Gormers Skrevet 29. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2007 Nå er jeg ikke sikker, men er det ikke sånn at warcraft 3, som de fleste andre spill, var vanskelige å installere, piratkopiert? Og så er doom3 nyere, og piratkopiering er mer vanlig nå. Og det er mange som likte doom3 (ikke jeg btw noe særlig) mer eller mindre men det betyr ikke at de skulle piratkopiere spillet... Lenke til kommentar
Newman Skrevet 29. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2007 Det var ingen problemer med å installere og spille Warcraft 3. De eneste spillene det har vært en del tull med er de som bruker Starforce beskyttelse. Det har så klart vært realeases med dårlig kvalitet i ny og ne, men det er bare Starforce spillene som har vært umulig å få til å fungere på enkelte systemer. (Cracka version altså) Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Personlig ville jeg foretrukket Steam dersom flere av de nye spillene var billige. Selv har jeg lastet ned eldre spill via steam, og spilt "fullverjon" i en time. Synes det er en grei måte å sjekke spillet på. Mange av spillene avslører mye av seg selv på en time. Dessverre er mange av spillene via Steam dyre. Det positive med Steam er at man kan laste ned spillet _før_ det kommer ut, og få spille det når det kommer ut. Man roter "aldri" bort cd'en osv. Og får man ny pc kan man laste ned spillene relativt raskt. Jeg bruker nå iallefall full linje når jeg laster ned fra Steam. Hvordan det er for folk med mer enn 3500Kb vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Kokkolocco Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Problemet med starforce er at det har en tendens til å fukke opp for de som har lovlige versjoner også. Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg kjøper spill for å støtte bransjen. Jeg ser fordelen med å laste ned, spesielt med tanke på å teste spill først... Men går prisene mer opp, vil jeg gjøre motstand. Prisen er toppet for et par år nå... Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Ok takk for oppklaringen Lenke til kommentar
Newman Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Men går prisene mer opp, vil jeg gjøre motstand. Prisen er toppet for et par år nå... 8737260[/snapback] Spill har aldri vært så billig som nå. For ca 15 år siden, da Nintendo var kongen på haugen, kosta et spill mellom 600-800kr. PC spill var også svindyrt i starten, og det var ikke sjelden å se spill til over 500 kr. I dag så koster et PC spill mellom 300-400. Tar vi med den sterke lønnsveksten de siste årene så er prisen for et spill ca 1/3 av det det var for 15 år siden... Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Ja jeg husker og ha sett et helikopter eller stealth-flyspill til PC oppi 600 eller 700 kroner i en butikk for mange år siden. Det var den gangen jeg stort sett spillte Amiga eller noe sånt. Husker ikke hva Amiga spillene kostet originalt men det var vel litt det og. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Det er vel flere grunner til at det går dårlig i spillbransjen om dagen. Piratkopiering er en grunn, men jeg trur det ikker ene og alene hovedgrunnen til at det går dårlig. Spillene er dyre, mindre selskaper når ikke fram, mangel på nytenkning. Mer satsing på online ser jeg bare som en natrulig evolusjon. Spillene får en helt annen karakter når man kan kommunisere og løse oppgaver sammen med andre. Mange sjangere har i de siste åra bare repetert seg, det skjer ikke noe nytt. Man skyter folk i forskjellige settinger med litt forskjellig grafikk, om igjen og om igjen. Det vi trenger er spill med litt mer kreativ gameplay, at FPS spill ikke bare består av å skyte. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Det går ikke dårlig i spillbransjen! Sjekk fakta! De tjener mer enn noen gang! Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Det går ikke dårlig i spillbransjen! Sjekk fakta! De tjener mer enn noen gang! 8741795[/snapback] Var av den oppfatning at det ble færre og færre selskaper jeg. De små selskapene klarer ikke å overleve på dagens marked. Eller er tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
