Gå til innhold

Innskrivning i fjellbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er ny med speilreflekskamera, men ønsker gjerne kritikk, og helst på det tekniske.

Vet at motivet ikke var det beste.

(Se vedlegg)

post-124915-1180530946_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje det ville blitt penere hvis personen som skrev satt på den siden av steinhaugen det var mest plass i bildet på. Altså til venstre, eller flyttet kameraet til høyre.

Skrevet

Synes det var et veldig pent motiv, jeg :)

Men fargemetningen er veldig "off". Jeg ville stilt ned fargemetningen flere hakk...

Skrevet

Takk for kritikk.

Skal prøve å sette ned fargemetningen.

V3se7: Det var ett spontanbilde, men det er fullt mulig for meg å ta ett nytt ett. Får prøve en dag.

Skrevet

Hvis du ønsker kritikk på det tekniske, så er det heller ikke dumt å legge ut tekniske data om bildet (fra EXIF) - når du velger "save for web" i Photoshop forsvinner denne informasjonen.

Skrevet

Er det på Valderøya med Vigra i bakgrunn? Ligner stort, og i så fall har jeg navnet mitt i samme boka :D

Komposisjonsmessig er det jo et helt greit bilde, men ta en runde til med etterbehandlingen din. Spesielt himmelen ser ikke god ut, men det er jo allerede kommentert.

Jeg synes det var en spennende løsning å plassere vedkommende til høyre i bildet, det naturlige (og som de aller fleste ville gjort) hadde vært å plassere vedkommende på venstre side for at han skal se inn i bildet.

Skrevet

Greit motiv, men fargene skjærer i øynene mine. Er jo ikke blå, er jo nærmere turkis. Også grønnfargene på gresstustene så veldig unaturlig ut.

Skrevet
Er det på Valderøya med Vigra i bakgrunn? Ligner stort, og i så fall har jeg navnet mitt i samme boka :D

Eller kan det være Aukra i bakgrunnen fordi bildet er tatt på Gjendemsfjellet(?) ved Julsundet utenfor Molde?

Skrevet

Likte blåfargen veldig godt. Selv om den ikke matchet helt med vannet bak. Det var noe spesielt med bildet, men som sagt over, ble det litt "mye" på høyresiden og heller ganske tomt på venstre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...