99-200 kr har jeg sett halo2 og halo 1 koster :p

8771035[/snapback]

 

Halo 1 og 2 er det til xbox 360? eller xbox?

8771040[/snapback]

 

Halo 1 og Halo 2 er xbox... men som en annen sa, det går fint an å spille det på 360 som jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Hvis en ikke gidder å spille Halo Combat Evolved, kan man alltids lese den (Halo: The Flood)

 

Skal du få med deg hele Halo-sagaen, nytter det ikke å spille Halo. Man får et komplett innblikk ved å gjøre følgende i kronologisk rekkefølge:

 

(MAJOR SPOILERWARN ::: GIR ET KORTFATTET INNBLIKK I HELE HALO-HISTORIEN)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1.

Halo : The Fall of Reach - BOK

Boken går ut på hvordan en unge som het John ble om til SPARTAN-117 Master Chief (MC heretter). Boken avslutter hvor Halo Combat Evolved begynner.

 

2.

Halo: Combat Evolved - SPILL

UNSC finner en ring-lignende verden som heter Halo og The Pillar of Autumn kræsjlander på planeten. MC finner ut hva Halo gjør og The Covenant finner også Halo men misforstår planetens egentlige funksjon og setter alt liv i universet i fare..

 

3.

Halo: The Flood - BOK

Boka er Halo Combat Evolved i skriftlig form men tar også for seg de andre "marines" som befinner seg på Halo og hva de gjør på planeten parallelt med MC og spillet. Boken følger også The Covenant (nærmere sagt en Grunt og en Elite) og deres handlinger på Halo, også parallelt med MC og spillet..

 

4.

Halo: The First Strike - BOK

The Covenant finner jordas fort i de ytterste koloniene, Reach, og ødelegger planeten. De resterende SPARTAN-II prøver å forsvare Reach men klarer å flykte i tide. Til syvende og sist så skjer hva UNSC fryktet mest: The Covenant har jordas koordinasjon..

 

5.

Halo 2 - SPILL

Spillet begynner med at du bekjemper The Covenant på jorden. Deretter finner MC en ny Halo-ring. Den blir nesten aktivert og alle Halo ringene blir satt på standby for å bli aktivert i The Ark (mest sann. den svære greia man så i første Halo 3 video.)

 

6.

Halo: Ghosts of Onyx - BOK

Boka er en sidehistorie til Halo 2 og går parallelt med Halo 2 spillet. Her får man møte SPARTAN-III og boka røper mye om The Forerunners som kommer til å spille en viktig rolle i Halo 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...