Gå til innhold

Diskusjon rundt unødvendige regler i enkelte posts


Anbefalte innlegg

Hepp.

 

Ikke skriv i affeksjon er det noe som heter, for da kommer det ut ting du ikke mener. Nå har jeg rusle femten ganger rundt kvartalet og ennå ikke kjølt med ned. Men here goes:

 

Babethreaden er nå sperret

 

Og det er vel på grunn av meg vs moderatorene tenker jeg. Men ok, det er jo ikke første gang jeg går i kamp med dere....

 

Jeg ser helt klart at vi må ha moderatorer på forumet, men dog syns jeg det innføres regler i huet og ræva. Tråder som er godt i gang og har lang fartstid skal plutselig få begrensninger og regler. "ikke skift hest midt i elva" lyder et amerikansk ordtak, et annet er "ikke endre et vinnende lag". En av de mest populære trådene gjennom historien til forumet er uten tvil dametrådene, kun slått av spamposten SO tenker jeg. Hvorfor skal man da plutselig prøve å forandre på disse?

 

Her er morsomme regler som for meg er like fornuftig som et rasshøl under venstre brystvorte:

 

14 tegns regelen: jada. Sett begrensninger i hva folk skal kunne skrive og drep kretiviteten og det spontane i at folk enkelt kan svare på poster....

 

Men for å ta de to jeg reagerer på i babethreaden:

1. Ikke prat damer i babethreaden:

 

Plutselig var det forbudt å diskutere damer der nå? WTF? Hvor skal vi diskutere damer da? Dette har da ikke vært et problem før? Hvorfor skal det plutselig være det nå?

 

 

2. Ikke post store bilder i babethreaden.

 

Igjen er dette ikke et problem før og heller ikke er det nå. Men fordi en eller annen sopp sitter på 800 x 600 skal vi andre da lide for det?

 

Her er bildet som var utgangspunktet til min reaksjon:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
user posted image

 

Kan noen med sine fulle 5 forklare meg hva som er så jævlig stort med dette?

Folk poster ikke bilder på 123141 x 134134 i babethreaden.

 

 

 

 

Det jeg vil ende mitt innlegg med er:

 

Kjære moderatorer.

 

Brukerne på forumet har ofte sunn fornuft. La oss få poste våre poster uten at dere skal diktere størrelse,innhold, form og farge. Forumet må ha litt takhøyde i enkelte tråder slik at vi kan utfolde oss og ha det gøy. Et forum med så mange grenser som det er her mister litt av sjarmen sin.

 

La nå tråder som har fungert siden den gang dagens moderatorer ikke engang visste om dette forumet, få leve slik de alltid har gjort. La oss få diskutere damer i babethreaden, la oss få poste bilder. Ting går seg til uten at dere må stikke deres ekle fingre borti saker og ting.

 

Dette er et forum for folk som garantert sitter på mer en 800 x 600 i oppløsning og analoge modem på 56 k. Og om 1 person skulle sitte på dette, må da vi andre 49 999 brukere lide for han?

 

Så bruk fornuften og ikke innføre lover og regler bare for å innføre de. Det blir rett og slett for dumt. For slik dere legger opp rettningslinjene nå er det liten tvil om hvilken brukermasse dere ønsker dere...(de under 12 år)....

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et forum for folk som garantert sitter på mer en 800 x 600 i oppløsning og analoge modem på 56 k. Og om 1 person skulle sitte på dette, må da vi andre 49 999 brukere lide for han?

Skjerm: 1920x1200

Internettlinje: 20Mbit

 

...og likevel irriterer det meg når noen absolutt skal gnøkke til forumet med alt for brede bilder. Koster ikke så mye å lage en lenke til det aktuelle bildet.

 

For øvrig er det totalt unødvendig og provoserende å bryte reglene og undergrave en moderators 'autoritet' når det eneste vedkommende gjør er å håndheve reglene på forumet, på pur f - bare for å gjøre det. Det burde ha skjedd i omvendt rekkefølge, denne tråden burde ha kommet før noe som helst av det andre som er blitt ytret i selve tråden.

 

 

Til slutt vil jeg si det er ironisk at 3-4 brukere kommenterer modereringa, i tråden (ja, dette bryter med retningslinjene og er OT), når deres kommentar til modereringa er at moderatorer ødelegger tråden med OT.

Lenke til kommentar
Til slutt vil jeg si det er ironisk at 3-4 brukere kommenterer modereringa, i tråden (ja, dette bryter med retningslinjene og er OT), når deres kommentar til modereringa er at moderatorer ødelegger tråden med OT.

8743060[/snapback]

Så hold deg til saken selv.

