Gå til innhold

Photoshop går tregt - bruker 2% av CPU


Anbefalte innlegg

Maskinvare står i profil. Photoshopversjon: CS2

 

Mitt problem. Photoshop går tregt. Veldig tregt. Selv om det er masse ledig minne, og cpuen har 99% ledig kapasitet, tar det evigheter å beskjære et bilde, og bare det å flytte på fire tekstlag samtidig kan lagge med fem-seks sekunder. Det var ikke slik sist jeg hadde photoshop installer, og det var i høst, med dårligere maskinvare.

 

Det er lenge siden jeg har brukt photoshop noe særlig nå, og mye er godt i glemmeboken. Er det noen kjente problemer med CS2 som gjør at det kan gå tregt?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Store filer?Ledig diskplass?

8734310[/snapback]

Filstørrelsene varierer en del, men selv med små filstørrelser bruker den alt for lang tid på tenking. Ytelsen minner meg om den seks år gamle bærbare jeg hadde på skolen, for å si det sånn.. Det er over 24 gigabyte ledig plass på disken der jeg har filene.

 

Tror rett og slett jeg skal prøve å avinstallere det og installere det igjen. Jeg har jo kjørt det tidligere uten spor av denne oppførselen.

Lenke til kommentar
Sidevekslings fil (størrelse, plassering);

 

 

Dersom denne er for liten og ligger på en disk som er treg, så går ting tregt i PS

Minnekrevende SW...

 

/L

8734615[/snapback]

 

Vel så viktig for PS er at scratchfilen har nok plass.

Lenke til kommentar
Takker og bukker, det hjalp. :D Den lå nemlig kun på en partisjon med heller liten plass. Nå ligger den på tre partisjoner på ulike harddisker, og det går mye bedre.

8735117[/snapback]

Bra at det sviver raskere nå. Men hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg frigjort mer enn 24gb. En tommelfingerregel er at en arbeidsdisk ikke bør fylles mer enn 80%.

 

Kan og hende at det hadde vært en ide å kjøre defrag etter at du har frigjort plass. En trang disk har en lei tendens til å fragmentere filer, og det kan gå dramatisk ut over ytelsen.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar
Bra at det sviver raskere nå. Men hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg frigjort mer enn 24gb. En tommelfingerregel er at en arbeidsdisk ikke bør fylles mer enn 80%.

 

Kan og hende at det hadde vært en ide å kjøre defrag etter at du har frigjort plass. En trang disk har en lei tendens til å fragmentere filer, og det kan gå dramatisk ut over ytelsen.

 

Mvh Tim Typo

8735340[/snapback]

Har satt den til å bruke tre partisjoner nå, med til sammen over 85GB. Det burde vel holde? De er defragmenterte og fine alle tre. Jeg merket stor forskjell med en gang jeg endret på det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...