Gå til innhold

Anbefaling av nytt hovedkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akurat fått tilbakemld om at min RMA av mitt EVGA kort gikk iorden og eg pengene er påvei til min konto.

Men penger er som sagt et veldig dårlig hovedkort.

 

Så det eg ønsker er tips om et bra hovedkort som gjerne er billigere enn det eg fekk tilbake for kortet mitt (2188,-)

 

Hovedprioritet er:

 

Gode overklokkingsegenskaper

Mange Sataporter

Ps/2 (har lest at P35 ikkje har dette. gjelder dette alle kort eller bare noken?)

Pris

 

Er det noken som har oversikt over overklokkingsegenskapene til P35.

Og om dette er et chipsett å satse.

Eller bør eg gå for eit av dei eldre chipsetta(965, 975, 680i)?

Er veldig usikker på kva eg skal velge, og om eg tør å prøve meg på Nvdia igjen.

Endret av TonyMontana
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Annbefaller AM2+ hovedkort..

 

Men ettersom du er hardbarska Intel fan, så er P35 ikke noe dårlig valg, finnes mange bra leverandører med sin tolkning av P35, du må leite litt, finne det som dekker ditt behov.

 

Personlig liker jeg MSI hovedkort.

8763895[/snapback]

 

Med tanke på at det er kun hovedkort eg manglar, så ville det vore lite lurt å kjøpt AM2+.

 

Vil absolutt ikkje kalle meg sjølv hardbarka Intelfan då eg før eg kjøpte denne riggen hadde hatt AMD i 6-7 år elns.

 

Har kika på P35, men lurer på korleis dette kortet yter under klokking og om det finst kort som fortsatt ps/2. Eller om eg berre skal droppe ps2 og kjøpe ny mus og tastatur i samme slengen.

Lenke til kommentar

Stupid me. Har selvfølgelig ikkje tenkt på overganger.

Men då er det ikkje noko problem.

 

Men tilbake til hovedtema.

Er det noken som har P35, og som kan kome med tilbakemelding om korleis dette chipsetter yter og fungerer.

 

Eller bør eg satse på ein av dei eldre chipsetta?

Er i tvende sinn og har tenkt å bruke helga på å få bestemt meg.

 

Informasjon om resten av hardwaren min er å finne på profilen min.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å kjøpe dette kortet : https://prisguiden.no/product.php?productId=71565

 

Det skal være ett bra kort. Har jeg hørt i hvertfall. :hmm:

8764630[/snapback]

 

Det er faktisk det kortet eg også har kika på.

Syns den heatpipen ser veldig bra ut.

Har du noken linker til uttalelser/tester på dette kortet?

 

Edit:

Ser utfrå denne linken at Gigabytekortet ser ut til å ha Ps/2.

Endret av TonyMontana
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å kjøpe dette kortet : https://prisguiden.no/product.php?productId=71565

 

Det skal være ett bra kort. Har jeg hørt i hvertfall. :hmm:

8764630[/snapback]

 

Det er faktisk det kortet eg også har kika på.

Syns den heatpipen ser veldig bra ut.

Har du noken linker til uttalelser/tester på dette kortet?

 

Edit:

Ser utfrå denne linken at Gigabytekortet ser ut til å ha Ps/2.

8764728[/snapback]

 

 

Fant denne http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=2118&page=6

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å kjøpe dette kortet : https://prisguiden.no/product.php?productId=71565

 

Det skal være ett bra kort. Har jeg hørt i hvertfall. :hmm:

8764630[/snapback]

 

Det er faktisk det kortet eg også har kika på.

Syns den heatpipen ser veldig bra ut.

Har du noken linker til uttalelser/tester på dette kortet?

 

Edit:

Ser utfrå denne linken at Gigabytekortet ser ut til å ha Ps/2.

8764728[/snapback]

 

 

Fant denne http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=2118&page=6

8765039[/snapback]

 

Genialt.

Den testen der gjor meg berre enda meir interessert.

Viss eg ikkje får andre impulsar iløpetg av helga blir det nok dette eg kjøper.

 

Edit:

 

Fann en test til viss noken er interessert.

Endret av TonyMontana
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

P35 er blitt et merkelig mellomstadium i påvente av kommende X38.

Noen P35 kort mangler ps/2 til mus men har beholdt ps/2 til tastatur, mens andre har fjernet begge.

Langt fra alle P35 kort støter DDR3, og ytelsene er idag omtrent like som ved P965.

Det finnes også P965 kort som støtter kommende prosessorer, så pr. idag er det ingen grunn til å bytte.

P35 støtter heller ikke sli.

Når du nå allikevel skal ha et nytt HK, så er ikke P35 verre enn p965 heller, så det er vel greit å gå for det.

Litt smak og behag hva du går for.

Generelt synes jeg gigabyte har hatt best utvalg av kontakter, bl.a med begge ps/2 portene.

Msi har skåret generelt bra på ytelsestester, og Asus har generelt ganske bra plasseringer på kortet samt at det er lett å få oversikten.

Ser selv på dette kortet, fra Asus:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334979&view=detailed

 

For min egen del så kunne jeg tenkt samme kort uten trådløst nettverk og med kun ett skjermkortspor, men uansett så ser det bra ut og har fått gode karakterer i tester.