 

Jeg vet ikke hva som foregår i hodet til moderatorer, men jeg vet at autoritet ikke alltid er i de beste hender.

For det første kan man skjule store bilder i spoilers, for det andre er det idioti å stenge en tråd fordi 2-3 personer bryter reglene. Sperr heller de brukerne ute i stedet for å innføre kollektiv "straff".

 

Det er da for svarte ingen stor jobb å scrolle forbi et stort bilde. PAGE DOWN eller bruk stanga i scrollebaren DER --------------------------> (Helt til høyre).

Lenke til kommentar

Eg er ikkje den som postar stort i BT, men er det så vanskeleg å legge store bilete i skjult-tag?

 

Sjølv har eg 1280x1024 oppløysing og irriterer meg til stadighet over bilete som tuller med proporsjonane i tråden. Eg har meir enn nok med å scrolle vertikalt når det skal åpnast 50 bilete samtidig om eg ikkje skal måtte byrje horisontalt samtidig.

 

Det går fort å scrolle forbi eit bilete ja, men det går like kjapt å putte det i ein skjult-tag. På den måten vil kun den som posta bilete bruke litt meir tid i staden for at alle som skal innom tråden må gjere det. :)

Lenke til kommentar

@Mr.Berg veldig diplomatisk innlegg må jeg si.

 

Så lenge pixlene består av damer så ser jeg ikke hele problemet med og scrolle.

 

Forøvrig er ikke en eneste moderator aktiv å poste bilder i tråden, dermed ser jeg heller ikke hvilken rett de har til og diktere hva som postes. Gi de aktive litt spillerom, er alt jeg ber om.

Lenke til kommentar
Eg er ikkje den som postar stort i BT, men er det så vanskeleg å legge store bilete i skjult-tag?

 

Kan dere lære dere å resize bildene før dere legger de ut? Dette gjelder spesielt de av dere som legger ut bilder i spoiler-tags! Konsekvensene blir slettede innlegg og til syvende og sist stengt tråd!

Litt paradoks, kanskje? :ermm:

 

Redigert: Fikset quote.. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Eg er ikkje den som postar stort i BT, men er det så vanskeleg å legge store bilete i skjult-tag?

Kan dere lære dere å resize bildene før dere legger de ut? Dette gjelder spesielt de av dere som legger ut bilder i spoiler-tags! Konsekvensene blir slettede innlegg og til syvende og sist stengt tråd!

Litt paradoks, kanskje? :ermm:

8744802[/snapback]

Nei, tolket jeg det riktig er det at når et bilde ligger i sin helhetlige størrelse i tråden tar det litt tid å laste dette bildet. Når det ligger veldig, veldig mange bilder i sin helhetlige størrelse tar det evigheter å laste tråden - selv med linje på flere mbit/s. Å legge bildene i skjul-tag o.l. endrer ikke dette problemet; bildene lastes fortsatt, men vises bare ikke.

 

Istedet forstår jeg det slik at moderatorne ønsker at bilder skal legges som thumbnails, altså små forhåndvisninger man kan klikke på. Lastetiden blir mange ganger raskere og hele tråden blir mer oversiktlig.

 

(Prøver ikke ta parti her, men var bare slik jeg forsto uttalelsen)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Forøvrig er ikke en eneste moderator aktiv å poste bilder i tråden, dermed ser jeg heller ikke hvilken rett de har til og diktere hva som postes. Gi de aktive litt spillerom, er alt jeg ber om.

8744634[/snapback]

Om me skulle være aktive i samtlige trådar som vart moderert hadde det blitt eit stusseleg forum.

Eg er klar over at dei mest ihuga brukarane sikkert har meir enn stor nok skjerm og internettlinje til at det ikkje er noko problem, men me må likevel tenke på dei som ikkje har det. Forumet er tross alt åpent for alle.

Lenke til kommentar

Skjønner søren ikke problemet med hverken "store" bilder eller å diskutere babes i en babethread. Når dere har først laget en hel kategori som heter Off-topic, laget en OT-bar også akseptert det faktum at det er en babethread der hvor det postes bilder av damer så må dere søren meg godta at bildene der ikke bare er thumbnails, og at det fra tid til annen kan bli en liten diskusjon på dette diskusjonsforumet.

Lenke til kommentar
Eg er ikkje den som postar stort i BT, men er det så vanskeleg å legge store bilete i skjult-tag?

Kan dere lære dere å resize bildene før dere legger de ut? Dette gjelder spesielt de av dere som legger ut bilder i spoiler-tags! Konsekvensene blir slettede innlegg og til syvende og sist stengt tråd!