albions Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg synes de burde begynne å gjøre som Valve har gjort. Lage noe lignende Steam så det blir vanskelig å piratkopiere. 8722844[/snapback] Steam spilla er jo latterlig enkelt å kopiere Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Steam spilla er latterlig enkle å kopiere og bruke ulovlig, men en haug med jobb hvis man kjøper orginalt. Se på Oblivion, enkelt å kopiere, men kjenner ingen som har piratversonen av det, alle har kjøpt orginalen. Half life 2, vel, skal ikke nevne hvor mange jeg kjenner som har det ulovlig. Jeg betaler for spill hvor jeg har lyst å støtte produsenten av spillet, nevner da titler som oblivion, settlers 2 10th anoversary, og sam and max fra telltale games, som forøvrig har det enkleste systemet for spillhandling jeg har sett. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hva er det du snakker om? Har mange spill til Steam (kjøpt og betalt) og har ikke hatt noe problem med noen av dem. Et spørsmål: Kan du som har pirat version spille mot folk som har ekte vare? Edit: Så klart er det lett å spille pirat kopi når det er noen andre som gjør jobben med crack etc. Endret 30. mai 2007 av PantZman Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg har ikke så mye greie på dette, så kan noen si hvorfor spillene fra steam er så lett å cracke? Må man ikke være i kontakt med internett for å spille ed, minst en gang uansett om de er cracka eller ikke? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Det er ikke noe stort problem å gå rundt det. Men skal ikke gå noe nærmere inn på det her. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Hva med spill som har aktiveringskode? Altså ikke slike som er i vanlige singelplayerspill, men sånne som er i mmorpg-spill (altså forskjellige på hvert spill)? Jeg tror at funcom har planer om å bruke dette, er dette også lett å unngå? Lenke til kommentar
Newman Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Var av den oppfatning at det ble færre og færre selskaper jeg. De små selskapene klarer ikke å overleve på dagens marked. Eller er tar jeg helt feil? 8744133[/snapback] Ja, det stemmer men det har lite med piratkopiering å gjøre. Produksjonskostnadene har økt så mye at små selskaper ikke har store nok økonomiske muskler til å lage spill. Før så kunne du lage et spill helt alene, eller en kompisgjeng kunne gå sammen å lage et spill uten at det kostet så mye. I dag så er bransjen prisgitt store selskaper som EA for å i det hele tatt kunne lage et spill, og det har selvsagt gått hardt utover de små nisjeproduktene. EA eller noen av de andre store har ingen interesse av å investere i høyrisikospill, så da går det i det samme gamle greiene, fps, rts og bilspill. Selv om nisjespillene har avgått med døden så utgis det mange flere spill nå til dags enn det det gjorde før. (Om man ser bort i fra Atari krakket..) Lenke til kommentar
Janster Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Hmm. Foelgt med litt paa denne traaden, er i kroatia saa intet norsk tastatur her nei hehe. Uansett... Naar WoW selger 8 mill enheter, og folk kjoper nermest spillet igjen og igjen hver mnd..pluss at de er UTROLIG mye mere tidkrevende enn noe annet spill jeg har noensinne spillt, da blir det lite tid igjen til andre. I tillegg til WoW har man tonner av andre online spill, som tar tiiiiiid... Jeg tror pc spill gaar saa det suser, faktisk tror jeg det gaar bedre en NOENSINNE, bare at MMO delen tar utrolig mye av kaka... og ja, hvorfor i huleste elektroniske media blir solgt over disk...er HELT ufattelig.. ps... de har bztta z med y her jo...vanvittig moro.. Jan Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Men NOE har vel piratkopiering med å gjøre at det er færre utviklere på markedet. Det er jo mange som laster ned spill de ikke har hørt om før siden de ikke er sikker på om de er bra, ofte spill fra små utviklerfirmaer med lite penger til reklame og hylleplass. Og det er jo kanskje mulig at EA ville tatt større sjanser hvis piratkopiering ikke hadde eksistert (spore ser jo originalt ut da, og EA tok jo også en skikkelig sjangse med å lansere "the sims" som jeg hørte mange var skeptiske til så kan ikke si at de bare kommer med dritt, selv om mesteparten er masseprodusert middelmådighet). Men det er jo faktisk rett at det nesten blir utgitt for mange spill nå til tiden etter min mening. Spillene drukner i hverandre og selv om du har lyst til å prøve alle spillene som har fått toppkarakter, så blir det vanskelig, spesielt hvis mmo-er er ute og går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå