Gå til innhold

Anbefalt SD kort til Wii


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte selv et 2 Gb Twinmos SD kort fra Komplett. Funker upåklagelig til mitt forbruk som er å arkivere VC spill og savefiler.

 

Spørs mye hva du skal bruke SD kortet til men det du linker til skulle og funke uten problemer.

8733708[/snapback]

 

Okei, ville ikke kjøpe Twinmos skjønner du pga dårlige erfaringer med det merket tidligere :) Går for Kingston da.

Lenke til kommentar

Fant en tråd i et annet forum som hevder at enkelte "non SDHC" 4 GB kort fungerer på Wii.

 

"It's not a size limit, it's a format difference. SD cards that are 4gb or larger generally follow SDHC specifications. Since the Wii is not compatible with SDHC specs, this means that, in general, SD cards that are 4gb and larger will not work with the console. That being said, there are 4gb SD cards that do not conform to SDHC specs and will work on the Wii."

 

Link

 

Dette gjøres ikke noe enklere når en leser wikipedia:

Some manufacturers have produced 4GB SD cards that conform to neither the SD2.0/SDHC spec nor existing SD devices

link

 

Er det noen som har 4GB kort liggende, som det ikke står SDHC på, som gidder å teste? Eller er det noen som kan avkrefte hele historien? Ellers må jeg vel kjøpe kort på måfå...

Lenke til kommentar

Har sjekket litt rundt...

Dette er ikke noen begrensning som gjelder utelukkende for Wii. Noen år gamle kameraer, PC-er etc. har også problemer med å lese nye SD-kort laget med SHDC-standarden (de fleste 4GB og 8GB-kort). Jeg ser dette (390 kr. hos Komplett) er en av de få 4 GB-kortene uten SHDC, men skal ikke si for sikkert at det funker skikkelig med Wii.

 

Slik det er nå er det billigste og tryggeste å kjøpe to 2GB-kort enn ett 4GB-kort (129 kr. for billigste 2 GB i skrivende stund) Mulig kompabiliteten kan fikses med en firmwareoppgradering i framtiden.

 

 

Enda bedre blir det om Wii noen gang vil støtte den her via USB:

 

i_99260-564x376.jpg

 

Sexy 120 GB-disk til tusenlappen...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Lurer veldig på om dette 4 GB kortet ditt fungerer bra. Kan du prøve å se om det fungerer når du har fyllt det opp helt? :D

8782125[/snapback]

 

Jeg måtte jo teste litt mere selv om det er fint vær. Jeg klarer IKKE å kopiere save over til SD-kortet... Så vent før dere bestiller dette kortet. Skal se om formatering etc hjelper.

 

Oppdatering:

Jeg får lagret save når jeg brukte en gammelt kamera til å formatere kortet. ....men dette kameraet formaterer kortet til 1GB. :cry:

 

Det ser ut som om dette kortet var bomskudd. Det fungerer tilsynelatende greit til å lese, men Wii'en klarer ikke å skrive til kortet med 4GB formatering.

 

Konemor får iallefall bedre plass til feriebildene.

Endret av jefiske
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...