Litt paradoks, kanskje? :ermm:

8744802[/snapback]

Når det ligger veldig, veldig mange bilder i sin helhetlige størrelse tar det evigheter å laste tråden - selv med linje på flere mbit/s. Å legge bildene i skjul-tag o.l. endrer ikke dette problemet; bildene lastes fortsatt, men vises bare ikke.

 

8745660[/snapback]

Hmm.. Så hvorfor lastes ikke bildene før jeg åpner spoilertaggen da?

Hele tråden lastes, så trykker jeg på en spoilertag, og DA laster den bildene inne i spoilertaggen. Så jo, det hjelper da fint å legge dem under der ;)

 

Opera 7.21, btw. <3

Lenke til kommentar
Skjønner søren ikke problemet med hverken "store" bilder eller å diskutere babes i en babethread. Når dere har først laget en hel kategori som heter Off-topic, laget en OT-bar også akseptert det faktum at det er en babethread der hvor det postes bilder av damer så må dere søren meg godta at bildene der ikke bare er thumbnails, og at det fra tid til annen kan bli en liten diskusjon på dette diskusjonsforumet.

8746209[/snapback]

Jeg er ikke uenig i det, personlig. Men det er for enkelt å si at "dere må godta". Reglene slik de er utformet er i stor grad basert på tilbakespill fra brukere. Mange av dere sier dere vil se damer i posten, ikke prating. Derfor er reglene blitt sånn. Hvis det viser seg at flertallet av de aktive brukerne ønsker å kunne prate om damene også, er det ingenting hverken i retningslinjene eller interne føringer som sier at det ikke kan være sånn.

 

Edit: Da får vi heller se om vi skal endre på det. Det er formålet med denne tråden. Ja, dette er et diskusjonsforum, det er derfor vi har denne tråden. Diskuter ivei.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Hmm.. Så hvorfor lastes ikke bildene før jeg åpner spoilertaggen da?

Hele tråden lastes, så trykker jeg på en spoilertag, og DA laster den bildene inne i spoilertaggen. Så jo, det hjelper da fint å legge dem under der ;)

 

Opera 7.21, btw. <3

8746310[/snapback]

Sånn fungerer det diverre ikkje i Internet Explorer, der blir alt innhald lasta ned, sjølv det som er skjult.

Lenke til kommentar
Istedet forstår jeg det slik at moderatorne ønsker at bilder skal legges som thumbnails, altså små forhåndvisninger man kan klikke på. Lastetiden blir mange ganger raskere og hele tråden blir mer oversiktlig.

8745660[/snapback]

 

Når jeg er inne på www.usemycomputer.com og ser en nydelig dame, har ikke jeg mulighet til å lage en thumbnail på det bildet. Dvs, hvis jeg velger å lagre bilde på egen maskin, resize det og laste det opp på flickr kontoen min. Deretter legge link til orginalbildet på usemysomputer mens jeg legger flickr bilde som image på forumet...

 

Tror du det er stor sjanse for at jeg gidder det?

 

 

Jeg syns dessverre unødvendige regler bare forstyrrer. Moderatorene må forstå at unødvendig moderering og innføring av unødvendige regler fører til irritasjon og distansering mellom moderator og brukere.

 

Enkelte moderatorer er veldig godt likt, og det er som oftest på bakgrunn av at de DELTAR på lik linje med andre brukere og ikke prøver å heve seg over disse. Jeg vet hvor vanskelig det kan være for enkelte moderatorer å oppføre seg som en normal bruker, da man hele tiden har oversikt på warns hos enkelte og tilgang til en rapporteringsliste som ikke alltid inneholder rapporteringer som bør gjøres noe med....

Jeg hadde liten utbytte av selv å være moderator, da man mister kontakten med brukerne som deltar her inne. Men når det er sagt er det flere moderatorer som er dytige på området og deltar med liv og lyst i alle deler av forumet.

 

Jeg ser helst at brukerne blir oppfattet som oppadgående mennesker, og at moderatorene konsentrerer seg om grove overtramp og direkte brudd på etikket og moral. Ting går seg til uten at man skal tvinges til det.

 

Regler og straff er nemmelig SISTE virkemiddel, og når man innfører dette vil man få en reaksjon hos brukerne.

Lenke til kommentar
Mange av dere sier dere vil se damer i posten, ikke prating. Derfor er reglene blitt sånn.

8746324[/snapback]

 

Det er en stuktur i tråder på forumet. Noen deltar og noen er faste lesere. I babthreaden har jeg rimelig god oversikt på hvem som poster og deltar, og i ny og ne ser vi en idiot som kommer med kommentaren: Post damer, ikke prat.