Lenke til kommentar

Er fullt klar over det du sei, men med tanke på at DDR3 ikkje vil bli prisgunstig og ha topp ytelse på ei stund enda, og i tillegg at eg akurat har kjøpt meg 2Gb med DDR2, kjem eg til å gå for ei plattform som køyrer DDR2.

 

Det Asuskortet såg ikkje så dumt ut, men det støttar kun DDR3 og blir derfor uaktuelt for meg.

MSI er ein produsent eg ikkje han sansen for, sjølvom mesteparten av uviljen kjem pga eit KT-400-kort eg kjøpte for 6 år sida.

 

Utifrå dei 2 testane eg har klart å finne scorar P35 litt høgare enn 965 og er i tillegg eit nyare chipset.

 

I tillegg er det eit plus at eg beheld ps/2, då eg ikkje veit nøyaktig når eg investerer i ny mus og tastatur.

 

Har aldri hatt Gigabyte, men har forstått det slik at det har har klokka bra på andre chipset.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det asus kortet kjører da DDR2, så det skulle ikke være noe problem?

vil du beholde ps/2 kontaktene så er vel gigabyte noe, asus har ikke ps/2 kontakt til mus på p35 kortene.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har akurat fått tilbakemld om at min RMA av mitt EVGA kort gikk iorden og eg pengene er påvei til min konto.

Men penger er som sagt et veldig dårlig hovedkort.

 

Så det eg ønsker er tips om et bra hovedkort som gjerne er billigere enn det eg fekk tilbake for kortet mitt (2188,-)

 

Hovedprioritet er:

 

Gode overklokkingsegenskaper

Mange Sataporter

Ps/2 (har lest at P35 ikkje har dette. gjelder dette alle kort eller bare noken?)

Pris

 

Er det noken som har oversikt over overklokkingsegenskapene til P35.

Og om dette er et chipsett å satse.

Eller bør eg gå for eit av dei eldre chipsetta(965, 975, 680i)?

Er veldig usikker på kva eg skal velge, og om eg tør å prøve meg på Nvdia igjen.

8759083[/snapback]

 

P35 er sikkert fint. Men det er tross alt et chipsett som kommer inneklemt og er et overgangskort til ny teknologi som fører med DDR3 bl.a. Dessuten er det såpass nytt at produsentene ikke har kunne kommet med flere revisjoner ennå. På en annen side er P35 melkingen av P965 chipsettet som kan vise seg å bli svært bra og solid. Noe varmt virker det dog.

 

Var jeg deg, ville jeg enten ha satset på et av de andre "eldre" brikkesettene. P965 eller i680/650 hovedkort. Eller rett og slett ventet litt til høsten og få med seg et X38 hovedkort. Men det blir kanskje litt lenge å vente?

Lenke til kommentar
Det asus kortet kjører da DDR2, så det skulle ikke være noe problem?

vil du beholde ps/2 kontaktene så er vel gigabyte noe, asus har ikke ps/2 kontakt til mus på p35 kortene.

8769483[/snapback]

 

Såg det i ettertid, men viss du studerer den linken du postet fra Komplett ser du at dei skriv at dette er eit DDR3-kort ein plass og DDR2 ein annan plass.

Så eg dobbelsjekka med asus si heimeside og der stod det DDR2.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har akurat fått tilbakemld om at min RMA av mitt EVGA kort gikk iorden og eg pengene er påvei til min konto.

Men penger er som sagt et veldig dårlig hovedkort.

 

Så det eg ønsker er tips om et bra hovedkort som gjerne er billigere enn det eg fekk tilbake for kortet mitt (2188,-)

 

Hovedprioritet er:

 

Gode overklokkingsegenskaper

Mange Sataporter

Ps/2 (har lest at P35 ikkje har dette. gjelder dette alle kort eller bare noken?)

Pris

 

Er det noken som har oversikt over overklokkingsegenskapene til P35.

Og om dette er et chipsett å satse.

Eller bør eg gå for eit av dei eldre chipsetta(965, 975, 680i)?

Er veldig usikker på kva eg skal velge, og om eg tør å prøve meg på Nvdia igjen.

8759083[/snapback]

 

P35 er sikkert fint. Men det er tross alt et chipsett som kommer inneklemt og er et overgangskort til ny teknologi som fører med DDR3 bl.a. Dessuten er det såpass nytt at produsentene ikke har kunne kommet med flere revisjoner ennå. På en annen side er P35 melkingen av P965 chipsettet som kan vise seg å bli svært bra og solid. Noe varmt virker det dog.

 

Var jeg deg, ville jeg enten ha satset på et av de andre "eldre" brikkesettene. P965 eller i680/650 hovedkort. Eller rett og slett ventet litt til høsten og få med seg et X38 hovedkort. Men det blir kanskje litt lenge å vente?

8769756[/snapback]

 

Er fullt klar over at dette chipsettet kan er ein overgongsmodell og kan bli fasa ut tidlig i tillegg til at det er stor sjans for at Intel ikkje kjem til å legge for mykje energi i det.

Problemet er at eg ikkje orker å bruker penger på DDR3 så tidlig, prisane er no svinhøge og frekvensane imponerar ikkje meg.

Eg syns kjøleløysinga verka veldig spennande.

 

For å presisere, det er heilt uaktuelt å vente til hausten, har vore uten den kjære pcen min altfor lenge allereide.

 

Vil det foresten kome X38 med støtte for DDR3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...