Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

hehe nei hadde ikke fått oppgradert. org sw var 3.71. hehehe

Det som skjer er at etter at jeg har laget magic minne brikke.

setter inn minnebrikke og pandora batteriet.

Da står den bare og lyser grønt. Forsøker og trykke x, men ser ikke ut som det skjer noe.. hvor lenge skal den stå slik?

 

og hvordan vet man at den er ferdig??

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var japansk versjon, så x og 0 hadde byttet plass.

Da fikk jeg riktig versjon. YES :) men gleden varte ikke lenge.

 

Skulle legge inn updates til versjon 3.71.

Alt bare låste seg under update.

 

Nå er den død...

Når jeg slår den på, så lyser bare grønt lys

 

Er det mulig og få liv i den? takker for tips.

 

Har pandora batteri, men har ikke filene til magic minnebrikke lenger.

Kan det gå og få tak i filene igjen og kjøre opp med batteri?

takker for svar, og hvis går, noen som kan sende filene til meg?

[email protected]

Lenke til kommentar

sorry for trippel posting.(glemte og redigere. gikk litt unna :(

Starter ikke opp med lader i. Lyser bare grønt i ca 10 sek, før det slukker.

Uppdate: lagde en ny magic memory stick via usb leser(ser ut som riktige filer?)

starter opp psp med pandora batteriet. De 2 lampene til venstre lyser\blinker som de skal, når jeg trykker inn x knappen, så lyser den øverste 1 gang, så skjer det ikke noe mer...

Endret av cossiest
Lenke til kommentar
sorry for trippel posting.(glemte og redigere. gikk litt unna :(

Starter ikke opp med lader i. Lyser bare grønt i ca 10 sek, før det slukker.

Uppdate: lagde en ny magic memory stick via usb leser(ser ut som riktige filer?)

starter opp psp med pandora batteriet. De 2 lampene til venstre lyser\blinker som de skal, når jeg trykker inn x knappen, så lyser den øverste 1 gang, så skjer det ikke noe mer...

Hvis PSP-en din ikke starter når du bare har i laderen og ikke batteriet, har du bricket den. Og om den ikke starter med pandora-batteriet og magic memstick, har du gjort noe feil med memorysticken. Prøv på nytt. Vær sikker på at du kobler fra minnebrikken der guiden du følger sier det ol.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Ja ser ut som den har blitt en liten murstein nå. hehe

Merker forskjell hvis jeg starter med pandora batteri og med og uten magic memstick i eller ikke.

 

Skal forsøke og lage magic stick en gang til, men kan jeg gjøre det via pc og kort leser ELLER MÅ jeg lage denne via en psp?(noe som er litt vanskelig nå. hehe

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Ja ser ut som den har blitt en liten murstein nå. hehe

Merker forskjell hvis jeg starter med pandora batteri og med og uten magic memstick i eller ikke.

 

Skal forsøke og lage magic stick en gang til, men kan jeg gjøre det via pc og kort leser ELLER MÅ jeg lage denne via en psp?(noe som er litt vanskelig nå. hehe

Skal gå fint med kortleser også, da dette er det PSP-en "blir" når du aktiverer USB-modus.

Jeg er ikke sikker på om du har gjort det jeg ba deg om dog. Ta ut batteriet og memorysticken, sett i laderen, skru den på. Er den svart da også?

Lenke til kommentar

Sier bare at jeg nettopp nedgraderte min 3.90 OE til 1.50 med Pandoras Batteri da vettu :cool: Deretter installerte jeg 3.90 M33-2 :D Nå er det nedlasting av spill på høyt nivå ja :p (Mener selvføøøølgelig BARE LOVLIG FREEWARE :ph34r: )

Endret av ~Leakim~
Lenke til kommentar
Testet uten batteri, men kan ikke huske om jeg testet uten kort...

skal forsøke på det etterpå.(men tror jeg testet uten kortet)

 

Ja var sort da også.