Disse brukerne poster ALDRI bilder selv. Og dessuten har de rimelig mange GBs med damer på de 3 dametrådene som har vært på forumet.

 

Jeg syns ikke slike brukere skal kunne forme en struktur på en tråd som har sine uskrevne regler. Det vil alltid finnes idioter som kommer med slike kommentarer, men det betyr ikke at vi endrer en struktur bare fordi en og annen roper høyt.

 

Ser heller at man innfører straff til slike som poster intetsigende poster uten bilde.

For min del kunne jeg godt tenke meg tilleggsinformasjon som enkelte sitter på når det postes en fin dame. Jeg liker å høre at andre har samme syke smak som meg.

 

Så jeg er litt uenig at brukerne vil ha det slik Geir. Dog ser jeg at enkelte dotter poster slike poster uten å tenke seg om. En som prøver å pushe, men som pusher på feil knapper...

Lenke til kommentar
Når jeg er inne på www.usemycomputer.com og ser en nydelig dame, har ikke jeg mulighet til å lage en thumbnail på det bildet. Dvs, hvis jeg velger å lagre bilde på egen maskin, resize det og laste det opp på flickr kontoen min. Deretter legge link til orginalbildet på usemysomputer mens jeg legger flickr bilde som image på forumet...

 

Tror du det er stor sjanse for at jeg gidder det?

Det er ikkje nødvendig, kvifor kan du ikkje bruke skjult-tag?

Jeg syns dessverre unødvendige regler bare forstyrrer. Moderatorene må forstå at unødvendig moderering og innføring av unødvendige regler fører til irritasjon og distansering mellom moderator og brukere.

Reglane er innført som følge av tilbakemeldinger frå brukarane av forumet, dei er ikkje tatt ut frå lause lufta.

Jeg ser helst at brukerne blir oppfattet som oppadgående mennesker, og at moderatorene konsentrerer seg om grove overtramp og direkte brudd på etikket og moral. Ting går seg til uten at man skal tvinges til det.

Brukarane blir sjølvsagt sett på som oppadgåande. Me har retningslinjer for dette forumet, om det er ein regel mot rasisme, dårlege emnetitlar eller bumping er likegyldig, relgane skal følgast. Det er klart at enkelte overtramp er meir alvorlege enn andre.

Regler og straff er nemmelig SISTE virkemiddel, og når man innfører dette vil man få en reaksjon hos brukerne.

Me har prøvd andre verkemidler, men dette har av erfaring ikkje fungert. Det er blitt informert om i tråden kva reglar som gjeld, folk har fått beskjed om dette gjentatte ganger. Det at tråden vart stengt var siste verkemiddel sidan dei foregåande ikkje gav resultat.

 

Å bryte ein regel kun fordi dykk misliker den er heilt feil vei å gå. Mulig nokon trur at reglane er til for å brytast, det stemmer ikkje. Er du uenig med våre retningslinjer eller reglar for enkelttråder så skal det tas opp i denne kategorien (Tilbakemeldinger om forumet). Å bryte reglane i tråden samt ta ein stor diskusjon der er berre enda eit regelbrot.

Lenke til kommentar

Svar til Zeph

 

Det er ikkje nødvendig, kvifor kan du ikkje bruke skjult-tag?

 

Fordi jeg ikke ser hensikten. Det er ekstra jobb, og jeg er lat. Når akan poster grusomt vakre bilder av Jakkie Degg, ønsker jeg å se alle bildene og ikke bare et, for så å trykke på skjlutaggen for å se resten.

 

Den merklige regelen om at man skal ha et bilde av en dame og resten av samme dame i skjult-tag, kan jeg faktisk ikke erindre at det var en diskusjon om en gang. Den regelen dukket bare opp fra tomme intet....

 

 

Reglane er innført som følge av tilbakemeldinger frå brukarane av forumet, dei er ikkje tatt ut frå lause lufta.

 

Har kommentert den i innlegget før ditt.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Brukarane blir sjølvsagt sett på som oppadgåande. Me har retningslinjer for dette forumet, om det er ein regel mot rasisme, dårlege emnetitlar eller bumping er likegyldig, relgane skal følgast. Det er klart at enkelte overtramp er meir alvorlege enn andre.

 

Jeg er helt enig. En overformynderi er et problem blitt her...

 

 

Me har prøvd andre verkemidler, men dette har av erfaring ikkje fungert. Det er blitt informert om i tråden kva reglar som gjeld, folk har fått beskjed om dette gjentatte ganger. Det at tråden vart stengt var siste verkemiddel sidan dei foregåande ikkje gav resultat.

 

Som de sier i Matrix: Some rules can be bent, others kan be broken...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...