Gå til innhold

Six pack, hvordan få?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På brødskiva?

Smør, med protein tillskudd elns(de reklamerer for helse gode smør på tv)

Agurk og salatblader

 

Gjør susen, for i deg det du trenger, kansje variere med en banan istedet for brødskiver.

Vis du ikke spiser mye for og tape vekt, så er du direkte dum. Spis lite, og heller flere ganger per dag, enn å spise 6-12skiver til frokost, lunsj osv.

Kroppen trenger mat for og bygge muskler, vis du spiser lite og drikker lite vann, vil kroppen bli slakk og du vil orke mindre.

 

Spis til faste tider,spiser du i utider, vil kroppen ta inn mye mat for den vet ikke når den får mat igjen, slik blir du fet av.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på magemusklene som med andre muskelgrupper. De trenger jo hvile de også, så det å ta 150 situps hver dag gir de ikke akkurat tid til å restituere seg. Jeg trener magemusklene annen hver dag og da bytter jeg på side og midtre muskler. Kjører også 3x 15-20 reps med motstand. (nedtrekk med tau, holder vekt under situps osv). Har også lest at benhev ikke er den beste måten å trene magemuskler på hvis man ikke gjør en crunch på toppen siden kun heving av bein bruker omtrent bare hoftesvingerne (eller hva de nå kalles). Er nok en del teorier om dette, men er dette opplegget jeg kjører i tillegg til kondistrening for å få fram sixpacken.

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

strat på et sudio f. eks NIMI , der går jeg å trener 1 , 2 , 3 timer 3 ganger i uka eller 4. men det er ikke bare trening som du må ha, du må få deg et godt kosthold jeg driver med det nå. og det er lurt å kjøpe noe bar med proteiner etter treing hjelper bra ass på meg.

 

hvis du skal ta 150 situps syns det det blir dum, bedre ta å ta 40 og så legger du en 5kgs det blir jo ligge bra som at ta 150 situps . hvis du orker bare å trene 1 time må den var efektiv hvis ikke er det bare bort kasta .

 

du får ha lykke til med å få 6s-pack å ikke glem de andre musklene ser teit ut hvis ikke har noen sterke armer når du har fått 6s-pack :p

Lenke til kommentar
Jeg tenker på magemusklene som med andre muskelgrupper. De trenger jo hvile de også, så det å ta 150 situps hver dag gir de ikke akkurat tid til å restituere seg. Jeg trener magemusklene annen hver dag og da bytter jeg på side og midtre muskler. Kjører også 3x 15-20 reps med motstand. (nedtrekk med tau, holder vekt under situps osv). Har også lest at benhev ikke er den beste måten å trene magemuskler på hvis man ikke gjør en crunch på toppen siden kun heving av bein bruker omtrent bare hoftesvingerne (eller hva de nå kalles). Er nok en del teorier om dette, men er dette opplegget jeg kjører i tillegg til kondistrening for å få fram sixpacken.

8823872[/snapback]

 

Det tar ikke lengre tid for magen å restituere seg hvis man tar 150rm, kontra 10rm.

Dessuten er det med magen som med alle andre muskler - for å stimulere til optimal muskelvekst kan man ikke ta 150 repitisjoner. Få repitisjoner, høy belastning.

Tar dere 150 reps i benken, eller bicepscurl for eksempel?

Endret av Mikkelmikkel
Lenke til kommentar
Jeg tenker på magemusklene som med andre muskelgrupper. De trenger jo hvile de også, så det å ta 150 situps hver dag gir de ikke akkurat tid til å restituere seg. Jeg trener magemusklene annen hver dag og da bytter jeg på side og midtre muskler. Kjører også 3x 15-20 reps med motstand. (nedtrekk med tau, holder vekt under situps osv). Har også lest at benhev ikke er den beste måten å trene magemuskler på hvis man ikke gjør en crunch på toppen siden kun heving av bein bruker omtrent bare hoftesvingerne (eller hva de nå kalles). Er nok en del teorier om dette, men er dette opplegget jeg kjører i tillegg til kondistrening for å få fram sixpacken.

8823872[/snapback]

 

Det tar ikke lengre tid for magen å restituere seg hvis man tar 150rm, kontra 10rm.

Dessuten er det med magen som med alle andre muskler - for å stimulere til optimal muskelvekst kan man ikke ta 150 repitisjoner. Få repitisjoner, høy belastning.

Tar dere 150 reps i benken, eller bicepscurl for eksempel?

8824618[/snapback]

 

Er det jeg mente. Er jo veldig logisk hvis man bare tenker seg litt om. Jeg har alltid en dag mellom magetreningen og det funker veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det tar ikke lengre tid for magen å restituere seg hvis man tar 150rm, kontra 10rm.

Dessuten er det med magen som med alle andre muskler - for å stimulere til optimal muskelvekst kan man ikke ta 150 repitisjoner. Få repitisjoner, høy belastning.

Tar dere 150 reps i benken, eller bicepscurl for eksempel?

8824618[/snapback]

 

Det er jo et kjent faktum at et høyt antall repetisjoner bygger volum, men det finnes selvsagt grenser. Selv er jeg av den oppfatning at man skal variere magetreningen. Kjør gjerne et par økter med høyt antall reps fordelt utover noen sett, kombinert med andre dager der man kjører med vekter og kanskje litt crunches med kabel osv.

Lenke til kommentar

Kommer vel ann på om man vil ha muskler på siden eller ikke, men man blir breiere ja :-)

 

<a href="http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?MainMuscle=Abdominals">Cable Crunch</a>

 

<a href="http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?Real_New=%3C%3D+7&start=10&Name=&MainMuscle=Abdominals&Equip=&Isolation=&order=Name">Dumbell side bend og Decline Crunch</a>

 

Par av øvelsene jeg kjører med vekter. Tar utrolig bra hvis utført riktig. Sjekk også ut <a href="http://www.bodybuilding.com/fun/superabs.htm">Superabs siden på bodybuilding.com</a>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...