 

Ser ut som PSP'en din har bricka (Fått et korrupt "opperativsystem") under prosessen. :(

 

Et "pandora batteri" og en "magic memory stick" skal i teorien "unbricke" PSP'en din. Jeg hadde selv en bricka PSP, men fikset det med et utstyret lista opp over :thumbup:

Lenke til kommentar

gratulrer leakim :)

 

Ja den er brickket.

Vanligvis når du skal unbrikke den, så gjør man følgende`:

Setter inn magic memory stick

setter inn batteri

og etter at oransj og grønn lampe er ferdig blinket, så

trykker man x. Da begynner begge lampene og blinke\lyse en stund.

 

Hos meg når jeg trykker x, så lyser bare oransj 1 gang, så skjer det ikke noe mer.

MEN hvis jeg trykker firkant først, og derretter x, så begynner oransj lampe og blinke. Hva gjør psp nå tro?

Lenke til kommentar

Skjønner at jeg skrev akkurat det samme som en annen her :p Bare så ikke alle de tidligere innlegga dine :p Sorry.

 

Vel.. Prøv å lage en ny magic memory stick hvor du nedgraderer direkte til 1.50 isteden for 3.71 M33-2 (som er den vanlige de fleste nedgraderer til med pandora).

Du bør også være sikker på at du har 78%+ strøm igjen på pandora-batteriet ditt. (Hvis ikke du får lada pga. PSP'en skrur seg av, har du kanskje noen andre du kan lade batteriet ditt hos?).

 

EDIT: Med min "magic memory stick" kan jeg også velge å innstallere 3.71 OFW på "O". Fungerer dette da? (PS: Fulgte denne simple guiden når jeg lagde min MMS)

Endret av Leakim1991
Lenke til kommentar
...

Du bør også være sikker på at du har 78%+ strøm igjen på pandora-batteriet ditt. (Hvis ikke du får lada pga. PSP'en skrur seg av, har du kanskje noen andre du kan lade batteriet ditt hos?).

...

Hvis man holder inn R-trigger (eller var det trekant?) under oppstart med Pandora, hopper du over batterisjekken. Pass på at du faktisk har nok strøm om du gjør dette!

Lenke til kommentar

YES YES YES YES YES

 

Da virket det endelig. Nå er sw 3.71 m2 på plass.

 

 

Takker for alle som hjalp til.

Skal få skrevet ned hvordan det gjordes litt senere

men

 

Fulgte denne guiden for og lage magic mem card:http://www.pspmod.com/forums/psp-hardware-guides/28839-easy-use-pandoras-battery-guide.html

 

Holder man inne L når man starter, så får man opp skriften på psp slim)slipper og fomle i blinde. Forsøkte og kjøre sw oppgradering til versjon 3.71, men den låste seg på flash 1 fila.

For og fikse på dette, så måtte jeg følge denne guiden

 

You've corrupted your NAND Partition Table by flashing through USB in 3.71M33. You HAVE to update to 3.71M33-3 before using flash0 through USB or you will eventually screw up like this.

 

1. Backup your current magic memstick contents to your computer.

2. Make a nand dump of your PSP in its current state & keep the nand dump safely on your PC. **IMPORTANT**

3. Download nandTool 0.2 http://nds.cmamod.com/wordpress/?dl=20

4. Rename the nandtool_02.elf to backup.elf

5. Copy this backup.elf to the kd folder on your memstick, overwriting the existing backup.elf

6. Now go to the Universal Unbricker menu and choose the Make Nand Dump option. nandTool should start.

7. In nandTool, there should be an option caller "Other". Under "Other" choose "Format LFlash".

8. Now you can exit nandTool and use Universal Unbricker to unbrick. It wont freeze at formatting.

 

og nå er man lykkelig igjen( i hvertfall madammen, siden det er hennes psp. hehe)

Endret av cossiest
Lenke til kommentar

Heisann.. =)

 

 

Jeg har kjøpt meg PSP Slim&lite og tenkte jeg skulle gjennom føre dette.

jeg har lest gjennom post#1 en og en halv gang og jeg forstår like lite. :p

 

Jeg finner ikke ut hvilke versjon jeg har.. hvor står det?

&

Hva er det jeg må installere for å kunne spille spill & se filmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...