Gå til innhold

Den store tegnspråktråden.


V_B

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, demonizer er ikke døv,men det vet ikke læreren:) før han sjekker denne tråden da. Var for enkelhets skyld.

 

Demonizer, nå har jeg funnet ut at avataren din er det Amerikanse tegnet for "interpret" eller "å tolke"

9580218[/snapback]

 

Tusen takk :)

 

Demonizer kan en god del, men han kan IKKE uttale seg for døve.

 

Spesielt der miljøet han er med i, de døve derfra anser jeg ikke 100% døve. I øyne mine er de mer "tunghørt".

9581419[/snapback]

 

Jeg prøver på ingen måte å uttale meg for de døve.

Jeg bare sier hva min oppfatning er.

 

X-en min er 100% døv, og mange andre er også det.

Det er flere tunghørte her også, det er et blandet miljø.

Lenke til kommentar

Jeg beskylder deg ikke, jeg reagerer bare at Pimle skriver og noterer at det er en døv som uttale seg når du uttaler deg ;) Det er ikke riktig.

 

Så til oss, ang miljøet. Tunghørte eller døve, de er i en samme gruppe men.. Hvordan skal jeg forklare det, hmm.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Jeg beskylder deg ikke, jeg reagerer bare at Pimle skriver og noterer at det er en døv som uttale seg når du uttaler deg ;) Det er ikke riktig.

 

Så til oss, ang miljøet. Tunghørte eller døve, de er i en samme gruppe men.. Hvordan skal jeg forklare det, hmm.

9585167[/snapback]

 

Da mistolket jeg deg, beklager. :)

 

Vet ikke hvordan du skal forklare det jeg.

Flesteparten er tunghørte kanskje?

Lenke til kommentar
Jeg beskylder deg ikke, jeg reagerer bare at Pimle skriver og noterer at det er en døv som uttale seg når du uttaler deg ;) Det er ikke riktig.

 

Vel, dette er en oppgave der vi har en halv side å forklare oss på, så å skrive at " en hørende person som er sammen med en døv og aktiv i et tegnspråkbrukende miljø, som jeg har diksutert med på et forum, sa at:" blir litt voldsomt.

 

Vi skal også, som tegnspråkstudenter en måned ut i studiet, legge dette frem på tegnspråk, og den samme setningen kan bli VELDIG vanskelig å tegne så folk oppfatter den :cry:

 

Og det er jo ikke slik at vi fremstiller hans svar som fasit, men som en av flere kilder som underbygger det faktum at teorien vår om at "alle døve tar lettere kontakt med tegnspråkbrukere" er mer persons-og situasjonsbetinget enn vi trodde.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Ser du bruker munnen veldig lite, men alikevel, kommer godt frem at det er om årstidene :)

Syntes det ble veldig bra jeg.

 

Nå har jeg ikke sett videoklippet, men i tegnspråkpoesi skal man ikke bruke munnen til å forme ord, i det hele tatt. Men om du mener sånn som bølgebrus med munnen eller noe sånt, så skjønner jeg;)

Lenke til kommentar
Ser du bruker munnen veldig lite, men alikevel, kommer godt frem at det er om årstidene :)

Syntes det ble veldig bra jeg.

 

Nå har jeg ikke sett videoklippet, men i tegnspråkpoesi skal man ikke bruke munnen til å forme ord, i det hele tatt. Men om du mener sånn som bølgebrus med munnen eller noe sånt, så skjønner jeg;)

 

Tenkte på 'onomatopoetikon' ja.

 

"Psssssh" osv. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lærte navnet mitt og tegnspråk alfabetet på leirskolen, var en gutt fra en annen skole og han var døv. Så når jeg kom hjem å så på tv satt jeg og oversatte jeg ordene fra tv til tegnsprøk hvis dere skjønner :p Jeg satt med håna og stavet ordene med tegnspråk, det var vel sånn jeg lærte meg det ganske godt, men det ble utrolig irriterende, gjorde det til og med når jeg snakka med personer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...