Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med partisjonering


Anbefalte innlegg

Aner ikke om dette er riktig tråd å poste i men, har støtt på et problem, og fant ikke noe annet sted å legge den, så dumpa'n likegodt her:

 

I går når jeg sku installere kubuntu, og var begynt å partisjonere hardisken skjedde det noe galt, så hele data'n skrudde seg av, så partisjoneringa ble ikke fullført... når jeg så startet datan opp igjen i windows var C-disken blitt 30 gb istedefor 60, og ingen nye "hardisker" var kommet til. så jeg har altså mistet halvparten av plassen på hardisken min. er det noen måte jeg kan få rettet opp i det?

 

Gaute

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har neppe mistet 50% av kapasiteten på harddisken din. Vil heller si at 50% ikke ble innstalert på en partisjon. Prøv å reboote med Windows XP CDen (Regner med at dette er operativsystemet ditt) og lag en ny partisjon.

Funker ikke dette, fjerner du den eksisterende og lager en ny.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Du har neppe mistet 50% av kapasiteten på harddisken din. Vil heller si at 50% ikke ble innstalert på en partisjon. Prøv å reboote med Windows XP CDen (Regner med at dette er operativsystemet ditt) og lag en ny partisjon.

Funker ikke dette, fjerner du den eksisterende og lager en ny.

Lykke til! :)

8721954[/snapback]

altså, Windows XP funker som det skal, men den partsisjonen som ble opprettet vises ikke noe sted... skjønner ikke hvordan jeg skal lage en ny partisjon med XP cd'en... hvordan skal jeg i tilfelle få fjernet den ekstisterende partisjonen når jeg ikke finner den:S skjønner ikke så mye her nå

Lenke til kommentar
Du har neppe mistet 50% av kapasiteten på harddisken din. Vil heller si at 50% ikke ble innstalert på en partisjon. Prøv å reboote med Windows XP CDen (Regner med at dette er operativsystemet ditt) og lag en ny partisjon.

Funker ikke dette, fjerner du den eksisterende og lager en ny.

Lykke til! :)

8721954[/snapback]

altså, Windows XP funker som det skal, men den partsisjonen som ble opprettet vises ikke noe sted... skjønner ikke hvordan jeg skal lage en ny partisjon med XP cd'en... hvordan skal jeg i tilfelle få fjernet den ekstisterende partisjonen når jeg ikke finner den:S skjønner ikke så mye her nå

8723043[/snapback]

 

Gjør følgende:

Start Meny-> Kontrollpanel -> Ytelse og vedlikhold -> Administrative Verktøy -> Diskbehandling

Der kan du lage nye partisjoner på den diskplassen du mangler.

Lenke til kommentar

Tydeligvis noe galt der, ja. Det er tilsynelatende bare en partisjon som fyller hele disken, men kapasiteten er feil.

Vet ikke om det er noen annen mulighet enn å slette partisjonen og lage en ny. Det vil da bety å installere på nytt.

Partisjonering kan være risikabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...